מהם התהליכים שחייבים לעשות בנסיגת חניכיים

החנייכים הן הרקמות הנמצאות בחלל הפה סביב השיניים, החניכיים הן הגבול בין השיניים ומשמרות כמסנן בין המזון לשיניים. כיום מחלות חניכיים הינו דבר שכיח בקרב האוכלוסיה ומחקרים סבורים שמעל ל – 50% מהאוכלוסיה בארץ סובלת מבעיות חניכיים. יצאנו בעזרתו של חוקר פרטי לבדוק על הליך נסיגת חניכיים באחת לשם כך אספנו מידע על מרפאת שיניים בלוד אותה נבקר.

 

מה זה בעצם נסיגת חניכיים?

נסיגת חניכיים היא מצב הו החניכיים מאבדות את צורתן וגובהן ושורש השן נהיה חשוף אל חלל הפה. ישנם כ – 2 סוגים עיקריים של נסיגות חניכיים. הנסיגה הראשונה היא בלסת העליונה, במצב כזה שורשי השיניים נחשפים כלפי מעלה. הנסיגה השנייה היא בלסת התחתונה שם שורשי השיניים נחשפות כלפי מטה. הנסיגה מלווה בכאב ופגיעה ברקמה התומכת של השן.

 

תהליך נסיגת החניכיים הוא תהליך אשר דורש טיפול מיידי, ככל וטיפול זה מתעכב שורש השן ממשיכה להיחשף, נוצרים פערים בין השיניים ונגמרת פגיעה קשה לשורש השן ולעצם הלסת. מלבד האסתטיות שבדבר, נסיגת חניכיים מאופיינת גם ברגישויות לחום וקר עד אובדן שיניים.

נסיגת חניכיים מתרחשת בתהליך הדרגתי, אחד מהסימנים לזהות אותה הוא לרוב רגישות בשיניים או לחילופין שן שנראית גדולה מהרגיל. השכיחות של נסיגת החניכיים היא גבוהה מאוד בעיקר קרב האוכלוסיה הבוגרת. יש הנוטים לחשוב שנסיגת חניכיים נגמרת כתוצאה מהזדקנות, לרוב זה לא המקרה ומדובר בהרגלים רעים שסיגלנו לעצמנו.

פה

 

 

למה ואיך – נסיגת חניכיים

ישנם מספר סממנים למחלות חניכיים, רוב האנשים סבורים שנסיגת חניכיים היא כתוצאה מדלקת בחלל הפה אך יש עוד סיבות נוספות בגללן אתם סובלים.

הסיבה הראשונה, יישור שיניים. במהלך טיפול ייעודי ליישור שיניים חלל הפה חווה תזוזת שיניים המתרחשות כתוצאה מהטיפול. לפעמים קורה מצב בו שורש השן נדחקת מחוץ לעצם התחומת אותם. מצב כזה יכול להתחיל ידידות נפלאה מול נסיגת החניכיים.

אופציה נוספת שבאה על הפרק הינה, צחצוח שיניים אגרסיבי. צחצוח שיניים אשר נעשה בחוזקה לאורך זמן, יכול ברוב המקרים לגרום לטראומה לחניכיים. הקפידו על מברשת שיניים עדינה ורכה והיעזרו ברופא השיניים שלכם בכל האמור לצחצוח נכון. חשוב לדעת – המצב לא יחזור לקדמותו, אך תוכלו לעצור את הנסיגה באופן משמעותי.

גירוי כתוצאה מפירסינג – אחת מהסיבות הנוספות הוא איך לא, פירסינג. פירסינג בשפה ובלשון עלולים לגרום לגירוי מכני בחלל השן ולגרום לנסיגתו.

עישון – עישון זה אולי הדבר היחיד שאפשר לקשר את כל מחלות גוף האדם אליו, ממחקרים עולה כי נסיגת חניכיים בקרב מעשנים היא בשכיחות הגבוהה ביותר.

ככל שנקדים את האבחון כך נוכל לעצור בצורה מירבית את נסיגת החניכיים ובעקבות כך לחסוך לעצמנו כאבים וטיפולים נוספים שאין בהם בכלל צורך. אנו ממליצים להיוועץ ברופא שיניים אשר עבר התמחות מקיפה בחניכיים אשר יאבחן את המחלה ואת סיבותיה.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת