מתי נוכל לקבל הקלות במס ההכנסה?

מס הכנסה הוא אחד המיסים המשמעותיים ביותר בחייו של האזרח העובד. מדובר על מס קבוע, שבאופן תמידי שוחק את ההכנסה שלנו. במקום שנכניס סכום כספי מסוים אל חשבון הבנק שלנו, אנחנו צריכים לשלם חלק מסוים למדינה. במאמר הבא נסקור מקרים שונים בהם ניתן לקבל הקלות במס ההכנסה.

 

כיצד הקלות במס הכנסה יכולות לסייע לכם?

הקלות שונות במס ההכנסה, כמו פטור ממס הכנסה, עשויות להיות משמעותיות מאוד לרוב המוחלט של האזרחים במדינה. מס הכנסה שוחק את המשכורת שלנו באחוזים מסוימים. לפי גובה ההכנסה שלנו, אנחנו צריכים לשלם אחוז מסוים כמס למדינה. גם עצמאים, שלא מקבלים משכורת, מוצאים את ההכנסה שלהם נפגעת כתוצאה ממס זה. לכן, גם פטור מהמס המדובר, אך גם הקלות שונות במס ההכנסה, יכולים לסייע לנו. הסיוע יבוא לידי ביטוי ביותר כסף שיכנס אל חשבון הבנק שלנו.

כמו פטור ממס הכנסה

הקלות שונות במס הכנסה

קיימים סוגים שונים של הקלות במס הכנסה. כל הקלה שקבעה המדינה בתשלום מס הכנסה היא ספציפית ומותאמת למקרים שונים. בין ההקלות ניתן למנות את הפטור ממס ההכנסה, שניתן לאוכלוסיות ספציפיות, את נקודות הזיכוי ממס ההכנסה וכן תשלומים נוספים שהאזרח לא מחויב לשלם עליהם מס הכנסה.

 

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה היא גולת הכותרת של ההקלות שמעניקה רשות המיסים בכל הקשור למס הכנסה. פטור זה מאפשר לאנשים שמקבלים אותו לא לשלם מס הכנסה בצורה מסוימת. פטור ממס הכנסה בישראל ניתן לאנשים בעלי לקויות חמורות במיוחד, שגורמות להם לנכות. לפי החוק, אדם שיש לו 90% נכות עקב פציעה, פגיעה, תאונה או מחלה, יכול להגיש בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

פטורים שונים לאנשים שונים

פטור ממס הכנסה יכול להשתנות בין אנשים שונים. למשל, לפי גובה ההכנסה, אדם מסוים יקבל פטור מלא מתשלום המס, בעוד שאחר יקבל פטור חלקי. בנוסף, לפי המצב הרפואי, אדם מסוים יקבל פטור קבוע ממס הכנסה ואדם אחר יקבל פטור זמני ממס הכנסה.

כמו פטור ממס הכנסה

זיכוי לתושבי הפריפריה

מדי שנה נקבעים יישובים שונים, שהמתגוררים בהם זכאים לקבל זיכוי ממס הכנסה. היישובים הללו ממוקמים בפריפריה, גיאוגרפית או חברתית. אם אתם גרים במקומות הללו במשך למעלה מ-12 חודשים, אתם תהיו זכאים להקלה הזאת.

 

פטור ממס על השכרת דירה

לא מעט אנשים בישראל מקבלים הכנסה גם באמצעות השכרת דירה. דמי השכירות שמקבל המשכיר יכולים להיות פטורים ממס בתנאים מסוימים. למשל, אם המשכיר לא משכיר במחיר גבוה מדי, המדינה יכולה לפטור אותו ממס.

 

פטור לעובדים שכירים על תשלומים שונים

עובדים שכירים, שמסיימים את תקופת העבודה שלהם במקום עבודה מסוים, יכולים לקבל תשלומים שונים ממקום העבודה שלהם. אם התשלומים הללו לא עולים על תקרה שנקבעה בחוק, הם יהיו פטורים ממס הכנסה.

כמו פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי

תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת