מהי נהיגה בשכרות לנהג חדש / צעיר?

נהגים צעירים מתחת לגיל 24 או נהגים חדשים בשנתיים הראשונות לאחזקתם ברישיון נמצאים במבחן תמידי של רשויות התעבורה. החוק משתנה בהתאם לנהג צעיר או חדש, והפרמטרים עליהם הנהגים נמדדים הם קשוחים יותר. אם אתם נהגים צעירים או נהגים חדשים שנתפסו בעת שתייה ונהיגה – במאמר זה נסביר לכם את כל האפשרויות העומדות בפניכם.

 

מיהו נהג צעיר ומיהו נהג חדש?

נהג חדש הינו נהג שנמצא במהלך השנתיים הראשונות לאחזקה ברישיון. נהג צעיר הינו נהג שטרם מלאו לו 24 שנים. כלומר, אדם בן 50 שהוציא רישיון לאחרונה, נחשב נהג חדש. בן 19 שהוציא רישיון לאחרונה, נחשב נהג חדש וצעיר. בן 21 שהוציא רישיון נהיגה כשהיה בן 17, נחשב נהג צעיר ולא חדש.

גם בעלי רישיון לאופנוע, משאית או טרקטור נחשבים כנהגים חדשים/צעירים. במהלך תקופה זו בה מוגדר הנהג כנהג חדש/צעיר, חלות על הנהג תקנות מיוחדות. כמו חובת נוכחות של נהג מלווה, הגבלה במספר הנוסעים שיש באפשרותו להסיע ועוד. נהיגה בשכרות – המדריך המלא – יוצאים לדרך.

 

התקנות המיוחדות החלות על נהגים

נהג צעיר או חדש מוגדר כשיכור כאשר על פי דגימת הנשיפה מצוי בגופו אלכוהול בריכוז העולה על 50 מיקרוגרם בליטר אוויר נשוף. או לחילופין בדגימת דם, בריכוז העולה על 10 מיליגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר של דם. החוק שונה מנהג רגיל. על פי הפסיקה הרף להרשעה בשכרות יעמוד אצל נהג רגיל על 290 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף, ו-50 מיליגרם אלכוהול ב-100 מיליליטר של דם.

 

מתי מרשיעים נהג צעיר או חדש בנהיגה בשכרות?

הרשעת נהג צעיר בעבירה על החוק של נהיגה בשכרות אפשרית גם אם כמות האלכוהול אשר צרך הנהג הייתה מינימלית ביותר. כאשר מדובר בנהג חדש או צעיר – אסור לצרוך כל אלכוהול בעת נהיגה. הטווח של 50 מיקרו גרם הינו למעשה הטעיה, שכן אפילו כמה שלוקים של אלכוהול מתגלה בבדיקה שכזו. כל נהג צעיר, בעת ששתה אלכוהול, אפילו המעט ביותר יכול להישפט על נהיגה בשכרות.

 

התייחסות בתי המשפט והרשויות

התביעה המשטרתית מייחסת חשיבות רבה לתיקי עבירה של נהיגה בשכרות לנהג חדש. כך גם בתי המשפט לתעבורה, המייחסים חשיבות וחומרה רבה לעבירות תנועה, כגון נהיגה בשכרות, נהיגה מופרזת ועוד אצל נהגים חדשים. עונשם של הנהגים החדשים חמור בהתאם.

המחוקק במדינת ישראל קבע כי העונש המינימלי של נהיגה בשכרות הינה שנתיים פסילת רישיון בפועל. בפעם השנייה בנהיגה בשכרות אצל נהג חדש או נהג שאינו חדש עם עבר תעבורתי כאשר היה נהג חדש, עונש המינימום יהיה 4 שנים פסילת רישיון בפועל.

 

מה קורה אחרי המשפט?

כשמדובר בנהג צעיר או חדש, בתי המשפט הם לא נקודת הסיום בשרשרת הענישה הצפויה לנהג. לאחר המשפט בבית המשפט לתעבורה, משרד הרישוי יכול להפעיל סנקציות מנהליות כלפי נהגים חדשים בגין עבירות שכרות בנהיגה ולהטיל עונשים שונים מטעם המשרד.

נהיגה בשכרות

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת

4 סיבות לשים מכשיר שמיעה
בריאות
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה

למרות שבעיות שמיעה אינן דבר נדיר, עדיין יש לא מעט אנשים שמסרבים לשים מכשירי שמיעה. מבחינת המוצר עצמו, בדיוק כמו שמשקפיים עוזרות לעיניים שלכם לראות טוב יותר, כך מכשירי שמיעה