מנווטים בין האפשרויות: כל מה שחשוב לדעת על שתלים דנטליים

החיוך שלנו, הוא אחד הדברים הראשונים שאנשים שמים לב אליו. במצב ששיניים חסרות, אנחנו נמנעים מלחייך, נמנעים מלצחוק ולעיתים אף נמנעים מאינטראקציות חברתיות. יתירה מכך, כששן חסרה, בריאות הפה נפגעת, עצם הלסת מתכווצת, ואיכות החיים יורדת באופן משמעותי. רפואת השיניים מציעה פתרון מהפכני לשיניים חסרות – שתלים דנטליים.

השתלים הם תחליפי שיניים המותאמים אישית למבנה הפנים, לעצם הלסת, לצורת השן ולצבעה, ומתפקדים כמו שיניים טבעיות.  שתלים דנטליים הם תחליפים עמידים וחזקים, שחלקם התחתון, המדמים את שורש השן, עשויים ממתכת, בדרך כלל מטיטניום, מוחדרים לעצם הלסת ונטמעים בה, כך שהם הופכים להיות חלק אינטגרלי מעצם הלסת. פנינו להיוועץ עם ד"ר אלכסנדר פוזדייב ששיתף אותנו במידע בעל ערך, שחשוב שנכיר לפני ביצוע השתלת שיניים.

 

ממה מורכב שתל שיניים?

שתל דנטלי מורכב משלושה חלקים – פוסט, אבוטמנט וכתר. הפוסט הוא סוג של בורג מתכתי (טיטניום) המוברג לתוך החניכיים ולעצם הלסת. הבורג, שמחליף את שורש השן, בא במגע ישיר עם עצם הלסת ומתמזג איתה בתהליך הנקרא אוסטאואינטגרציה, כדי להעניק לשן אחיזה יציבה יותר.

האבוטמנט הוא מעין מחבר מתכת המקשר בין הבורג  לכתר. הכתר הוא החלק העליון של השתל המוברג לשתל ונמצא מעל קו החניכיים. הכתר הוא החלק היחיד בשתל שניתן לראות כשמחייכים. הכתר מעוצב ומיוצר בתאמה אישית, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, באופן שיתאים לשאר השיניים בגודל, בצבע ובצורה, ונועד לתפקד כמו כל שן אחרת.

שיניים

סוגי שתלים והבחירה בסוג השתל

קיים מגוון גדול של שתלים, חלקם מיוצרים בארץ וחלקם בחו"ל. במרפאת ד"ר אלכסנדר, מקפידים לעבוד עם החברות המובילות בשוק השתלים, ולא מתפשרים על  איכות. השתלים עומדים בתקן ה FDA- ובתקן ה- CE ומאושרים לשימוש על-ידי משרד הבריאות בישראל. הבחירה בסוג השתל נעשית על ידי רופא השיניים, שלוקח בחשבון פרמטרים כמו צרכי המטופל, מבנה הלסת שלו, חוזק עצם הלסת וצפיפותה, מיקום השן, וגורמים נוספים.

גורמים אלה נותנים לרופא את תמונת המצב המלאה, על פיה הוא מקבל החלטה לגבי סוג השתל המתאים למטופל. הידעת? כל מטופל יכול לבקש מרופא השיניים את כל פרטי השתל: מספרו, מספר הדגם, מספר האצווה ושם החברה שייצרה את השתל. רופא שיניים העוסק בהשתלות מחויב ברישום כל הפרטים הללו על פי הנחיות משרד הבריאות.

 

התאמת השתלים וטכניקות ההשתלה

בהתאם לצפיפות העצם

השתלת שיניים יכולה להתבצע אך ורק אם יש כמות מספקת של עצם, שתוכל לתמוך בחלקו של השתל המוחדר לעצם הלסת. אם כמות העצם אינה מספיקה להשתלת שתלים, ימליץ הרופא על אפשרויות אחרות, אחת מהן היא השתלת עצם. כאשר יש כמות מספקת של עצם איכותית הרופא ישתמש בשתלים אנדוסטליים. שתלים אלה מוחדרים בפעולה כירורגית ישירות לתוך עצם הלסת.

בדרך כלל, הם עשויים מטיטניום, חומר תואם ביולוגית שמתמזג עם העצם שמסביב לאורך זמן. שתלים אנדוסטליים מגיעים במגוון צורות וגדלים, כולל ברגים, צילינדרים או פלטות, והם מספקים בסיס איתן למיקום שיניים מלאכותיות. למטופלים הסובלים מאובדן עצם משמעותי בלסת ואינם מתאימים להשתלת אנדוסטלית, יושתלו אצלם שתלים תת-פריאוסטיאליים, שממוקמים מעל עצם הלסת ולא מוחדרים לתוכה.

בהתאם למספר השיניים החסרות

לאנשים הסובלים מחוסר בשיניים רבות יותאמו שתלים דנטליים All-on-4 . ארבעה שתלים דנטליים שמונחים במיקום אסטרטגי בעצם הלסת כדי לתמוך בקשת מלאה של שיניים מלאכותיות. השתלים ממוקמים אסטרטגית כדי למקסם את היציבות וכדי לפזר את  כוח הנשיכה. שתלים דנטליים לסוגיהם, מלבד תכונתם להעניק חיוך מושלם, הם נראים ומרגישים בדיוק כמו השיניים הטבעיות, כך שאפשר לאכול ולדבר בביטחון.

אבל היתרון המשמעותי של שתלים היא ביכולתם לשמר את עצם הלסת ולמנוע את הידלדלותה. הפעלת לחץ בעת לעיסה על השיניים והשתלים, ממריצה ומעודדת בניית עצם. שמירה על היגיינת הפה, צחצוח שיניים פעמיים ביום וביקור שיגרתי אחת לשלושה חודשים אצל השיננית ואצל רופא השיניים, תאריך משמעותית את תוחלת חייהם של השתלים, באופן שיוכלו להחזיק מעמד לכל החיים.

שתלים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי

תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת