מה עושים כשחווים משבר בזוגיות?

משבר בזוגיות יכול להגיע בכל שלב בחיים ועלול להיות מאד מכאיב ומבלבל ולהכניס אותנו לתקופה לא פשוטה. מערכת היחסים הזוגית היא דבר מאד מורכב, מדובר במרקם יחסים עדין שנוצר בין שני אנשים. הזוגיות עוברת במרוצת השנים הרבה שינויים וטלטלות, חלקם שליליים אך רבים מהם גם חיובים וגם הם עלולים להוביל למשבר לעיתים.

דברים כגון לידת הילד הראשון (לפעמים גם השני או החמישי), עבודה חדשה של בן או בת הזוג ועוד יכולים לייצר שבר גם אם הם חיוביים. זוגיות חזקה ששורדת את הדברים האלה היא לרוב זוגיות מושקעת. בני הזוג מבינים שהזוגיות לא מייצרת את עצמה וזה לא יש מאין. זוגיות בריאה דורשת השקעה אמיתית, אופטימיות, חמלה ולעיתים גם ויתורים.

אחד הדברים המשמעותיים בזוגיות בריאה היא היכולת לתקשר בכלל, ולתקשר רגשות בפרט, באופן בריא ומאוזן. חשוב לדעת שלרבים מאיתנו אין את הכלים האלה ועלינו ללמד אותם. תהליך למידה טוב, שיכול ממש לשנות את הדינמיקה הזוגית, יכול להיעשות בטיפול זוגי. למעשה טיפול זוגי יכול להיות ממש משנה חיים שכן טיפול טוב ילמד אתכם איך לדבר, לחמול לאהוב ועוד.

 

אז מה אפשר לעשות כשחווים משבר בזוגיות?

דבר ראשון – הכירו בכך. תקראו לילד בשמו. שבו עם בן או בת הזוג ותכירו בעבודה הזו ביחד. משבר קורה לרוב בעקבות שבר ואם תצליחו יחד להבין מה השבר שלכם תוכלו להתבונן על המשבר ביחד ולהבין איך תוכלו לצאת ממנו יחד, מחוזקים.

דבר שני – קחו הפסקה קטנה. החליטו על כמה שעות או אפילו ימים בנפרד. תצרו לעצמכם מקום לרפלקציה אישית על המצב כדי להתבונן בעיניים חדשות על הקונפליקטים ובכלל על טיב היחסים. ככה אולי תוכלו לראות את התמונה הגדולה יותר.

כשאנחנו במצוקה מול בן או בת הזוג אנחנו נוטים להכנס ללופים של ויכוחים – דעו זה כרגע לא עוזר. אם תצעקו יותר חזק או יותר פעמים, זה לא מה שיוביל לשינוי. הניחו רגע לויכוחים ולשיחות. לכו קנו לעצמכם כוס קפה ותנשמו.

חווה משבר בזוגיות

דבר שלישי – קחו אחריות על התקשורת – תבינו שלרוב הבעיות מתחילות מתקשורת לקויה. תקשורת לא באה לידי ביטוי רק בצורה מילולית אלא לעיתים גם בדברים הקטנים בחיים. כל אחד מדבר בשפת אהבה שונה. לעיתים שפת האהבה שלנו תהיה שונה מבן הזוג מאד ולא נדע את זה בכלל. לכן עלינו ללמוד לתקשר אחד עם השנייה בדרך שמתאימה לאחר.

לפעמים אנחנו בעצמנו לא יודעים באיזה אופן נרצה שיתקשרו איתנו. ההבנה הזו דורשת חקירה משותפת בתהליך הבנה מורכב אותו מומלץ לבצע עם איש או אשת מקצוע. ביחרו במטפלים מומלצים בעלי ניסיון שילוו אתכם בתהליך. מומלץ לבחור במקום עם נסיון ומקצועיות מוכחות כגון מכון שינוי.

ודבר אחרון – נשמו עמוק – דעו שזה נורמלי. רוב הזוגות יעברו משבר כזה או אחר במהלך החיים שלהם. זהו דבר טבעי ונפוץ שקורה בגלל שלל סיבות. טפלו במצב ותוכלו לבנות לעצמכם מתוך המשבר זוגיות טובה, בריאה ומאושרת.

מערכת יחסים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי

תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת