כך תשמרו על גופכם בריא בעת שיפוץ ועבודת כפיים

עריכת שיפוצים בבית היא הזדמנות יוצאת דופן לשנות באופן מוחלט את האווירה בבית, כמו גם את המראה של החלל הפנימי בו. שיפוצים מקצועיים אמורים לפתור גם כמה וכמה בעיות שקיימות בבית, ומפריעות באופן מפורש לניהול החיים התקינים בו. שיפוצים נועדו לפתור בעיות קיימות באינסטלציה, כמו גם בעיות מציקות ומתמשכות במערכת החשמל, המיזוג והחימום בבית.

בלא מעט מקרים, שוכרים בעלי הנכס אנשי מקצוע מיומנים לביצוע השיפוצים בבית עם זאת, בחלק מהמקרים מבצעים בעלי הבית את השיפוצים בכוחות עצמם, או מסייעים באופן פעיל לשיפוצניקים המקצועיים.

בשורות הבאות נביא מספר עצות שיסייעו למי שמבצע את עבודת השיפוצים לשמור על גוף בריא, גם בעת ביצוע עבודות כפיים הדורשות מאמץ. אילו חלקים בתהליך השיפוצים דורשים מאמץ פיזי יוצא דופן? כיצד ניתן לשמור על גוף בריא למרות המאמצים האלה?

 

לשמור על גוף בריא: יציבה נכונה, מנוחה נכונה

העצה הראשונה שמן הראוי להעניק למי שמבצע את השיפוצים בכוחות עצמו, או מסייע באופן פעיל לשיפוצניקים, הינה פשוטה. לאורך כל העבודה יש לשמור על יציבה נכונה, עבודה נכונה ומנוחה נכונה. באשר ליציבה – מומלץ להימנע ככל האפשר מביצוע עבודות במצב של כפיפה.

אם יש צורך לבצע עבודות בגובה הנמוך מקו העין, יש לבצע את העבודה בשפיפה ולא בכפיפה. עדיף מאמץ את הברכיים, ולא להעמיס את משקל הגוף על המותניים ועל הגב. חלוקה לא נכונה של משקל הגוף, מביאה במוקדם או במאוחר לתוצאות לא טובות וגורמת לבעיות גב מתמשכות.

עבודה בשפיפה עם גב ישר, שומרת על הגב ומונעת בעיות מיותרות בעמוד השדרה. דבר נוסף שחשוב להקפיד עליו הוא נושא המנוחה. גם במצבים הלחוצים ביותר, וגם אם יש הרגשה שתהליך השיפוצים ושימור מבנים מתקדם לאט מדיי, חשוב לנוח לעיתים מזומנות. מנוחה מחזירה את העובד למיקוד ומונעת ממנו לעשות שטויות כתוצאה מעיפות. זאת, במיוחד אם מדובר בעבודה עם מכשירים בעייתיים או מסוכנים.

 

בטיחות לפני הכל

במהלך השיפוצים, יש חלקים מסוימים הדורשים משנה מאמץ. הדבר הטוב ביותר, אם הוא אפשרי, הוא להעסיק אנשי מקצוע לביצוע העבודה. בדרך כלל, מדובר בעבודות ריצוף, שנמנות עם העבודות הקשות ביותר בתהליך השיפוצים.

בנוסף, עבודות אינסטלציה וחשמל נחשבות גם הן לעבודות מקצועיות, שממש לא כדאי לנסות ולבצע באופן עצמאי. למרבה הצער, הרבה דליקות והצפות נגרמו בעבר, וייגרמו ככל הנראה בעתיד כתוצאה מעבודה בלתי מקצועית, שבוצעה ברשלנות אך ורק בגלל הצורך או הרצון לחסוך בעלויות השיפוצים.

עצה נוספת שהיא לכאורה פשוטה אבל מאד יעילה, היא לבצע את מלאכת השיפוצים כאשר כובע חבוש לראשכם. אם יש בכוונתכם לבצע עבודות טיח, או עבודות צביעה למיניהן, בצעו אותן אך ורק עם כובע.

כך תמנעו מהטיח ליפול לכם על השיער ועל העיניים ותחסכו לעצמכם טרדה מיותרת. מי שצובע תקרות, מומלץ שיצטייד גם במשקפי מגן, שימנעו מטיפות צבע לזלוג הישר לתוך ארובות העין שלו. לכל אורך התהליך – חבשו כובע. בתום העבודה, אתם כבר תאמרו לנו תודה.

לפרטים נוספים על שיפוץ הבית

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת