כלי אוכל מתכלים – הפתרון הסביבתי והנכון

במאה השנים האחרונות יצרנו יותר פסולת ממה שיצרו במאות הקודמות יחד. אחד הגורמים לכך הוא המצאת הפלסטיק בשנות ה-20 אשר הביא לעולמנו חומר שלוקח לו מאות שנים להתכלות ופירוקו משחרר לאוויר גזים רעילים.

בנוסף פירוק הפלסטיק למעשה אינו גורם לפלסטיק להתכלות אלא רק יוצר חתיכות פלסטיק קטנות יותר אשר ישארו על כדור הארץ לעוד מאות שנים, ימשיכו להוציא גזים רעילים ויגרמו לחנק והרעלה לבעלי החיים אשר טועים וחושבים כי זהו מזונם.

העובדה שלפלסטיק לוקח מאות שנים להתכלות לא גרמה לכך שמוצרי הפלסטיק יהיו שמישים לאורך כל הזמן הזה, אלא להיפך, התופעה גרמה להתרבות של כלים חד פעמיים, המשומשים רק פעם אחד ונזרקים מיד.

מעבר להגברת המודעות והניסיון לבקש ממשלות ותאגידים להפסיק לייצר את כמויות הכלים החד פעמיים, שגם תהליך הייצור שלהם מזיק מאוד לסביבה (מה שנקרא – אחריות תאגידית), יש ביכולתנו לקחת אחריות אישית ולהילחם בבעיה הזו ובכך ליצור תנועה ענקית אשר מסרבת להשתמש במוצרים חד פעמיים. ככל שתרד הצריכה שלהם כך גם תרד כמות הייצור שלהם, ותאגידים בעל כורחם יבינו שהם חייבים להפסיק לייצר אותם ולהצטרף למאבק החברתי למען כדור הארץ.

 

שימוש בכלים מתכלים – מקשים ועד צלחות

כיצד נוכל להילחם בבעיה הזו? על ידי שימוש בכלים רב פעמיים או מתכלים.

כלי אוכל חד פעמיים הם תופעה המייצרת פסולת רבה, ורבים בוחרים בהם כאשר הם מארגנים אירוע רב משתתפים שבסופו אף אחד אינו מעוניין לשטוף כמויות של כלים. למזלנו, גם לזה יש פתרון, והוא נקרא כלי אוכל מתכלים.

כלי אוכל מתכלים הם למעשה כלי אוכל (החל מצלחת ועד סכו"ם, קשים מתכלים, כוסות ועוד) העשויים מחומרים ידידותיים לסביבה (כגון במבוק או נייר, היום אפילו תוכלו למצוא כלי אוכל אכילים שיוכלו להוסיף טעם נוסף למנת האוכל שלכם) אשר מתכלים בתום השימוש באופן ידידותי לסביבה לאחר הטמנה בפח המיועד לכך (קומפוסט). לא רק שהם ייעלמו לגמרי בקומפוסט, הם גם יוכלו להוות לאחר מכן שימוש נוסף כדשן לגינות ולהמשיך את מעגל החיים הטבעי.

כלי אוכל מתכלים באים בצבעים רבים ועיצובים רבים, הם יפים למראה, ובכך גם יעלו את רמת ההגשה של האוכל. הרבה יותר נעים לאכול מצלחת במבוק מעוצבת מאשר מצלחת פלסטיק לבנה ופשוטה.

מעבר למראה האסתטי, לא תצטרכו לעבוד בתום הארוחה על ניקיון רב שעות של כל הכלים. תוכלו להטמינם ישר בקומפוסט (בהנחה והשתמשתם בהם רק לאוכל). תוכלו להשתמש בכלים הרב פעמיים בארוחות חג, אירועים שונים, או אפילו סתם כשאתם הולכים לים לעשות פיקניק. ברובם תוכלו להשתמש אפילו כמה פעמים לפני שיתחילו להראות סימני התכלות.

הבחירה בכלים מתכלים תעזור לכולנו לשמור יחד על כדור הארץ שיהיה נקי יותר, בריא יותר ולא יזיק לבעלי החיים וגם לנו, בני האדם המושפעים מכך ישירות. זכרו בתום כל שימוש בכלים מתכלים להטמין אותם בקומפוסט (אצלכם בגינה, או בפח החום), על מנת שיוכלו להתפרק באמת בסביבה המיועדת לכך ולהמשיך להפרות את הטבע.

 

סכום וצלחת

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת

4 סיבות לשים מכשיר שמיעה
בריאות
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה

למרות שבעיות שמיעה אינן דבר נדיר, עדיין יש לא מעט אנשים שמסרבים לשים מכשירי שמיעה. מבחינת המוצר עצמו, בדיוק כמו שמשקפיים עוזרות לעיניים שלכם לראות טוב יותר, כך מכשירי שמיעה

5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית
כללי
5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית

אין ספק שטיפוח אישי נכון הוא תנאי הכרחי לגוף בריא. טיפוח הגוף אינו מושג מודרני ונשים רצו להיראות אטרקטיביות מאז ימיה הראשונים של הציוויליזציה. מדובר בהרגל שכל אישה חייבת לסגל