רשלנות רפואית וספינה ביפידה

כשאישה נכנסת להיריון היא נכנסת למעשה ל-9 חודשים שבהם היא מטופלת, מלווה ונמצאת תחת השגחה רפואית שיכולה להעיד על מגוון בעיות שעלולות להיווצר אצל העובר או ברחם. כחלק מההשגחה הזו, הרופא המטפל תפקידו להצביע על סממנים חשודים אצל העובר, ולהמליץ לאישה ההריונית על דרכי פעולה שיכולות למנוע התפתחות של בעיות. אולם לצערנו בחלק מהמקרים מתקיים מצב של רשלנות רפואית, ובמאמר הבא נתמקד בנושא רשלנות רפואית וספינה ביפידה.

 

מה זה וספינה ביפידה?

מיד נרחיב על רשלנות רפואית וספינה ביפידה, אך לפני כן בואו ונתמקד במושג וספינה ביפידה בעצמו. וספינה ביפידה הוא מושג המתאר מצב שבו באחת מחוליות עמוד השדרה של העובר מתפתח פתח, ממנו יוצא בלט של עצבים מחוט השדרה. המושג וספינה ביפידה בעברית נקרא שדרה שסועה.

כתוצאה מהופעתה של וספינה ביפידה אצל העובר, עלולה להיגרם פגישה מוטורית וכן פגיעה תחושתית חמורה בקרב כל האיברים המקבלת אספקת עצבים מהעצבים הבולטים מהפגם ומטה.

 

תרשים של עמוד שדרה

 

רשלנות רפואית וספינה ביפידה

לצערנו, מקרים של רשלנות רפואית וספינה ביפידה מתרחשים מדי פעם לפעם, ועלולים לגרום ללידת עובר עם פגיעה בלתי הפיכה. רשלנות רפואית וספינה ביפידה עלול לגרום למצב שבו העובר נולד עם שיתוק חלקי של הגפיים התחתונות, ובמצב החמור יותר – שיתוק מלא של הגפיים התחתונות, אי שליטה על הסוגרים ובעקבות כך בריחת שתן וצואה, בעיות התפתחות חמורות, הפרעות למידה ופיגור וכן איבוד תחושה בעור. במצב זה ניתן, כמובן, לתבוע את הרופא המטפל בגין רשלנות רפואית וספינה ביפידה.

 

וספינה ביפידה – פגם בלתי הפיך

בעקבות היותה של וספינה ביפידה עלולה לגרום לפגיעה בלתי הפיכה בגוף העובר, משרד הבריאות מנחה בצורה ברורה וחד משמעית את הנשים ההריוניות ליטול תוסף של חומצה פולית לפחות 3 חודשים לפני תכנון הכניסה להריון.

 

סוגי פגיעה של וספינה ביפידה

וספינה ביפידה עלולה לבוא לידי ביטוי בשלושה סוגים. הסוג הראשון הוא שדרה שסועה נסתרת. סוג זה נחשב לסוג הקל ביותר, ובו פתח קטן ביותר שמצופה בעור. בסוג זה בדרך כלל אין תסמינים או צורך בטיפול, אך בהחלט עלולות להופיע בעיות כמו עקמת בגב או הפרעות בתפקוד שלפוחית השתן.

הסוג השני הוא שדרה שסועה עם בליטה של קרומי המוח. סוג זה נחשב לסוג הפגיעה הנדיר ביותר, ובו קרומי המוח מצפים את העצבים של חוט השדרה והם בולטים אל מבעד לפתח. סוג הפגיעה הזה לא יפגע במערכת העצבים, אבל עלול לגרום להפרעות בתפקוד המעיים וכן של שלפוחית השתן. טיפול לסוג זה של וספינה ביפידה כולל את הסרת הקרומים באמצעות ניתוח.

הסוג השלישי והקשה ביותר הוא שדרה שסועה עם בליטה של חוט השדרה. במצב זה יווצר שק בגב של העובר, הכולל את חוט השדרה ובמקרים מסויימים גם את הקרומים שמצפים אותו. במקרים בהם עצבי החוט נותרים חשופים וללא הקרומים, אם חשופים לזיהומים רבים.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת

4 סיבות לשים מכשיר שמיעה
בריאות
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה

למרות שבעיות שמיעה אינן דבר נדיר, עדיין יש לא מעט אנשים שמסרבים לשים מכשירי שמיעה. מבחינת המוצר עצמו, בדיוק כמו שמשקפיים עוזרות לעיניים שלכם לראות טוב יותר, כך מכשירי שמיעה

5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית
כללי
5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית

אין ספק שטיפוח אישי נכון הוא תנאי הכרחי לגוף בריא. טיפוח הגוף אינו מושג מודרני ונשים רצו להיראות אטרקטיביות מאז ימיה הראשונים של הציוויליזציה. מדובר בהרגל שכל אישה חייבת לסגל