כיצד לתבוע פטור ממס הכנסה בגין מחלות כרוניות בישראל

מדינת ישראל רוצה להקל על מי שחולים במחלות כרוניות (ומחלות מסכנות חיים). לכן, היא מעניקה לאנשים שעונים על קריטריון זה פטורים מתשלום מס הכנסה. המדריך הנוכחי ירכז בפניכם את הדרך להגשת תביעה שתאפשר לחולים שכאלה לקבל את הפטור המיוחל. הישארו אתנו ותהיו בטוחים שתצאו מומחים בנושא.

 

השלב ה – 1 בתביעת הפטור: בירור הזכאות לפטור

קודם כל ולפני הכול, עליכם לבדוק שאתם אכן סובלים ממחלה כרונית שתאפשר לכם לקבל את הפטור. שכן, אתם לא רוצים ליישם את השלבים שיצוינו בהמשך ולגלות בסופו של דבר שביצעם את כל ההליך לחינם, נכון? אם כך, עליכם להכיר ברשימה המלאה שמופיעה באתר של המוסד לביטוח לאומי. בחרנו להציג בפניכם את המחלות הנפוצות ביותר שמופיעות שם, כדי לחסוך לחלקכם את המעבר לאתר אחר:

  • מחלת הסרטן
  • אסתמה
  • דלקת מפרקים
  • סוכרת
  • הפרעות במערכת העיכול ועוד

כדאי שתדעו שגם מחלות סופניות מאפשרות לקבל את הזכאות, כך שאם אתם סובלים ממחלה כזו, סביר להניח שתהיו זכאים לקבלת הפטור.

השלב ה – 1 בתביעת הפטור בירור הזכאות לפטור

השלב ה – 2 בתביעת הפטור: הכנת מסמכים רפואיים עדכניים

עכשיו אתם יודעים אילו מחלות המזכות בפטור ממס הכנסה. כך שנותר לכם להכין את המסמכים הרפואיים העדכניים שיאפשרו לנציגים מטעם המוסד לביטוח לאומי להכיר במצבכם הרפואי. אם אין לכם את הזמן או הפניות הנפשית לאסוף את כל המסמכים המדוברים, עליכם לפנות אל חברה למיצוי זכויות או עורך דין שעוק בתחום המס. שכן, אלה יחסכו לכם כאב ראש ויבצעו את ההליך עבורכם.

השלב ה – 2 בתביעת הפטור הכנת מסמכים רפואיים עדכניים

השלב ה – 3 בתביעת הפטור: תשלום על שובר

לאחר שריכזתם את התיעוד הרפואי שלכם, עליכם לשלם שובר שצריך להימסר לסניף הביטוח הלאומי הקרוב לביתכם או לפקיד השומה. ראוי לציין כי שובר זה עולה נכון לרגע כתיבת מילים אלה כ – 659 ₪.

 

השלב ה –  4 בתביעת הפטור: התייצבות בוועדה רפואית

לאחר שתשלמו את השובר, אתם תצטרכו לחכות זמן מה. שכן, המוסד לביטוח לאומי יקבל את הבקשה שלכם ויקבע לכם וועדה רפואית. בוועדה זו יושבים רופאים שבקיאים במחלה הכרונית שממנה אתם סובלים. הם יקבלו את כל המסמכים שלכם ויקבעו כמה אחוזי נכות מגיעים לכם בהתאם לחוק. אפשר לסכם את ההתנהלות של הוועדה הרפואית ב – 3 נקודות:

  • הטפסים שלכם ייבחנו
  • יתקיים דיון בנוגע לסוגיות שנוגעות למצבכם הרפואי
  • יכול להיות שתתבצע בדיקה פיזית במקום בהתאם לדרישת הנוכחים בוועדה

 

לסיום

מדריך זה אפשר לכם לדעת איך אפשר לתבוע פטור ממס הכנסה בגין מחלה כרונית. עכשיו אתם יודעים מה הם 4 השלבים שיובילו אתכם לביצוע ההליך על הצד הטוב ביותר, כך שנותר לכם רק ליישם אותם ולקבל בסופו של דבר את הזכאות.

כיצד לתבוע פטור ממס הכנסה בגין מחלות כרוניות בישראל

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי

תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת