כיצד לדעת האם אתם רואים טוב בנהיגה? כל המידע

בעוד שבימינו רכבים מגיעים בצוידים ומאובזרים בשלל טכנולוגיות למניעת תאונות, אנחנו עדיין חייבים להסתמך על העיניים שלנו.

לכן, החל משנת 2012, כל אדם אשר מוציא רישיון נהיגה מחויב לעבור בדיקת עיניים.

בואו נסביר על הנושא קצת יותר.

אין ספק, בשנת 2020 אנחנו זוכים להנות מרכבים מאוד חזקים ועוצמתיים, לפעמים רכבים עם טווין-טורבו שמטיסים אתכם קדימה בשניות ספורות מ-0 ל-100 קמ"ש. במקביל, גם בשטח האנושות לא נשארה מאחורה, ואנחנו נוהגים בימינו על רכבי שטח עוצמתיים בתוואי שטח לא פשוטים, לפעמים אפילו הרריים. כל זאת ועוד, בזכות הטכנולוגיה המתקדמת שאנחנו נהנים ממנה. אבל יחד עם כל הטוב הזה, אנחנו לא יכולים לשים ב-100% את מבטחינו בטכנולוגיות. אנחנו צריכים את כושר ויכולת הראייה בכדי להימנע מתאונות.

 

האם כל נהג ונהגת במדינת ישראל מחויבים לעבור בדיקת עיניים?

כשרכבים כל כך עוצמתיים בימינו, בין אם מדובר ברכב סקודה או בכל רכב אחר, אנחנו צריכים לדעת כיצד לנהוג בהם מבלי להיקלע לתאונות, חלילה. עד שנת 2012, כל אדם אשר היה מעוניין להוציא רישיון נהיגה, היה יכול לעשות זאת מבלי להיות מחויב בבדיקת עיניים.

כיום ולאחר 8 שנים, כל נהג במדינת ישראל מחויב לעבור את אותה בדיקת עיניים בכדי שיהיה מסוגל לקבל את רישיון הנהיגה שלו. בכדי שתוכלו להיות מסוגלים להוציא רישיון נהיגה על רכב פרטי, אתם תצטרכו לעבור בדיקת עיניים שתראה כי אתם ניחנים בחדות ראייה של 12\6 בעין אחת, או בשתי העיניים.

 

ומה לגבי רכב מסחרי? האם צריך חדות ראייה של 12\6 בעין אחת?

אם אתם מעוניינים להוציא רישיון נהיגה על רכב מסחרי, אתם צריכים לעבור בדיקת עיניים שתוכיח כי אתם ניחנים בחדות ראייה של 12\6 בשתי העיניים.

במידה שמתגלה בבדיקת העיניים כי אתם זקוקים למשקפיים בכדי להגיע לחדות הראייה הנדרשת, יהיה מצוין ברישיון הנהיגה שלכם שאתם מחויבים בהרכבת משקפיים בזמן הנהיגה.

 

החוקים לגבי אנשים הניחנים בראייה חלקית או חד עיניים

כשמדברים על בדיקות עיניים ועל רישיון נהיגה, על כושר ויכולת ראייה, באתה הנשימה גם חשוב להזכיר את המקרים שבהם אנשים ניחנים בראייה חד עינית. וכשמדובר באדם אשר ניחן בראייה חד עינית, מדובר למעשה גם בפגיעה של שדה הראייה במקרים מסוימים.

בעוד שאדם עם ראייה סטנדרטית ותקינה מסוגל לראות שדה ראייה של 180 מעלות, אנשים חד עיניים עשויים להיות ניחנים ביכולת לראות שדה ראייה מוקטן. לידיעתכם, עבור הוצאת רישיון נהיגה על רכב פרטי, יהיה עליכם להוכיח כי שדה הראייה שלכם הוא של 120 מעלות.

 

אז על פי החוק אפשר לנהוג ברכב פרטי עם עין אחת בלבד?

כך יוצא, שלפי החוק, אתם תוכלו להוציא רישיון נהיגה על רכב פרטי גם אם אתם רואים בעין אחת בלבד. יחד עם זאת, אם תרצו להוציא רישיון נהיגה על רכב מסחרי, אתם תצטרכו לעבור בדיקת ראייה אשר מוכיחה כי שדה הראייה שלכם הוא 140 מעלות.

חשוב גם לציין, אנשים אשר מתמודדים עם כפילות בראייתם, לא יכולים לנהוג, אלא אם ניתן להתגבר על הכפילות בעזרת כיסוי עין אחת. בכל מקרה, אדם אשר סובל מכפילות ראייה לא יורשה על פי החוק להוציא רישיון נהיגה על רכב מסחרי. ולבסוף, אנחנו רוצים לתת לכם טיפ קטן מאיתנו לגבי בדיקות עיניים – לא רק מתי שחייבים על פי החוק! נסביר:

 

טיפ קטן מאיתנו: אל תוותרו על בדיקת ראייה בגיל 40 ומעלה

טיפ חשוב ואחרון מאיתנו, אם אתם מתקרבים לגיל 40 ובפעם האחרונה שערכתם בדיקת ראייה הייתם בני 18, הגיע הזמן לבדוק את ראייתכם שוב. חובה לזכור, לא משנה עד כמה הטכנולוגיות ברכבים יהיו משוכללות, מתקדמות ומצוינות למניעת תאונות, אתם לעולם לא יכולים לשים את מבטחיכם במאת האחוזים בטכנולוגיות אלו.

לא משנה עד כמה הטכנולוגיות יהיו מתקדמות, אתם קודם כל צריכים לדעת שאתם יכולים להסתמך על העיניים שלכם ועל הראייה שלכם בזמן הנהיגה. כוונו את ההגה נכון, מקמו את המושב בצורה שהכי נוחה לכם, סעו בדרכים בטוחות ושיהיה הרבה בהצלחה!

 

בדיקה מקיפה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת