מהי טריפופוביה ומהן דרכי הטיפול?

כ 15% מאוכלוסיית העולם מאובחנים כסובלים מטריפופוביה, פחד מחורים. כיצד ניתן לטפל בחרדה ומדוע מדובר בנושא שנוי במחלוקת? על כך ובהרחבה – במדריך הבא.

 

טריפ ופוביה:  פוביה נפוצה אשר משפיעה באופן ניכר על איכות החיים

טריפומוביה הינה פוביה נפוצה מחורים. למעשה, כ 15% מאוכלוסיית העולם אובחנו כסובלים מטריפומוביה. אצל נשים מדובר בפוביה נפוצה יותר, וזאת כפי שעלה בשורה ארוכה של מחקרים אשר נעשו בתחום. מדובר בפוביה אשר מקורה איננו ידוע, אולם ניתן לומר כי הסובלים מהפוביה מדווחים על דפיקות לב מואצות כאשר הם מסתכלים על חורים, תחושה של צמרמורת, מועקה ובחילה. הסיבות למקור טריפ ופוביה אינם ידועים, אולם חוקרים בעלי שם הציגו במחקרים כי ככל הנראה מדובר בסיבה אבולוציונית. במילים אחרות, האדם עוד מימי קדם למד להימנע ממגע עם חיות ארסיות, וסימן ההיכר של החיות (בעיקר נחשים) היה נקודות אשר בעין אנושי נראה כמו חורים.  בנוסף, טראומה מהילדות אשר מקושרת לחורים יכולה גם היא להיות סיבה, אולם לא ניתן להצביע על סיבה נקודתית וחד משמעית.

 

טריפומוביה – נושא שנוי במחלוקת

ביחס לפוביות אחרות, טריפומוביה נחשבת לנושא שנוי במחלוקת, וזאת בשל אי הכרה מטעם איגוד הפסיכיאטריה האמריקאי. למעשה, ישנם לא מעט חוקרים בעולם אשר טוענים כי כלל לא מדובר בפוביה, אלא מדובר במרכיב פסיכולוגי בלבד. מנגד, ישנם חוקרים אשר טוענים כי טריפומוביה הינה פוביה אמיתית אשר משפיעה באופן ניכר על איכות חיים של גברים נשים וילדים, וללא טיפול הפוביה עלולה להחריף. טריפומוביה יכולה להוביל למצוקה רגשית, תחושה של צמרמורת, גירוד וכן התקפי חרדה אשר במידה ואינם מטופלים הם יופיעו בתדירות גבוה יותר, ובעוצמה חזקה אשר תשפיע מאוד על איכות חייו של אדם אשר אובחן כסובל מטריפומוביה. יתרה מכך, הסיכוי לסבול מחרדה עולה פי שניים,ולכן יש לטפל בהקדם. ניתן להתגבר על הפחד מחורים באמצעות חשיפה לאובייקטים עם חורים וכן טיפול התנהגותי, לצורך התגברות על הפחד.

פרצופים

 

כיצד מטפלים בפחד מחורים?

על מנת לטפל בפחד, חשוב לבצע חשיפה מבוקרת אשר מתחילה בראש ובראשונה מדמיון מודרך ולאחר מכן חשיפה הדרגתית לחורים, לצורך התגברות על הפחד. מחקרים מצאו כי ככל שהחשיפה גבוהה יותר, כך ניתן להפחית את עוצמת החרדה. בנוסף, טיפול CBT יכול גם הוא להועיל, וזאת בשל העובדה כי מדובר בטיפול התנהגותי-קוגניטיבי ממוקד אשר מתבסס על החלפת המחשבות השליליות במחשבות מקדמות.

 

סובלים מפחד מחורים? באמצעות מכון דרור פסיכולוגיה וחינוך תוכלו לקבל את טיפול ממוקד ואפקטיבי

באמצעות מכון דרור פסיכולוגיה וחינוך תוכלו לקבל את המענה הטוב ביותר, וזאת בשל צוות מיומן של מטפלים ופסיכולוגים אשר מתמחים בטיפול בסובלים מפחד מחורים. לקבלת מידע נוסף ותיאום פגישת ייעוץ, היכנסו לאתר הרשמי או חייגו למספר 03-3723067.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה
בריאות
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה

למרות שבעיות שמיעה אינן דבר נדיר, עדיין יש לא מעט אנשים שמסרבים לשים מכשירי שמיעה. מבחינת המוצר עצמו, בדיוק כמו שמשקפיים עוזרות לעיניים שלכם לראות טוב יותר, כך מכשירי שמיעה

5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית
כללי
5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית

אין ספק שטיפוח אישי נכון הוא תנאי הכרחי לגוף בריא. טיפוח הגוף אינו מושג מודרני ונשים רצו להיראות אטרקטיביות מאז ימיה הראשונים של הציוויליזציה. מדובר בהרגל שכל אישה חייבת לסגל

פטור ממס הכנסה - כך תדע האם אתה זכאי!
כללי
פטור ממס הכנסה – כך תדע האם אתה זכאי!

בדומה למדינות שונות, בישראל כל אדם נדרש לשלם מס הכנסה על הכנסותיו מעבודה על פי מדרגות המס הקבועות בחוק. פטור ממס הכנסה הוא פטור מתשלום מס הכנסה על הכנסות מסוימות.