מה כוללת החבילה של ביטוח חיים

ביטוח חיים הוא ביטוח שהמטרה שלו היא למנוע מצב שבו בני המשפחה התלויים במבוטח, נפגעים מאד מבחינה כלכלית או מאבדים את הבית או הנכסים שלהם עם מותו, חלילה, של המבוטח. חברות שונות המתמחות בתחום, מציעות סוגים שונים של פוליסות ביטוח חיים. המשתנים העיקריים בביטוח הם גובה הפיצוי במקרה מוות, פיצויים במקרה של נכות או העדר יכולתה השתכרות וכן, בחלק ניכר מהמקרים, גם מרכיב של חיסכון. עם זאת, יש פוליסות המוסיפות כיסויים שונים שכל אחד מהם כרוך, כמובן, בתוספת לפרמיה המשולמת מדי חודש לחברה המבטחת. מה המשמעות של כל אחד מהחלקים בפוליסת ביטוח החיים? היכן באה לידי ביטוי באופן הברור ביותר החשיבות של ביטוח החיים? להלן התשובות.

 

המרכיבים בפוליסת ביטוח חיים והמשמעות שלהם

כאמור, היעד העיקרי של פוליסת ביטוח חיים הוא להעניק פיצוי כספי למוטבים של המבוטח, שהם לרוב בני המשפחה הקרובים שלו, במקרה של פטירה. ביטוח כאמור הוא חיוני תמיד, וחיוני שבעתיים במקרה שבו המבוטח הוא גם המפרנס העיקרי של המשפחה. פוליסת ביטוח החיים מורכבת משלושה מרכיבים שונים: פוליסת ריסק, פוליסת חיסכון או, מה שמקובל במרבית המקרים, פוליסה מעורבת המאגדת בתוכה גם חיסכון וגם ריסק.

פוליסת ריסק: מדובר בפוליסת ביטוח שתעניק פיצוי כספי לכל המוטבים המצוינים בפוליסה, במקרה שבו המבוטח הלך לעולמו בתקופת הביטוח. סכומי הכסף המשולמים תמורת הפוליסה הזאת נשארים בידי חברת הביטוח, ומופנים כל כולם לטובת תשלום פיצויים למשפחת הנפטר, אם וכאשר הוא הולך לעולמו.

פוליסת חיסכון: מדובר בחלק מפוליסת הביטוח, המופנה לחיסכון. במקרה מוות, הכסף הזה עובר גם הוא ליורשים. ואולם אם המבוטח נשאר בחיים בתום תקופת הביטוח, הוא יוכל לפדות את סכומי הכסף שהצטברו בפוליסה.

פוליסה מעורבת: פוליסת ביטוח חיים מעורבת, כשמה כן היא, משלבת בין פוליסת ריסק לבין החיסכון. במרבית המקרים, זאת הפוליסה המועדפת על מי שמשקיעים כסף בביטוח חיים. בתום תקופת הביטוח, יכול כל מבוטח למשוך את הסכומים שהצטברו בחיסכון. דה עקה, שלא ניתן למשוך את הכסף בסכום אחד, אלא רק בצורת קצבה חודשית,, בדומה לקצבת הפנסיה.

 

 

החשיבות של ביטוח החיים

למרות השם המחייב ולמרות הנטייה של רבים להתעלם מהנושא, ביטוח חיים הוא ביטוח שכל אב ואם משפחה חייבים לעשות. בשני העשורים האחרונים, בעקבות העובדה שכל מי שלוקח משכנתא מחויב לעשות ביטוח משכנתא, עלה מאד מספר פוליסות ביטוח החיים שמכרו החברות הגדולות בתחום. הסיבה לכך פשוטה – ביטוח משכנתא הוא בעצם ביטוח חיים, שכל מי שרוכש אותו מבטיח לעצמו ולשאר בני המשפחה, שגם במקרה של מוות לא יאונה לעם רע והם לא יצטרכו לעזוב את הבית שלהם. במקרה של פטירה, מעביר ביטוח המשכנתא את הסכום הנדרש, ומכסה בעצם חלק ניכר ממחיר הבית. מי שדואג לביטוח חיים היום, דואג לעתיד של המשפחה שלו.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת

4 סיבות לשים מכשיר שמיעה
בריאות
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה

למרות שבעיות שמיעה אינן דבר נדיר, עדיין יש לא מעט אנשים שמסרבים לשים מכשירי שמיעה. מבחינת המוצר עצמו, בדיוק כמו שמשקפיים עוזרות לעיניים שלכם לראות טוב יותר, כך מכשירי שמיעה

5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית
כללי
5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית

אין ספק שטיפוח אישי נכון הוא תנאי הכרחי לגוף בריא. טיפוח הגוף אינו מושג מודרני ונשים רצו להיראות אטרקטיביות מאז ימיה הראשונים של הציוויליזציה. מדובר בהרגל שכל אישה חייבת לסגל