מהן תופעות הלוואי של הזרקות בוטוקס?

ככלל, הזרקה של בוטוקס הליך שגרתי אשר מבוצע ע"י רופאים מומחים, כאשר המטרה בהליך זה הינה עיכוב תהליכי הזדקנות.

מדובר בהליך שאינו כירורגי והוא נחשב לבטוח ובנוסף, לא נדרשת תקופת החלמה או התאוששות לאחר שהוא מסתיים.

יחד עם זאת, לאחר טיפול הזרקת בוטוקס עשויות להופיע תופעות לוואי שונות אצל המטופלים.

 

איך להתאושש במהירות לאחר טיפול הזרקת בוטוקס?

בעבר, הזרקות בוטוקס היו זוכות בעיקר להתייחסות שלילית וזאת מהסיבה שתוצאותיהם של טיפולי הזרקות בוטוקס היו מתבטאות במראה קפוא של המטופלים. הדבר נבע בעיקר בשל חוסר מיומנות של הרופא המטפל שביצע את הזרקת הבוטוקס, לכן, מיומנות ומקצועיות של הרופא המטפל הינה משמעותית וחשובה עבור הצלחתו של הטיפול. כיום, תחום הזרקות הבוטוקס הלך והתפתח והמודעות לביצוע טיפול במקצועיות מרובה וע"י גורם מומחה גדלה.

 

תופעות לוואי

לרוב, תופעות לוואי של הזרקות בוטוקס הינן מזעריות ובין היתר כוללות: נפיחות במקום בו הוזרק הבוטוקס, חולשה בשרירים, גירודים, פריחה, חולשה ועוד. אולם, יש לציין כי מדובר בתופעות לוואי שחולפות לאחר כמה שבועות שלאחר ביצוע הטיפול.

 

 האם ייתכנו סיבוכים מסוימים לאחר הזרקת בוטוקס?

מעבר לתופעות הלוואי שעשויות להתפתח לאחר הזרקות בוטוקס, קיים סיכוי מזערי, במצבים מסוימים, להתפתחותם של  סיבוכים שיתבטאו בכאבי ראש, זיהומים באזורים בהם בוצעו ההזרקות. אולם, גם סיבוכים מהסוג הזה לרוב חולפים לאחר כמה שבועות מרגע הופעתם.

 

איך לשמור על תוצאות טובות לאחר הזרקות בוטוקס?

בכדי לוודא כי הזרקת הבוטוקס תתבצע באופן נכון, ראשית, מחובתו של הרופא המטפל לוודא כי המטופל אינו אלרגי לחומרים הנכללים בבוטוקס, על מנת שלא תתפתח אצלו תגובת נגד, לאחר טיפול ההזרקה. בנוסף, על הרופא המטפל להשתמש בחומר מאושר ע"י משרד הבריאות ולוודא כי הוא משתמש בכמות הבוטוקס המדודה והמדויקת במהלך טיפול ההזרקה. בת הטיפול, עליו לוודא כי החומר המוזרק אינו יתפשט לאזורים אחרים, בהם אין צורך שיגיע הבוטוקס. בנוסף, כדאי להימנע מלעסות את האזור בפנים שבו הוזרק הבוטוקס, בכדי שלא לפגום בתוצאה המתקבלת מההזרקה.

המלצות עבור המטופלים עצמם, לאחר טיפולי הזרקות בוטוקס כוללות:

  • הימנעות מביצוע פעילות ספורטיבית מאומצת, כ 24 שעות לפחות, לאחר הטיפול.
  • מעבר לכך, כדאי להקפיד על מנוחה של כמה ימים, בכדי לשמור על תוצאות הטיפולים ולמנוע התפוגגות של הבוטוקס.
  • בנוסף, במשך כ 6 שעות, לאחר טיפול הבוטוקס, כדאי להימנע משכיבה, משום שהיא עלולה לגרום לזרימתו של הבוטוקס לאזורים אחרים לא רלוונטיים ולפגום בתוצאה הרצויה.
  • מומלץ להניח קרח על האזור בפנים שאליו הוזרק הבוטוקס, במידה וקיימת נפיחות לאחר הטיפול.

 

לסיכום

טיפולי הזרקות בוטוקס מאפשרים לטשטש קמטים באזורי הפנים והם נחשבים לבטוחים, אשר לרוב לא מובילים לסיבוכים. אולם, במצבים מסוימים, ייתכנו התפתחותן של תופעות לוואי מסוימות, לאחר טיפולי הזרקות, אשר עשויות לחלוף לאחר תקופה של כמה שבועות.

 

מזרק

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת

4 סיבות לשים מכשיר שמיעה
בריאות
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה

למרות שבעיות שמיעה אינן דבר נדיר, עדיין יש לא מעט אנשים שמסרבים לשים מכשירי שמיעה. מבחינת המוצר עצמו, בדיוק כמו שמשקפיים עוזרות לעיניים שלכם לראות טוב יותר, כך מכשירי שמיעה

5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית
כללי
5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית

אין ספק שטיפוח אישי נכון הוא תנאי הכרחי לגוף בריא. טיפוח הגוף אינו מושג מודרני ונשים רצו להיראות אטרקטיביות מאז ימיה הראשונים של הציוויליזציה. מדובר בהרגל שכל אישה חייבת לסגל