10 סימנים שפיתחת תלות למשככי כאבים

העובדה הבאה אולי הולכת להפתיע חלק מכם, אבל חשוב להכיר בה – אפשר לפתח תלות ולהתמכר למשככי כאבים. במשככי הכאבים יש חומר שנקרא אופיאטים, והוא החומר שגורם להתמכרות. במאמר הבא נלמד אילו תסמינים מעידים על כך שאתם או אדם הקרוב אליכם מתחיל לפתח תלות במשככי הכאבים, והגיע הזמן לעצור זאת.

 

למה משככי כאבים יכולים למכר?

בהרבה מתרופות ההרגעה שאנחנו צורכים, שנראות לנו תמימות לחלוטין, קיים חומר שנקרא אופיאטים, והוא חומר ביוכימי ממכר מאוד. הסיבה לכך שיכולה להיות התמכרות למשככי כאבים, היא משום שהאופיאטים מעלה את רמת הדופמינים בגוף ומשחרר אנדרופינים שגורמים לתחושה נעימה שמקלה על הכאב בגוף, כביכול בצורה טבעית.

 

תמרורי אזהרה

אם אתם או אדם קרוב אליכם מפתח אחד או כמה מהתסמינים שיוצגו כעת, מומלץ לפנות לעזרה מקצועית, כי התמכרות למשככי כאבים היא לא פחות קשה מהתמכרות לכל סוג אחר של סם. להלן התסמינים:

 

קושי בשליטה:

אדם שמכור למשככי כאבים ינסה לקבל מרשם לתרופה באופן מוגזם ולא רציונאלי. הוא כל הזמן ינסה למצוא דרכים לקבל את התרופה, בין אם באמצעות קבלת מרשמים לתרופה או נטילת המשככים בכל הזדמנות אפשרית.

 

שינוי במינונים:

אדם מכור ירצה ליטול מינון גבוה יותר של התרופה שרשם לו הרופא כדי להצליח להתמודד עם בכאב בצורה מהירה.

 

ביקורים תכופים אצל רופאים שונים:

אדם מכור יקבע תורים לרופאים מתחומים שונים, רק כדי להצליח לקבל מכל אחד מהם בנפרד מרשמים למשככי כאבים. זה יכול להיות רופא המשפחה, אורתופד, נוירולוג וכדומה, ולעיתים במצבים קיצוניים הוא גם יכול לנסות להגיע לחדר מיון כדי לנסות ולקבל מרשם למשככי כאבים.

 

קנייה בבתי מרקחת שונים:

אדם מכור ינסה לקנות משככי כאבים בכל דרך אפשרית, כולל בקנייה דרך האינטרנט וניסיון להשיג מרשמים ממקורות לא אמינים או מורשים.

 

תלונות מרובות על כאב:

אדם מכור ינסה להצדיק כל סיבה אפשרית בגינה הוא רוצה ליטול את משככי הכאבים. הוא יתלונן רבות על כאבים באזורים שונים שיצדיקו את הסיבה שלו ליטול משככי כאבים מסוגים שונים כמו למשל כאב גב, כאב ראש וכן הלאה.

 

דיווחים שקריים:

אדם מכור יפנה אל הרופא וידווח שהמרשמים שהוא קיבל אבדו או נגנבו, כדי שהוא יוכל לקבל מרשמים נוספים.

 

התעסקות בלתי פוסקת בתרופות:

אדם מכור עוסק באופן תמידי בכמות משככי הכאבים שיש או אין לו בכל רגע נתון. הוא יתכנן יציאה מהבית בהתאם לכמות הכדורים שיש ברשותו, והאם הוא צריך לדאוג למרשמים חדשים מהרופא.

 

פגיעה בתפקוד יום יומי:

אדם מכור יפתח קושי להתמיד או להתמודד עם חיי שגרה של עבודה, לימודים ויחווה מוטיבציה כללית ירודה.

 

קושי לקיים אינטראקציה עם אנשים:

אדם מכור לא יהיה מעוניין ליצור אינטראקציה בין אישית עם בני משפחתו או עם חברים.

 

תנודות במצב רוח:

אדם מכור יחווה מצבי רוח משתנים בהתאם לנטילה או חוסר נטילה של משככי הכאבים. זה מתבטא בעצבים, חוסר סבלנות, התפרצויות זעם ועוד.

 

לסיכום

התמכרות למשככי כאב היא סוג של התמכרות שקטה ולא ידועה לרוב. לכן, חשוב מאוד לשים לב לסימני האזהרה ולמצוא טיפול מתאים בהקדם האפשרי.

תוסף בריאות

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת

4 סיבות לשים מכשיר שמיעה
בריאות
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה

למרות שבעיות שמיעה אינן דבר נדיר, עדיין יש לא מעט אנשים שמסרבים לשים מכשירי שמיעה. מבחינת המוצר עצמו, בדיוק כמו שמשקפיים עוזרות לעיניים שלכם לראות טוב יותר, כך מכשירי שמיעה

5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית
כללי
5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית

אין ספק שטיפוח אישי נכון הוא תנאי הכרחי לגוף בריא. טיפוח הגוף אינו מושג מודרני ונשים רצו להיראות אטרקטיביות מאז ימיה הראשונים של הציוויליזציה. מדובר בהרגל שכל אישה חייבת לסגל