5 עובדות שחשוב לדעת על תהליך של הפריה חוץ גופית

אם אתם עומדים לעבור תהליך של הפריה חוץ גופית או שוקלים אותו כאופציה שתעזור לכם להיכנס להיריון תקין, יש מספר דברים שכדאי לכם לדעת לפני כן, שיעזרו לכם להבין מה עומד לקרות, מה הסיכונים ועוד. ריכזנו לכם במאמר הבא חמש עובדות חשובות ומשמעותיות על תהליך זה.

 

1 – מדובר בתהליך ארוך עם מספר שלבים

הדבר הראשון שכדאי לדעת על הפריה חוץ גופית היא שמדובר בתהליך בעל מספר שלבים, שכל אחד מהם הכרחי להצלחתו. השלבים השונים כוללים את הגירוי השחלתי שמטרתו לעודד את השחלות לייצר ביציות ולאחר מכן הוצאה של הביציות באמצעות תהליך כירורגי. אז תתבצע ההפריה עם דגימת זרע בתנאי מעבדה, כשהשלב הבא יהיה התרבות העוברים בסביבה מבוקרת במשך מספר ימים לצורך מעקב אחר ההתפתחות. רק אחר כך יועבר עובר או מספר עוברים אל תוך רחם האישה לצורך התחלת ההיריון.

2 – התאמה של הפריה חוץ גופית למצב בריאותי ופיזי

הפריה חוץ גופית לא מתאימה בכל המקרים, אך מדובר בפתרון נהדר עבור מספר מצבים בריאותיים ופיזיים שמקשים על כניסה תקינה להיריון. זה יכול להיות הפרעה בביוץ, חסימות בחצוצרה, אנדומטריוזיס, אי פוריות אצל הגבר ועוד. במקרים אלה הפריה חוץ גופית יכולה להוות אלטרנטיבה טובה ויעילה עם תוצאות מוצלחות.

 

3 – אחוזי ההצלחה של הפריה חוץ גופית

כמו כל הליך רפואי, גם בהפריה חוץ גופית יש שיעורי הצלחה שיכולים להשתנות בהתאם לגורמים שונים, ביניהם גיל, מצב פיזי ואף המומחיות של המרפאה המבצעת את ההליך. בממוצע, אחוזי ההצלחה נעים בין 20 אחוז ל-40 אחוז. אחוזי ההצלחה עולים ככל שמדובר באישה צעירה יותר עם מצב פיזי פחות מורכב. עם זאת, ייתכן שיידרשו מספר סבבים של הפריה חוץ גופית, של כל שלבי התהליך, כדי להגיע להריון מוצלח. אם לא הצלחתם בסיבוב הראשון אין זה אומר שצריך לוותר- המון פעמים זה יכול להיות גם עניין של מזל, ואם תנסו שוב- יכול להיות שבסבב הבא זה יצליח. חשוב כמובן להתייעץ עם גורם מקצועי בעניין זה.

 

4 – ההשקעה הכלכלית

לפני שאתם מתחילים בתהליך חשוב לדעת שמדובר בהשקעה כלכלית לא קטנה, וזה כולל לא רק את ההליך עצמו אלא גם תרופות וטיפולים נלווים. בגלל שהמון פעמים צריך גם לבצע סבב נוסף, יש לקחת גם את זה בחשבון.

 

5 – תופעות לוואי

לעיתים עלולות להופיע תופעות לוואי שונות בעקבות הטיפולים של הפריה חוץ גופית, כמו גירוי יתר שחלתי, הריון מרובה עוברים ועוד. זה לא קורה לעיתים קרובות אך מדובר בסיכונים שעדיין כדאי לדעת.

 

לסיכום

לסיכום, הפריה חוץ גופית היא תהליך מורכב וכדאי לחקור אותו היטב לפני שאתם צוללים פנימה. אך בסופו של דבר מדובר בדרך שמציעה תקווה עבור יחידים וזוגות שרוצים להיכנס להריון על אף המורכבויות.

תופעות לוואי

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי

תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת