מה זה אובדן כושר עבודה וכיצד רצוי לפעול למימוש הזכויות?

יכול להיות כי ברור לכם מה הוא אובדן כושר עבודה, מצב בו אדם לא יכול להמשיך לעבוד אך על מנת שהוא גם יזכה אתכם בסיוע, המצב חייב להיות מוכר ומוגדר. באם אתם סוברים כי אתם נתונים במצב כזה כדאי שתדעו מה זה אובדן כושר עבודה וכיצד רצוי לפעול למימוש הזכויות?

 

אובדן כושר עבודה

על פניו, אנשים יכולים לבחור באיזו עבודה הם רוצים לעבוד, מתי להפסיק ומתי להתחיל אך ישנם מצבים בהם אנשים חווים כל מיני הליכים רפואיים או חווים תאונות אשר מותירים אותם ללא יכולת מספקת להשתכר כראוי או אפילו ללא יכולת מספקת לעבוד. אובדן כושר עבודה הוא מצב מוכר אשר גם ניתן לבטח אותו בכל מיני דרגות וחומרות.

  1. אובדן כושר עבודה מלא – הדרגה הגבוהה ביותר, מצב בו אדם נפגע בשיעור של למעלה מ-75 אחוזים מה שמונע ממנו לגמרי לעבוד.
  2. אובדן כושר עבודה חלקי – דרגה נמוכה יותר מאובדן כושר עבודה מלא אך חשוב להכיר גם אותו וכיצד רצוי לפעול למימוש הזכויות שלו. כאן מדובר בפגיעה של למעלה מ-25 אחוזים ועד ל-75 אחוזים.
  3. אובדן כושר עבודה זמני – יכול להיות גם מלא וגם חלקי אך בכל מקרה הוא תחום בזמן לתקופה מסוימת.
  4. אובדן כושר עבודה תעסוקתי – אובדן כושר עבודה בעיסוק ספציפי כך שיכול להיות כי המבוטח עובד בעבודה אחרת אך אינו יכול לעבוד בעיסוק הספציפי שבו עסק וגם שמבוטח.

 

מול מי לפעול לממש את הזכויות?

במקרה בו אדם מוגדר במצב של אובדן כושר עבודה הוא זכאי לכל מיני זכויות אשר הוא יכול לממש. ניתן לקבל אותן הן מביטוח פרטי שבו הוא מבוטח אשר מבטיח כי במצב שאובדן כושר עבודה באמת יקרה הביטוח יפצה ויסייע למבוטח. אך גם אם לא בוחרים לבטח אובדן כושר עבודה באופן פרטי יש לפעול מימוש הזכויות מול הביטוח הלאומי.

 

כיצד רצוי לפעול למימוש הזכויות?

כדאי מאוד לפעול בסיוע של איש מקצוע כדוגמת עורך דין אובדן כושר עבודה אשר יסייע בהליך ויכווין ובמקביל, לאסוף את כל המידע אודות המצב. בסופו של דבר, נדרשת הוכחה בדבר הפגיעה וחומרתה ולצורך כך נדרשים מסמכים וטפסים רפואיים שחשוב שתשמרו עליהם בדרך על מנת להציג אותם בעתיד גם לעורך הדין שלכם אך גם לחברות הביטוח או לביטוח הלאומי בעת הצורך.

לא תמיד אנשים יודעים בדיוק מה זה אובדן כושר עבודה וכיצד רצוי לפעול בו ועל כן, בדומה לכל מקרה אחר, מומלץ להתחיל ביצירת קשר עם איש מקצוע מומחה שיוכל לשפוך אור על הסיטואציה ולעיתים, אפילו לנהל את כל ההליך בשבילכם. זאת יחסוך לכם הרבה וגם עשוי להשיג לכם הרבה.

 

 

RIGHTS

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
היסטוריה רפואית
כללי
אלו התנאים לקבל פטור ממס הכנסה

לצערנו הרב החיים מלאי אתגרים והם לעיתים לובשים צורה של מחלה שהפתיעה אותנו באמצע החיים, או חס וחלילה אם תאונה. במקרים כאלה יכול להיות שרמת התפקוד שלכם נפגעה ואיתה גם

רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי

תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד