שימור מבנים ובנייה ירוקה

מהו שימור מבנים ומה ההבדל בין שימור מבנים לבין שיפוץ המבנה ואיך נכנס לתחום הזה כל הנושא של בנייה ירוקה.

האם כל מבנה בן כמה עשות שנים כבר כולל בתוכו ערך היסטורי מעצם היותו מבנה עומד או שהמגמה הגוברת היום (בעיקר בערי המרכז) היא להרוס מבנים ישנים ובנייה של מבנים חדשים לגובה על אותו השטח, אפשר לומר כי המגמה היא משולבת ומבנים בעלי ערך היסטורי חשוב יוגדרו כמבנים לשימור.

פרויקט בנייה

מה זה בכלל שימור מבנים

שימור מבנים הכוונה כי לא ניתן לבצע כל שינוי במבנה שקיים (זאת ובמידה והמבנה נבנה לפני שנת 1700) מבנה שנבנה לאחר שנת 1700 בעל המבנה ראשי לערוך בו שינויים כרצונו (בהתאם לחוקי העזר העירוניים, התקנות וההגבלות החלות על השטח).

בשנים האחרונות יש נטייה של מנהל מקרקעי ישראל להגדיר יותר מבנים בעלי משמעות וערך ועל ידי כך גם מעודד שימור של מבנים.

איך נעשה שימור מבנים

שימור המבנים מתחלק לשלושה חלקים עיקריים והם

שימור מצב קיים – במצב של שימור מצב קיים מדובר בעיקר על ניקיון וחידושים קלים במיוחד לרבות ייצוב המבנה ושמירה על מצב בטיחותי של המבנה מעל הכל.

שיחזור מבנה – כשמו כן הוא השחזור הוא החזרה למצב קיים.
בשחזור מבנים הוא שיפוץ מלא וכללי אבל ללא שינוי מיקומים של קירות (כלומר בלי שבירת קירות, גם לא פנימיים ובניית קירות חדשים במקומם) כמו כן ללא שינוי של מיקום חלונות או הרחבת והצרת חלונות.

שיקום מבנה – מדובר על שיפוץ מורחב ויסודי מאוד שכולל החלפת כל האלמנטים של המבנה החל מהצנרת הפנימית ועד שיפוץ החזית של המבנה.

גם בשיקום מבנים יש שמירה על המראה הכללי של הבניין תוך כדי ניסיון שילוב עם עיצוב יותר מתאים לרוח התקופה הנוכחית.

בשיקום גם אנו יכולים לעשות שינוי בתוך השטח הפנימי מבחינת קירות מה שמשאיר מקום לעיצוב בית בצורה שמתאימה לדיירים המתגוררים בו.
כמו חלוקת חדרים שונה, שינוי מיקום חדרי שירותים וחדרי אמבטיה.

ההבדל בין שיפוץ מבנה לשימור המבנה

ההבדל הדק בין שיפוץ מבנה לשימורו לעיתים רבים נוטים להתבלבל בו, אפשר להגדיר זאת גם כשיפוץ של מבנה עם ערך היסטורי אל מול שיפוץ מבנה ללא ערך היסטורי ושנבנה לאחר שנת 1700 ולא הוגדר כמבנה לשימור על ידי מנהל מקרקעי ישראל.

מבנה ללא ערך היסטורי בעל המבנה יכול לערוך בו כל שיוני שרק ירצה ולשנות אותו בהתאם לצרכיו האישיים.

ואילו שימור חייב להיעשות רק על ידי קבלן מיוחד ומומחה לביצוע עבודות שימור.

בנוסף עיצוב בית על ידי אדריכל צריך להיעשות בתאום אל מול הקבלן המבצע בכדי לראות עד כמה המבנה יכול לעמוד פיזית בשינויים.

אם הוחלט למשל על הוספת אקווריום גדול בתוך שטח הבית, או הוספת ג'קוזי במרפסת, למים יש משקל רב מאוד וצריך לוודא עם הקבלן ומהנדס שהמבנה יוכל לעמוד בעומס והמשקל של המים.

רוב השינויים הנעשים היום בשיפוץ הם באמצעות שיטות של בנייה ירוקה מתקדמת שמטרתה היא לחסוך אנרגיה ומשאבים ככל שניתן מה שהופך אותה גם לשיטת בניה יותר כלכלית.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה
בריאות
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה

למרות שבעיות שמיעה אינן דבר נדיר, עדיין יש לא מעט אנשים שמסרבים לשים מכשירי שמיעה. מבחינת המוצר עצמו, בדיוק כמו שמשקפיים עוזרות לעיניים שלכם לראות טוב יותר, כך מכשירי שמיעה

5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית
כללי
5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית

אין ספק שטיפוח אישי נכון הוא תנאי הכרחי לגוף בריא. טיפוח הגוף אינו מושג מודרני ונשים רצו להיראות אטרקטיביות מאז ימיה הראשונים של הציוויליזציה. מדובר בהרגל שכל אישה חייבת לסגל

פטור ממס הכנסה - כך תדע האם אתה זכאי!
כללי
פטור ממס הכנסה – כך תדע האם אתה זכאי!

בדומה למדינות שונות, בישראל כל אדם נדרש לשלם מס הכנסה על הכנסותיו מעבודה על פי מדרגות המס הקבועות בחוק. פטור ממס הכנסה הוא פטור מתשלום מס הכנסה על הכנסות מסוימות.