למה מזגן מלוכלך יכול לפגוע בבריאות שלכם?

למרות שכולנו כבר התחלנו לקלוט את החשיבות שבניקיון הפילטרים החיצוניים של המזגן, כולנו לא באמת מבינים כמה מלוכלך ומסוכן יכול להיות פנים המזגן. המזגן שלכם מריח לא טוב או מתפקד בצורה חלשה? יכול להיות שאתם צריכים כמה שיותר מהר ניקיון פנימי של המזגן. רוצים לדעת למה זה כל כך חשוב ומה יכולות להיות הסכנות? חשוב מאוד שתקראו את הכתבה שלנו ושתעקבו אחר ההוראות שניתן בסוף.

 

איפה מצטבר הלכלוך?

למרות הדעה הרווחת, הפילטרים החיצוניים שאנו מנקים לא מונעים חדירה מלאה של לכלוך ואבק אל המזגן. להיפך, הם מסננים חלק מאוד קטן האבק שנכנס פנימה. כניסת האבק המשמעותית מתקיימת ממשאבת יניקת האוויר ששואבת את האוויר שבחדר אל המזגן, בעוד שהוא מקרר אותו ומוציא אותו חזרה החוצה. בתהליך הזה מצטברים כמויות גדולות של אבק בחלקים הפנימיים של המזגן. אתם יכולים הזמין טכנאי טוב בשביל ניקוי מזגן בפתח תקווה.

 

למה זה עלול להוביל?

הלכלוך והאבק שמצטברים, מהווים כר פורה ובית גידול לצמיחה וגידול של פטריות למיניהן ועובש. העובש הזה מתפשט חזרה אל אוויר החדר בעת פליטת האוויר חזרה וכך יוצא שבמקום לשאוף אוויר מסונן או נקי יותר, אתם מקבלים דווקא אוויר מזוהם יותר לאחר הפעלת המזגן. התופעה הזו יכולה להתבטא בריח לא נעים שיוצא מהמזגן או מקשיי נשימה במקרים חמורים בעת הפעלת המזגן. תוכלו להסיק שיש הצטברות של אבק במזגן אם המזגן לא מקרר מספיק טוב. שאיפת העובש והפטריות יכולה לפגוע בצורה משמעותית בגופכם. מחקרים בתקופה האחרונה אף קישרו בין הנגיפים האלו לבין סוגים מסוימים של סרטן ומחלות כרוניות די קשות.

 

אז מה עושים?

קודם כל חשוב להיות בבקרה תמידית על איכות ניקיון המזגן שלכם ולשים לב כל כמה זמן אתם מנקים אותו. חשוב לעשות ניקוי רציני בפנים המזגן לפחות פעם בכמה חודשים. בכדי לנקות אותו יש 2 דרכים עיקריות. אחת הדרכים הי הדרך הרצינית והיעילה יותר, אך הדרך השנייה גם עשויה לעזור, אך חשוב לשים לב שאם אתם בחורים בה כדאי להשתמש בהן לסירוגין.

  • חומרי ניקוי

כיום יש מגוון מוצרים שפותחו על מנת לנקות את פנים המזגן. יש חומרים שמבוססים על סבון ואלו החומרים המומלצים יותר מכיוון שחומרים המבוססים על אקונומיקה או על חומצה עלולים לגרום לכם למחנק או לשיעול בעת הפעלת המזגן.

 

  • פירוק המזגן

זו הדרך היעילה ביותר לניקוי המזגן. חומרי הניקוי בדרך כלל לא מגיעים לכל הפינות והחלקים החשובים ולכן אין מנוס מפירוק לגורמים של המזגן ולניקוי יסודי שלו בעזרת אותם חומרי הניקוי. אתם יכולים לבצע את הניקוי בעצמכם, אך עדיף שתזמינו טכנאי מזגנים מומחה משום שרוב הסיכויים שבעת החזרת החלקים למקום, תתקשו לעשות את זה בצורה מוצלחת ותגרמו לנזק בלתי הפיך לחלקי המזגן.

מכשיר מיזוג

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת