כל מה שחשוב לדעת על טיפולי שיקום הפה

שיקום הפה הוא תחום רפואת שיניים המתמחה בשיקום מיידי של שיניים על מנת להחזיר את הפונקציונליות וההרמוניה האסתטית. שיקום כזה, אשר ניתן בתנאים מסוימים לביצוע ביום אחד בלבד, מתבצע באמצעות שימוש בתותבות דנטליות לתיקון בעיות דנטליות או שיניים חסרות. שיקום הפה הוא תהליך מורכב, אשר ראשיתו באבחון נכון של הנזק והגדרת הליך הטיפול הטוב ביותר.

שיקום הפה עשוי להיות כרוך במעורבותם של רופאי שיניים מומחים רבים. טיפול זה מומלץ בדרך כלל למטופלים בעלי בעיות שיניים חריפות (או בשל עששת חריפה או בשל אובדן שיניים רבות).

 

תכנון מוקדם מוקפד

השלב הראשון והחשוב ביותר לפני כניסה לתהליך של שיקום הפה הוא ביצוע של תכנון מפורט של כל שלב ושלב לביצוע הליך שיקומי מוצלח. לפני ההליך עלינו למפות כל שלב בטיפול, תוך התחשבות בכל תקלה או עיכוב העשוי להתרחש בדרך אשר עשויה להאט או להשפיע על הטיפול בכל דרך שהיא. המשמעות היא שהשלב הראשון עובר דרך פגישת אבחון אצל רופא מומחה.

הרופא ייבחן את המצב ויציע למטופל תכנית טיפול מפורטת ומהימנה. במסגרת תכנית הטיפול ייקבע גם כמה זמן יוקדש לכל שלב ומה הבעיות שעשויות לצוץ. חשוב להזכיר שהזמנים נקבעים בדקות או בימים, וזאת מפני שהטיפול גם יכול להתבצע ביום אחד. תכנון הטיפול מתחיל בנטילת מדידות של הפה, על מנת לקבל אומדנים ראשוניים. על ידי שליחת הנתונים למערכת ממוחשבת, ניתן לבצע התאמת עיצוב חיוך דיגיטלית.

 

שלבים ראשוניים

השלבים הראשוניים של הטיפול כרוכים בחיטוי וניקוי הפה. שלב זה כולל טיפול בהיגיינת השיניים, טיפול בחניכיים, עקירת שיניים שלא ניתן לשמר, טיפול בזיהומי העששת. לאחר מכן מתחיל השלב הכירורגי של ההליך. שלב זה מגיע רק לאחר סיום כל ההכנות הדרושות. בשלב זה מבצעים, לפי הצורך, חידוש עצמות ו/או השתלה והחדרה של שתלים.

 

החדרת תותבות דנטליות

לבסוף, מתבצע השלב האחרון שהוא הנחת התותבות הדנטליות בפיו של המטופל. בדרך כלל סוג כזה של שיקום מתבצע במטופלים שאינם מרבים לבקר במרפאות שיניים, בין אם כי הם אינם מודעים לכך מספיק ובין אם הם חוששים מכך. בשני המקרים, כאשר המטופל ניגש לבקר אצל רופא השיניים, בדרך כלל המצב הוא כזה המחייב התערבות עמוקה.

לפיכך, על מטופלים לקחת זאת בחשבון והחליט באיזו דרך יהיו מעוניינים להשקיע את האנרגיה, הזמן והכסף המוקדש לטובת בריאות הפה – בהגעה לבדיקות תכופות וטיפולים קלים או בהגעה אחת לטיפול משמעותי וגדול הכרוך בהשקעה רבה ובתהליך החלמה.

 

בחרו במקצוענים

הבחירה היכן לבצע את שיקום הפה היא בחירה קשה. אולם בכל מקרה, קחו בחשבון כי שיקום הפה דורשת מומחיות ייחודית וכושר התמודדות עם מורכבות הטיפול. על כן, בחירה בטיפול אצל דנטל מדיקל סנטר עשויה להיות הבחירה הטובה ביותר עבורכם.

טיפולי שיקום הפה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת