מה עדיף שיניים תותבות או השתלת שיניים

דרכים שונות לחיוך מלא

לאחר אובדן שן או מספר שיניים, שתי השיטות – שיניים תותבות ושתלי שיניים – מבקשות להשיג את אותה המטרה בדרכים שונות. מטרת התותבות או השתלים היא יצירת מראה של חיוך מלא ואסתטי ככל הניתן, ושחזור מלא ככל הניתן של פעולות הפה כגון דיבור ולעיסה. ההבדל בין שתי השיטות הוא באופן התקנתן -תותבות הן התקן חיצוני שמתלבש על החניכיים, בעוד שהשתלים הם מתקן המחובר לעצמות הלסת בפעולה כירורגית ומדמה בכך את המבנה הדנטלי של שן טבעית.

ליפני ואחרי

 

התאמת הטיפול

שני סוגי הטיפולים מתאימים למגוון רחב מאוד של אנשים. למרות העובדה שפעולות השתלת השיניים היא פולשנית יחסית להתקנת כתר חיצוני, מדובר בהליך פשוט יחסית שמתאים לרוב האוכלוסיה, למעט חולי סכרת ואוכולוסיות מסוימות נוספות בהן קיים חשש שקליטת השתל לא תהיה מיטבית.

 

משך הטיפול

תהליך מסורתי של התקנת שתל עשוי לקחת מספר רב של חודשים, הכוללים זמן רב בין טיפול לטיפול לצורך קליטת השתל לתוך העצם הקיימת. לעומת זאת, התאמת שן תותבת דורשת פגישה אחת ללקיחת מידות הפה ופגישה נוספת בה מקבלים את השן התותבת. מבחינה זו אין ספק שלשיניים תותבות יתרון משמעותי, למרות שניתן לבדוק אפשרות לטיפולים חדשים יחסית בהשתלת שיניים הדורשים זמן התסגלות קצר יותר ומאפשרים תהליך מהיר יותר – לעיתים עד כדי פגישה אחת או שתיים – להשתלת השן החדשה.

 

הסתגלות לשן החדשה

הסתגלות לשן תותבת עשויה לקחת מספר חודשים בשל החיכוך והלחץ הנוצר במפגש של השן עם החניכיים. לעומת זאת, מרגע ההחלמה של אזור השתל, ההסתגלות לשן השתולה היא מהירה ביותר בזכות העובדה שהיא מוחזקת במקומה על ידי חיבור לעצמות הלסת ולא יוצרת לחץ על החניכיים.

 

תחזוקה

כיוון ששן תותבת מדמה באופן חלקי את מבנה השן הטבעי, תיתכן הצטברות של חלקי מזון סביבה וקיים צורך לנקות ולחטא אותה בתדירות גבוהה – בין פעם למספר פעמים ביום. שתלי שיניים עשויים לדרוש מספר התאמות ודיוקים אחר תהליך ההשתלה הראשוני, אך בסופו של דבר אינם דורשים לרוב תחזוקה נוספת.

 

מחיר

בשל מורכבות פעולת ההשתלה, מחיר שתלים הוא משמעותית גבוהה יותר ממחירן של שיניים תותבות.

 

השגת המטרה – שיניים מתפקדות באופן מלא

באופן כללי, אפשר לומר ששתי השיטות משפרות את המראה האסטתי של הפה ומחזירות למטופל את היכולת לחייך בפה מלא לקופאית במכולת ולנהג מונית גדולה בראשון לציון . אך מבחינת תפקוד הפה בפעולות יום-יומיות כגון לעיסה ודיבור, שיניים תותבות עשויות לנוע מעט במהלך לעיסה או דיבור ולהקשות על פעולות אלה. לעומת שיניים שתולות שאינן זזות כלל ממקומן, ולכן שתלי שיניים מאפשרים חוויה טבעית ונעימה יותר משיניים תותבות.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת

4 סיבות לשים מכשיר שמיעה
בריאות
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה

למרות שבעיות שמיעה אינן דבר נדיר, עדיין יש לא מעט אנשים שמסרבים לשים מכשירי שמיעה. מבחינת המוצר עצמו, בדיוק כמו שמשקפיים עוזרות לעיניים שלכם לראות טוב יותר, כך מכשירי שמיעה

5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית
כללי
5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית

אין ספק שטיפוח אישי נכון הוא תנאי הכרחי לגוף בריא. טיפוח הגוף אינו מושג מודרני ונשים רצו להיראות אטרקטיביות מאז ימיה הראשונים של הציוויליזציה. מדובר בהרגל שכל אישה חייבת לסגל