פטור ממס הכנסה ליחידים עם מחלות נדירות בישראל

אנשים שחולים במחלות נדירות, נמצאים בסיטואציה קשה מאוד. כמובן שהדבר הקשה ביותר הוא הדאגה לחולה עצמו והשאלה מה יהיה איתו, והאם יצליחו למצוא טיפול. אבל חוץ מזה, יש עוד דאגות רבות שלא תמיד אנו חושבים עליהן. אחת הדאגות הבסיסיות היא הדאגה הכלכלית. הרבה פעמים החולה עצמו נאלץ להפסיק לעבוד, או לפחות לצמצמם משמעותית את היקפי העבודה.

לפעמים גם קרובי המשפחה שרוצים ללוות את החולה ולסייע לו מפחיתים את היקפי העבודה. כל זה מביא לפגיעה כלכלית, דווקא בזמן שבו ההוצאות עולות בחדות. בדיוק מסיבה זו, כדאי מאוד לדעת שישנן מחלות שמזכות את החולים בהן בפטור ממס הכנסה – זכאות שיכולה להיות משמעותית ולחסוך לא מעט כסף בכל חודש.

 

מס הכנסה ופטור מתשלום מס הכנסה

מס הכנסה הוא אחת הדרכים העיקריות של המדינה למלא את הקופה הציבורית ולממן את ההוצאות של הממשלה. בעצם כל אזרח במדינת ישראל חייב לשלם סכום מסוים מתוך המשכורת שלו לטובת הקופה הציבורית. נטל המס בישראל בנוי על פי מדרגות שכר, כך שמי שמרוויח יותר בכל חודש, גם משלם יותר מס הכנסה.

המדינה מכירה בכך שיש אנשים במצב כלכלי קשה ושכל סכום יכול להיות משמעותי עבורם, ולכן ישנם אנשים שזכאים לפטור ממס הכנסה. בין אלו ניתן למנות בעיקר בעלי מוגבלויות קשות ואנשים שחולים במחלות נדירות. פרטים נוספים תוכלו למצוא בקישור הבא biahz.com/פטור-ממס-הכנסה.

מס הכנסה בגין מחלות נדירות

מחלות נדירות שמזכות בפטור ממס הכנסה

ישנן שלל מחלות ובעיות רפואיות שיכולות לזכות את האדם שסובל מהן בפטור ממס הכנסה, בין השאר מחלות גנטיות נדירות, ומצבים רפואיים סבוכים. חשוב להבין שמה שמשנה זה לאו דווקא המחלה הספציפית שממנה האדם סובל, אלא אחוזי הנכות שהוגדרו לו בביטוח הלאומי.

אדם שסובל מ- 100 אחוזי נכות מקבל באופן אוטומטי את הפטור. גם מי שהמחלה המרכזית שלו לא מוגדרת כנכות של 100 אחוזים יכול לקבל את הפטור מכיוון שישנו חישוב נוסף שבו משקללים את כלל הבעיות הרפואיות של האדם.

מס הכנסה בגין מחלות נדירות

אז איך זה עובד בפועל?

כדי לקבל את הפטור צריך למלא טופס ייעודי, ויחד איתו לשלוח גם את כל המסמכים והאישורים הרפואיים הרלוונטיים. אם אדם לא עומד בקריטריון שנקבע, הוא יכול להגיש ערר ולאחר תהליך בירוקרטי מסוים להגיע לוועדה רפואית שתקבע האם הוא זכאי לקבל את הפטור מתשלום מס הכנסה.

מכיוון שמדובר על תהליך ארוך ומורכב שכולל התמודדות עם הרבה בירוקרטיה, יש רבים שחוששים ממנו. חשוב לדעת שישנן חברות שמציעות ליווי לתהליך. לחברות הללו יש הרבה ניסיון בתחום והן מקצועיות מאוד, כך שהליווי שלהן מקל מאוד על התהליך ומזרז אותו באופן משמעותי.

 

סיכום

אם חלילה אתם או אחד הקרובים שלכם סובלים ממחלה נדירה, אנו ממליצים בחום לבדוק האם מגיע לחולה פטור ממס הכנסה.

מס הכנסה בגין מחלות נדירות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי

תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת