מה עושים ששתל דנטלי מתנדנד

במידה ואתם מבחינים כי ישנו שתל דנטלי מתנדנד חשוב לטפל באופן מיידי במצב על מנת למנוע בעיה פתולוגית חמורה יותר. אנחנו כאן עם כל המידע על מה עושים ששתל דנטלי מתנדנד.

 

מה לעשות כשהשתל הדנטלי מתנדנד?

כאשר מדובר בתיקונים ובטיפולים דחופים של השתלות שיניים חשוב לבצע אבחון מקדים על מנת לוודא מה מצב השתל. לאחר מכן הרופא המטפל יקבע על פי האבחון כיצד יש לטפל בעניין.

 

בדיקת השתל המתנדנד

בזמן האבחון הרופא המטפל יבוק מהי הסיבה לכך שהשתל מתנדנד. יכולות להיות 3 סיבות עיקריות:

  1. התנתקות מהמבנה – במידה והכתר נותק מן המבנה, תיתכן תזוזה בשתל. במידה ואכן זהו המצב הרופא המטפל יבצע הסרה של הכתר, וידביק או יבריג מחדש את הכתר. סוג ההדבקה או ההברגה תלוי כמובן באחיזה בו הכתר בוצע.
  2. בעיה בבורג – במידה והבורג נפתח מסיבה זו אחרת, ייתכן והשתל יתנדנד. במצב זה יש לבצע הסרה של הכתר וכן הסרה של המבנה. במצב בו יש בעיה בבורג רצוי לעיתים קרובות להחליף את הבורג בבורג אחר ולאחר מכן לבצע התקנה מחדש של הכתר.
  3. איבוד אחיזה – ייתכן והשתל איבד אחיזה בעצם. במצב זה יש להסיר את השתל, לבחון מחדש את המצב ובהתאם לכך לבצע השתלה חדשה במידה וניתן

רופאה

מה גרם לנדנוד שתל דנטלי

איבוד אחיזה של השתל וכן התנקות מהמבנה אשר מובילים לנדנוד של השתל הדנטלי יכולים להיגרם כתוצאה ממספר גורמים:

  1. פגיעה חיצונית – במידה וקיבלתם מכה באזור השתל, עברתם תאונת דרכים או נפלתם. הפגיעה החיצונית יכולה להוביל לנדנוד של השתל הדנטלי.
  2. תהליך הזדקנות – במידה והשתל הדנטלי החזיק לא מעט זמן, ייתכן שהשנים עשו את שלהן. ככל שאנו מתבגרים עולים הסיכויים באופן טבעי לבריחת סידן וכן להדלדלות העצם. במצב זה יתכן איבוד אחיזה של השתל.
  3. מחלות והפרעות אכילה – במידה ואורח החיים שלכם אינו בריא, במידה והתזונה לא מכילה כמות מספקת של סידן, ויטמינים ומלחים חשובים, ייתכן נדנוד של השתל הדנטלי.
  4. היגיינת פה – על מנת לוודא כי השתל אכן יחזיק מעמד חשוב להקפיד על היגיינת פה. חוסר היגיינה יכול להוביל למשל לדלקת מקומית אשר תפגע בחיניכיים ובסופו של דבר גם בשתל הדנטלי.

 

כיצד ניתן למנוע נדנוד שתל דנטלי

על מנת למנוע את הסיבות והגורמים שמובילים לנדנוד שתל דנטלי, ישנם מספר דגשים שכדאי לשים אליהם לב.

  1. מקרים דחופים – במידה והשתל מתנדנד כעת, חשוב כבר עכשיו לפנות לרופא מטפל לקבלת הכוונה וסיוע.
  2. בחירת רופא מומחה – כאשר אתם בוחרים לבצע השתלות שיניים, חשוב גם לבחור ברופא מומחה אשר יודע לבצע השתלה בצורה איכותית.
  3. אורח חיים בריא – הקפדה על צחצוח שיניים, שטיפה במי פה, אכילה מאוזנת ובדיקות פה שגרתיות יעלו את הסיכויים כי לא תתקלו במצב בו השתל הדנטלי מתנדנד.
תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה
בריאות
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה

למרות שבעיות שמיעה אינן דבר נדיר, עדיין יש לא מעט אנשים שמסרבים לשים מכשירי שמיעה. מבחינת המוצר עצמו, בדיוק כמו שמשקפיים עוזרות לעיניים שלכם לראות טוב יותר, כך מכשירי שמיעה

5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית
כללי
5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית

אין ספק שטיפוח אישי נכון הוא תנאי הכרחי לגוף בריא. טיפוח הגוף אינו מושג מודרני ונשים רצו להיראות אטרקטיביות מאז ימיה הראשונים של הציוויליזציה. מדובר בהרגל שכל אישה חייבת לסגל