5 טיפולים חדשניים לטיפול בסרטן המוח

סרטן במוח מתבטא בגידולים שפירים או ממאירים, כאשר בניגוד לאיברים אחרים, שמדובר בסרטן במוח לא תמיד אפשר לכרות את הגידול (ממאיר או שפיר) ובנוסף, גם גידול ממאיר ברמה נמוכה בעל פוטנציאל להתפתח ולצמוח.

מרבית הגידולים הם משניים (גרורות שמגיעות מאיבר אחר)- פי 10 מגידול ראשוני (שמקורו בתאים במוח).

 

גליובסטומה

גידול ראשוני הכי נפוץ אצל אנשים בוגרים ומאובחן אצל 3 אנשים מתוך 100 אלף כל שנה. הגליובסטומה נפוץ יותר אצל גברים ומופיע בגילאים מבוגרים יותר. הסרטן מתפתח מתאי מוח הנקראים אסטרוציטים וחודר למבני מוח חשובים. גידול מסוג גליובסטומה יכול להיות במוח עשרות שנים מבלי שהאדם ירגיש בכך או לחילופין יכול להתפתח במהירות כגידול מאד אלים.

 

שיטות טיפול בסרטן המוח

בחירת הטיפול המתאים תלויה באבחנה: האם זהו סרטן שאובחן עכשיו או סרטן חוזר, כאשר פרט לשיטות הנפוצות כמו ניתוח לכריתה של הגידול, שימוש בקרינה,  כימותרפיה, טיפול ביולוגי או אימונולגי ישנו גם טיפול אופטיון שנמצא בשימוש במרבית המקרים עבור גליובלסטומה ראשונית ביחד עם כימותרפיה TMZ (טמוזולומיד).

שיטת הטיפול פירוט
ניתוח כריתת הגידול כמה שאפשר+לקיחת דגימה לצורך אבחנה. אם אי אפשר לכרות את הגידול אז לוקחים רק ביופסיה מהרקמה כדי לאבחן.
קרינה- רדיותרפיה אחרי שמבצעים את הניתוח מבצעים את הקרינה המייננת לגידול כדי להשמיד תאים ממאירים למשך מספר שבועות.
כימותרפיה שימוש בתרופות, TMZ בדר"כ, כדי להרוג את תאי הגידול. מדובר על טיפול משולב יחד עם הקרינה ובסיום טיפול הקרינה ממשיכים עם כימותרפיה במחזורים כל חודש.
אופטיון טיפול נייד בעזרת מכשיר שמייצר שדות חשמליים בעל פוטנציאל לעצור או להאט את חלוקת התאים הסרטניים. מדובר על טיפול לא פולשני, מקומי שלא פוגע בתאים בריאים.

 

טיפולים חדשניים נוספים

בכל מה שקשור לסרטן, מדענים עובדים כל הזמן, ימים כלילות, גם בתקופת הקורונה כדי למצוא טיפולים חדשים ויעילים יותר. הטיפולים הנפוצים כיום לא תמיד טובים לכולם ולכן יש צורך תמידי בגילויים חדשים, למשל, טיפול בעזרת חלבון p53  שמגן על התאים מפני התפתחות של סרטן, כאשר מוטציה בגן נמצאת אצל 60% מהסוגים של הסרטן כמו סרטן מוח בכלל וגליובלסטומה בפרט. טיפול נוסף בעזרת תרופות ביולוגיות כמו Avastin (אווסטין) בגדולים חוזרים של המוח. תרופה זו מונעת את הגדילה וההתרבות של כלי דם חדשים כך שאינם יכולים להזין את התאים הסרטניים ובכך ישנה הקטנה בבצקת המוחית שנלווית לגידול וגם עיכוב בהתפשטות של הגידול.

 

לסיכום

אפשר לומר שמחלת הסרטן לסוגיה מאתגרת מאד את עולם הרפואה והמדע וגם כיום, במאה ה-21 עדיין לא הצלחנו להעלים את המחלה מחיינו ולצערינו, כנראה שלעולם לא נצליח. מנגנוני המחלה נחקרים ונלמדים כל הזמן ויש מירוץ בלתי פוסק למציאת התרופה המתאימה או טיפול המתאים, בפרט בסרטן מוח שבו לא תמיד ניתן להסיר את הגידול בניתוח.

 

טיפול רפואי

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת

4 סיבות לשים מכשיר שמיעה
בריאות
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה

למרות שבעיות שמיעה אינן דבר נדיר, עדיין יש לא מעט אנשים שמסרבים לשים מכשירי שמיעה. מבחינת המוצר עצמו, בדיוק כמו שמשקפיים עוזרות לעיניים שלכם לראות טוב יותר, כך מכשירי שמיעה

5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית
כללי
5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית

אין ספק שטיפוח אישי נכון הוא תנאי הכרחי לגוף בריא. טיפוח הגוף אינו מושג מודרני ונשים רצו להיראות אטרקטיביות מאז ימיה הראשונים של הציוויליזציה. מדובר בהרגל שכל אישה חייבת לסגל