שתלים דנטליים עבור ילדים

שתלים דנטליים הם חלופה בטוחה ואיכותית במקרים רבים בהם קיימת בעיה כלשהי בשיניים ויש צורך להחליף את השיניים המקוריות לצרכי שיפור רמת איכות החיים. יחד עם זאת, ישנם מקרים אחדים בהם ביצוע השתלת שתלים דנטליים אינה מהווה חלופה בטוחה, ועל כן מומלץ לבצע בדיקה מקדימה לפני השתלה שכזו. בין מספר המקרים בהם שתלים דנטליים עלולים להוות בעיה, קיים נושא השתלים הדנטליים עבור ילדים.

 

מהם שתלים דנטליים?

השאלה הראשונה שעולה כאשר מדברים על שתלים דנטליים עבור ילדים היא ודאי מה זה בכלל שתלים דנטליים? אם כן, כפי שניתן להסיק במעט משמם, שתלים דנטליים הינם רכיב דמוי בורג אשר משמש כתחליף לשורש של השן במקרים בהם השן ניזוקה בתהליך בלתי הפיך.

השתל מוכנס ללסתו של המטופל, משתקע בתוך העצם וכך מהווה חלק תומך איכותי ויציב בשיניים מלאכותיות אשר מולבשות עליו. אם כן, תהליך ההשתלה עלול להיות מעט לא נעים, אך התוצאה המתקבלת בהחלט משפרת את איכות חייו של המטופל.

 

מתי נזדקק לשימוש בשתלים דנטליים?

כאמור, שתלים דנטליים מהווים תחליף לשורש השן. על כן, כל בעיות השיניים למיניהם ובעיקר אלו הפוגעות בשורש השן בצורה בלתי הפיכה, מהוות סיבה מספקת להשתלת שתלים דנטליים. אם כן, בין כלל המקרים בהם נזדקק להשתלת שתלים דנטליים ניתן למנות:

  • פגיעות חיצוניות – במקרים בהם השיניים סופגות מכה חזקה מאוד מגורם חיצוני כלשהו, עלולות להיווצר בעיות בשיניים שידרשו את עקירתן ועל כן הצורך בשתלים דנטליים מתעורר.
  • אובדן שיניים – אובדן שיניים כתוצאה ממחלות שונות לרבות דלקות חניכיים ועששת, גורם גם הוא להתעוררות הצורך בשתלים דנטליים.
  • שקיעה של עצם הלסת – מחסור בשיניים לאורך זמן מסיבות כלשהן גורם לצורתה ולמבנהה של הלסת להיפגע, על כן יש צורך לעיתים קרובות בהשתלת שתלים דנטליים.

 

מתי שתלים דנטליים מיועדים עבור ילדים

לאחר שהבנו מהם השתלים הדנטליים ומתי נזדקק להם, נוכל להבין ביתר קלות מתי שתלים דנטליים מיועדים עבור ילדים. אם כן, בכל מקרה בו הילד סופג מכה קשה כלשהי בשיניו, בין אם כתוצאה ממחלה כלשהי ובין אם כתוצאה מגורם חיצוני, מתעורר צורך בהשתלת שתלים דנטליים.

עם זאת, קיימת איזושהי בעיה. בשל העובדה כי השתלים הדנטליים מוחדרים לעצם הלסת, ניתן לבצע השתלת שתלים דנטליים עבור ילדים תתבצע רק מגיל 16 לערך ומעלה. זאת מאחר שגיל זה הוא נקודת הסיום המוקדמת ביותר של התפתחות הלסת, ועל כן החדרת השתל בלסת אינה תפגע בצמיחה תקינה של הלסת ושל שיניים חדשות שעתידות לצמוח.

 

שתלים דנטליים לילדים – כן או לא?

אם כן, לשתלים דנטליים ישנם מספר יתרונות כאשר מדובר בילדים בפרט ובבני האדם בכלל.

  1. תחליף איכותי, יציב וחזק עבור שיניים שניזוקו ונעקרו.
  2. האסתטיקה של השתלים מצויה ברמה גבוהה המקשה של הבחנה בין שתל לבין שן אמיתית.
  3. תחליף שנשמר לאורך זמן.

 

עם זאת, קיים עניין הגיל, ועל כן חשוב להתייעץ עם רופא שיניים מוסמך כאשר מדובר על השתלת שתלים דנטליים עבור ילדיכם.

שן

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת

4 סיבות לשים מכשיר שמיעה
בריאות
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה

למרות שבעיות שמיעה אינן דבר נדיר, עדיין יש לא מעט אנשים שמסרבים לשים מכשירי שמיעה. מבחינת המוצר עצמו, בדיוק כמו שמשקפיים עוזרות לעיניים שלכם לראות טוב יותר, כך מכשירי שמיעה

5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית
כללי
5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית

אין ספק שטיפוח אישי נכון הוא תנאי הכרחי לגוף בריא. טיפוח הגוף אינו מושג מודרני ונשים רצו להיראות אטרקטיביות מאז ימיה הראשונים של הציוויליזציה. מדובר בהרגל שכל אישה חייבת לסגל