כמה חשובה תזונה נכונה אצל משפחה בעלת צרכים מיוחדים?

פעוטות וילדים בכל שכבות האוכלוסייה סובלים מבעיות אכילה בדרגות חומרה שונות. אבל האמת המצערת היא כי אצל פעוטות וילדים בעלי צרכים מיוחדים בעיות אכילה נפוצות יותר בעשרות אחוזים.

זיהוי מוקדם וטיפול בבעיה בגיל צעיר ככל הניתן – זהו המפתח להצלחה ולצמצום התופעה, אבל האם הוא מיושם?

 

למה קשה לשמור על תזונה נכונה עבור ילדים עם צרכים מיוחדים?

עמותת קול הזכויות שמה לה למטרה לידע, לסייע ולהקל על הורים לילדים עם צרכים מיוחדים למצות את הזכויות המגיעות להם לפי חוק מהמדינה, כדי להצליח לטפל בילדיהם בצורה מיטבית, בלי להישחק, תוך קבלת כל עזרה אפשרית.

 

אנשי העמותה מודעים היטב לקושי הגדול העומד בפני הורים לצרכים מיוחדים, אשר לילדיהם יש גם בעיות אכילה.

הסיבה לאחוזים הגבוהים של ילדים בעלי צרכים  מיוחדים הסובלים במקביל גם מבעיות אכילה, נובעת כפי הנראה ממספר גורמים:

  • קושי אובייקטיבי שיש לכל ילד, במיוחד ילד עם צרכים מיוחדים, בהסתגלות לאכילה עצמאית, מרקמים וטעמים שונים של אוכל
  • חוסר בפניות מצד ההורים, אשר נאבקים כדי לפנות לעצמם זמן כדי להשקיע אותו בילדים, בטיפול ובחינוך שלהם.
  • התבגרות איטית ומאוחרת לעיתים, של ילדים עם צרכים מיוחדים, אשר מקשה על הבנה שכלית של חשיבות התזונה הבריאה מקשה על תהליכי ההבנה המתרחשים אצל ילדים נורמטיביים במשפחות המקפידות על תזונה נכונה.

 

למה חשוב לשמור על תזונה נכונה, במיוחד אצל ילדים עם צרכים מיוחדים?

תזונה היא אחת מאבני הבסיס לבריאות שלמה. המאכלים אשר אנחנו מזינים בהם את גופנו מסייעים לילדים להתפתח כשורה, להתמודד עם מחלות וזיהומים ולפתח גוף חזק.

במקרים של תזונה לקויה, כושרו של הגוף להתמודד עם מחלות וקשיים אחרים יורד. במקביל, עשויות להתפתח בעיות בריאות שונות, בעקבות התזונה הלקויה ולהעמיס קשיים נוספים על ההורים, אשר גם ככה נאבקים לפעמים כדי לגדל בהצלחה את המשפחה שלהם.

 

הקפדה על תזונה נכונה מאפשרת לא רק לגדל ילדים בריאים יותר, אלא גם מאפשרת לילדים עצמם להפוך למבוגרים בריאים, שיודעים כיצד להזין את גופם בצורה אופטימלית.

 

להקנות לילד הרגלי אכילה נכונים

עם כל ההבנה וכל הרצון הטוב, חשוב להבין כי הקניית הרגלי אכילה בריאים, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על ילדים עם צרכים מיוחדים, מצריכה בניית אמון,, כמות אדירה של סבלנות, גמישות והכלה.

משום כך, גופים מקצועיים אשר מתמודדים עם הפרעות אכילה, מעסיקים דיאטניות, עובדות סוציאליות, פסיכולוגים, מטפלים, מרפאים בעיסוק, מנתחי התנהגות וכן הלאה – כדי להצליח במשימה.

 

לסיכום

הקניית הרגלי אכילה נכונים אצל ילדים בעלי צרכים מיוחדים היא משימה מורכבת אף יותר מאשר הקניית הרגלים אלה אצל ילדים נורמטיביים.

משום כך, הורים שילדיהם מגלים קושי משמעותי ומסוכן ברכישת הרגלי אכילה בריאים, זקוקים לסיוע מקצועי, של קופות החולים ושל עמותות שונות העוסקות בתחום.

למה קשה לשמור על תזונה נכונה עבור ילדים עם צרכים מיוחדים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת