עייפים במהלך היום באופן קבוע? יתכן שיש לכך סיבה

הקצב הגבוה שאנו עומדים בפניו במאה ה-21 מביא עמו תזונה לקויה, מחסור בשינה ושעות עבודה מרובות שכולם יחד תורמים לתחושת עייפות כרונית.

למרות הרצון הגדול שלנו להספיק את כל המשימות שיש לנו במהירות וביעילות מקסימלית, לגוף שלנו יש דרישות משלו.

לרוב ניתן להפחית את תסמיני העייפות באמצעות פעילות גופנית סדירה, שינויים בתזונה ושינויים נוספים באורח החיים.

במאמר הבא נפרוס בפניכם מספר מניעים שעלולים לגרום לכם לעייפות, ואת דרך הטיפול בהם.

 

האם אתם ישנים מספיק?

אחד הדברים היעילים ביותר בהפחתת העייפות הוא כמובן – שנת לילה בריאה. כשאנחנו אומרים שינה בריאה אנו מדברים על שמונה שעות רצופות לפחות. הקפידו על זמני שינה קבועים, גם בסוף השבוע.

 

שינה בצהריים

חלק מהמומחים סבורים ששינה בצהריים זו דרך טובה להתרענן במהלך היום, ואחרים סוברים שהיא עלולה לפגוע בהרגלי השינה שלנו.

האמת נמצאת אצלכם. החליטו על פי הניסיון האישי: אם שנת צהריים קצרה משפרת את מצבכם ולא יוצרת לכם הפרעות שינה בלילה, היעזרו בכך. אך אם שנת הצהריים גורמת לנדודי שינה או דוחה את שעת השינה בערב – וותרו עליה.

 

תזונה

על מנת להפחית את רמת העייפות שלכם, שינוי בתזונה הוא הדבר החשוב הבא ברשימה. אל תבנו על מזון מהיר שיעשה עבורכם את העבודה, כיוון שהוא אינו מעניק לגוף את החומרים הדרושים לו ובדרך כלל מביא עמו תחושת כבדות ועייפות. בחרו בתזונה עשירה בסיבים תזונתיים, דלת שומן, מלח וסוכר, כזו המבוססת על פירות וירקות, מוצרי חלב רזים ודגנים מלאים.

מומלץ לאכול שלוש ארוחות גדולות ביום וביניהן שלוש ארוחות קטנות, כדי לשמור על רמת סוכר קבועה בדם. ארוחת הבוקר היא החשובה ביותר ומספקת לגוף את האנרגיה הנדרשת להתחלת היום. כדאי להימנע מארוחת צהריים כבדה ובמקום זאת החליפו אותה בארוחה קלילה המבוססת על סלט ירקות, בתוספת מנה חלבונית.

 

פעילות גופנית

אם אתם מגיעים הביתה ומרגישים תחושת עייפות עזה, הדבר האחרון שאתם רוצים לשמוע הוא על פעילות גופנית. בתחילתה עלולה הפעילות להיות קשה ולהוביל לעייפות בטווח הקצר, אך כאשר היא תהפוך לחלק משגרת החיים רמת האנרגיה שלכם תעלה. עם זאת, הקפידו שלא להתאמן סמוך לזמן השינה.

 

קפאין

צריכת קפאין מעוררת לזמן קצר, אך צריכה מוגזמת מעכבת את ספיגת הברזל מהמזון, וכאשר גם התזונה לקויה הדבר עלול להוביל בטווח הארוך לאנמיה.

 

סיכום:

כולנו חווים מצבי עייפות שמצריכים שינה טובה של כמה שעות או אפילו יום חופש למילוי המצברים. אלא שיש מי שהעייפות שלהם היא לא עניין נקודתי אלא חלק משגרת יומם. משהו שהם חיים איתו לאורך שנים. הבשורות הרעות הן שמספר הולך וגדל במיוחד בקרב צעירים סובל מהתסמונת. הבשורות הטובות הן שעם מעט מאמץ ובלי כאב או תופעות לוואי אפשר לשפר את המצב ולחיות טוב יותר.

 

אישה במנוחת צהריים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת

4 סיבות לשים מכשיר שמיעה
בריאות
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה

למרות שבעיות שמיעה אינן דבר נדיר, עדיין יש לא מעט אנשים שמסרבים לשים מכשירי שמיעה. מבחינת המוצר עצמו, בדיוק כמו שמשקפיים עוזרות לעיניים שלכם לראות טוב יותר, כך מכשירי שמיעה

5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית
כללי
5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית

אין ספק שטיפוח אישי נכון הוא תנאי הכרחי לגוף בריא. טיפוח הגוף אינו מושג מודרני ונשים רצו להיראות אטרקטיביות מאז ימיה הראשונים של הציוויליזציה. מדובר בהרגל שכל אישה חייבת לסגל