פאניקה ולחצים נפשיים – מה צריך לעשות כדי להימנע?

אירועים פתאומיים שיכולים לקרות לנו בכל רגע נתון כמעט הנם אירועים של פאניקה ולחצים נפשיים. בחיים שלנו יש לנו לחצים וקשיים מסוגים שונים שבגללם אנשים רבים סובלים מהתקפים של פאניקה ולחצים נפשיים. מדובר בעצם בהתקפים הפוגעים ביכולת התפקוד היומיומית שלנו ואנחנו לא מודעים בכלל שניתן לבצע פעולות מסוימות אשר יכולות למנוע את המצבים הקשים הללו.

אז מה זה ההתקפים הללו? כיצד נצליח למגר אותם ומה ניתן לבצע בשביל להימנע? בוא ננסה לעשות קצת סדר.

 

אז מה זה בכלל פאניקה ולחצים נפשיים?

שם נוסף להתקפים מסוג זה אלה התקפי חרדה ומדובר בעצם בהתקפים פתאומיים מלווים בפחד בהלה ובעיקר פאניקה כאשר הם מגיעים לצד סימפטומים קשים שיכולים להיות אפילו ולהתפרש בתור התקפי לב. התסמינים הם תסמינים פיזיים של דופק מהיר, זיעה ונשימות מהירות וכן תחושות חום שונות המלוות בסחרחורות.

התקפי החרדה יכולים לפרוץ בכל גיל ואם אנחנו חווים את התסמינים הללו מומלץ לפנות לרופא ולא לחכות בכדי לשלול בעיות רפואיות בלב אשר מחייבות טיפול רפואי. ישנה חשיבות רבה להבנה שהתקפי הפאניקה הם אינם הפרעה נפשית והן תסמין להפרעות חרדה שונות שיש לאדם.

אנשים שסובלים מהתקפי חרדה הרבה פעמים הם עלולים לסבול מהפרעות פאניקה. הפרעות פאניקה מהוות הפרעה נפשית אשר סובלים ממנה מהתקפי אימה והיא מחזיקה אף בתסמינים גופניים בולטים כפי שקורה בהתקפי חרדה. אנשים שסובלים מהפרעות מהסוג הזה יכולים להרגיש לא בנוח בכל מיני מצבים חברתיים ומדובר בתסמינים שאינם נוחים לאף אחד העלולים לפגוע באורח החיים של מי שחווה התקפים אלו.

לכן ישנה חשיבות רבה בעת הופעת התסמינים להתייעץ עם רופא ועם אנשי מקצוע שונים בכדי למגר את זה בשלב מוקדם ככל הניתן.

 

האם יש קשר בין פאניקה ולחצים נפשיים להתקפי לב?

כאשר מקבלים התקפי פאניקה או חרדה אנחנו עלולים לחשוב שבכלל מדובר בהתקף לב מכיוון שמדובר בתסמינים מאוד דומים. התקף לב הוא בעצם מצב קליני קשה אשר בו כלי הדם הראשיים של הלב סובלים מחסימה חלקית או מלאה מה שגורם לאי ספיקה של הדם אל הלב והן מן הלב. התקפי לב מהווים סכנת חיים וחשוב לקבל טיפול רפואי בנוגע לכך, ולכן עקב דמיון תסמיני רב בין הדברים אנשים מתבלבלים בין התקפי החרדה והפאניקה להתקפי לב.

לכן אם אתם חושבים שאתם סובלים מתסמינים אלו קודם כל חשוב להרגיע את עצמכם ולהגיד לעצמכם שהכל בסדר ובאמת לזכור שזה נכון. מספר נשימות לצד ההבנה שהכל בסדר ושאין מה לדאוג יכולים להפחית באופן משמעותי את ההתקפים. בכל מקרה חשוב מאוד לא לשכוח לפנות במהירות לאיש המקצוע שיעזור לכם ככל הניתן. לעוד פרטים מוזמנים להיכנס: https://met.co.il.

פאניקה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
נסיגת חניכיים
רפואת שיניים
מהי נסיגת חניכיים ואיך מטפלים בה?

נסיגת חניכיים היא תופעה נפוצה הגורמת לחניכיים לסגת לאחור ולחשוף את שורשי השיניים. היא עלולה להוביל לבעיות אסתטיות, רגישות בשיניים ואף לאובדן שיניים. המאמר יפרט מהי נסיגת חניכיים ואיך מטפלים

מהו מחולל חמצן ואילו סוגים קיימים בשוק
בריאות
מהו מחולל חמצן ואילו סוגים קיימים בשוק?

הצורך במחולל חמצן עלה באופן ניכר בתקופה האחרונה. גולשים רבים תרים אחר מידע אודותיו, כדי להכיר במכשיר המתקדם, להבין איך הוא עובד ולקרוא פרטים אודות הסוגים השונים שקיימים בשוק. מדריך

היסטוריה רפואית
כללי
אלו התנאים לקבל פטור ממס הכנסה

לצערנו הרב החיים מלאי אתגרים והם לעיתים לובשים צורה של מחלה שהפתיעה אותנו באמצע החיים, או חס וחלילה אם תאונה. במקרים כאלה יכול להיות שרמת התפקוד שלכם נפגעה ואיתה גם

רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי