מתי תזדקקו לייפוי כוח?

מה זה ייפוי כוח ולמה הוא משמש? כמעט כל אחד מאיתנו נתקל לפעמים בסיטואציה משפטית – קניית דירה, גירושים, חתימת הסכמים ועוד. אם אתם לא עורכי דין, השפה המשפטית יכולה להיות לחלוטין לא מובנת. אחד המונחים החשובים בהתמודדות שלנו עם אירועים משפטיים הוא המונח ייפוי כוח – הכנו בשבילכם מדריך מלא להבנת המונח, תפקידו, ומתי להשתמש בו.

 

מה זה ייפוי כוח

ייפוי כוח הוא פעולה שבה אדם אחד מסמיך אדם אחר לבצע בשמו פעולות. ההסמכה תקפה משפטית ורחבה. כאשר אנחנו נותנים ייפוי כוח בשמנו לאדם אחר, אנחנו מאפשרים לו לבצע פעולות והחלטות בשמנו ואנחנו גם מחוייבים לעמוד בהן. למעשה, ייפוי הכוח נותן שליחות לאדם נוסף לפעול בשמנו.

מה זה ייפוי כוח

הסיבות לנתינת ייפוי כוח

הסיבות למתן ייפוי כוח יכולות להיות רבות ומגוונות – היעדרות מההליך שנעשה בשמכם, היעדרות מהארץ או היעדרות בגין מחלה. כמו כן, יתכן שאין לכם או לבני משפחתכם יכולת לנהל את ההליך, מבחינה רגשית או שכלית, בגלל גיל או מצב רפואי. במקרים כאלה תמצאו אדם אמין שאתם סומכים עליו שישמור על האינטרסים שלכם, ותייפו את כוחו. ישנם גורמים רבים מולם ייפוי כוח מקצועי יספק עזרה גדולה – בתי משפט, בנקים, ביטוח לאומי ועוד. אלו גורמים שמדברים בשפה המשפטית ולעיתים קרובות אנחנו צריכים עזרה מקצועית בשביל להתמודד מולם.

 

למי ניתן ייפוי כוח

כאמור, האדם שתבחרו ליפות את כוחו צריך להיות כזה שאתם סומכים עליו במאת האחוזים. פעמים רבות מדובר בבן משפחה, אבל חשוב לזכור שבמקרים מסוימים נהיה חייבים לתת ייפוי כוח לאיש מקצוע, כלומר לעורך דין שיוכל לנהל את התהליך לו אנחנו זקוקים.כאשר באים לבצע הליך של נתינת ייפוי כוח, כדאי לתאם מפגש היכרות ולשמוע המלצות על עורך הדין בו בחרנו.

 

מתי נצטרך להשתמש בייפוי כוח

לאחר שניתן ייפוי הכוח ומוגדר בו לצורך איזה פעולות הוא ניתן, האדם לו נתנו את ייפוי הכוח יהיה מוסמך לבצע פעולות בשמנו. וכך פעולות יומיומית רבות יתבצעו בשמנו ואנחנו ניפטר מעול בירוקרטי גדול. כאשר אנחנו רוצים להיות פנויים לטפל בבן משפחה מבוגר או חולה, יהיה חכם לתת לאדם אחר את האחריות הבירוקרטית ולאפשר לנו את הזמן והמרחב הרגשי לטיפול.

 

סיכום

ייפוי כוח הוא מונח משפטי שמתאר מצב בו אנו מעניקים לאדם אחר כוח לקבל בשמנו החלטות ולבצע פעולות. חשוב לדעת שאנחנו מחויבים בכל מה שבא כוחנו יעשה בשמנו. ייפוי כוח הוא לא מתן אשראי עבורכם שלא להבין בהליך בו אתם מעורבים, אבל הוא נותן לכם אפשרות לא להיות מעורבים בכל פרט ופסיק בהליך, ובכך לפנות זמן ומשאבים לדברים אחרים. גם אם הבנתם כעת את משמעות המונח ייפוי כוח, חשוב להמשיך וללמוד על ההליך המשפטי בו אתם מעורבים אם ברצונכם להבינו עד תום, ולהיעזר באנשי מקצוע שיבצעו אותו באופן המיטבי.

עו_ד

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי

תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת