האם ניתן לבצע השתלת שיניים למחוסרי עצם?

מה זה אומר "מחוסרי עצם"?

כשאומרים מחוסרי עצם מתכוונים לאנשים שהעצם התומכת בשיניים שלהם היא דקה, חלשה או שאין להם עצם כזו בכלל. חוסר עצם בלסת יכול להיגרם כתוצאה מזיהומים שונים (דלקות באזורים שונים בפה: חניכיים, שורש השן ועוד), מחלות, איבוד שיניים הגורם לעצם האלבוארלית להיספג, העברה גנטית ועוד. כאשר העצם האלבוארלית הינה פחות מ8 מ"מ גובה ו6 מ"מ ברוחב, לא ניתן לבצע השתלת שיניים סטנדרטית ויש לפנות למסלולים חלופיים כמו השתלה בזאלית, הנקראת גם השתלת שיניים למחוסרי עצם.

שן מושתלת

מה זו השתלה בזאלית?

תהליך השתלת שיניים סטנדרטית כולל הברגת השתל לעצם השיניים, הנקראת "העצם האלבוארלית". יש אנשים שאין להם עצם זו, או שיש להם עצם חלשה במיוחד, ולכן פותח מסלול השתלה למחוסרי עצם– השתלה בזאלית. השתלה זו נותנת מענה לכל האנשים שאין להם עצם חזקה מספיק לביצוע השתלה במסלולה הרגיל. במהלך ההשתלה הבזאלית השתל מוברג ישירות לחלק הבסיסי של עצם הלסת, בעל צפיפות גבוהה וקליפתי יותר. בכך, נוצרת תפיסה חזקה ומעוגנת של השתל.

מה היה הפתרון לפני ההשתלה הבזאלית?

לפני פיתוח שיטה זו, עמדה בפני אנשים מחוסרי עצם מספר אפשרויות. המרכזית שבהן הייתה – התקנת שיניים תותבות נשלפות. בדרך כלל, טיפול זה גורם לשחיקת החניכיים וספיגת העצם האלבוארלית בטווח הארוך, זאת בניגוד להשתלה למחוסרי עצם שאינה בעלת תופעות לוואי אלו. פתרון נוסף בו יכלו לבחור הוא השתלת עצם בלסת על ידי לקיחת עצם ממקום אחר בגוף או מגורם חיצוני או סינתטי. השתלת עצם כולל ניתוח לא פשוט, זהו תהליך ארוך הדורש תקופת החלמה ממושכת ולרוב מלווה בכאבים רבים. רק לאחר שהשתל נקלט בגוף באופן מלא, ניתן להתחיל בהליך השתלת השיניים הסטנדרטי, שגם הליך זה ארוך מאוד ביחס להשתלה בזאלית לדוגמא.

איך מתבצע ההליך של השתלה בזאלית?

ההשתלה למחוסרי עצם מתרחשת תוך הרדמה מקומית ברוב המקרים. בהתאם לסוג השתל הנדרש – שתל עם בסיס אופקי או שתל דיסק – הרופא בוחר את המכשיר איתו יבצע את ההשתלה ומניח את השתל בעצם הבסיס. בהשתלה הבזאלית, השתל מוברג לעצמות בסיסיות בלסת, צפופות פחות מהעצם האלבוארלית. בסוף הטיפול המטופל כבר יוצא עם שיניים זמניות, והשיניים הקבועות מתקבלות לאחר מספר שבועות בודדים לאחר מכן. ההשתלה הבזאלית מהווה תהליך מהיר מאור ביחס להשתלה סטנדרטית היכולה להתפרס על מספר חודשים רב עד לסיום הטיפול.

לסיכום

לאנשים מחוסרי עצם קיימות אופציות שונות לפתרון לחוסר האפשרות לבצע השתלת שיניים סטנדרטית. רוב האופציות כוללות זמן המתנה ארוך, פרוצדורה מסובכת בעלות תופעות לוואי. השתלה בזאלית למחוסרי עצם מהווה פתרון מהיר, ללא צורך בהשתלת עצם לסת ומלווה לרוב בתופעות לוואי מועטות. כמובן, שיש לבחון את האפשרויות המתאימות ביחס למצב המטופל ועברו הרפואי.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה
בריאות
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה

למרות שבעיות שמיעה אינן דבר נדיר, עדיין יש לא מעט אנשים שמסרבים לשים מכשירי שמיעה. מבחינת המוצר עצמו, בדיוק כמו שמשקפיים עוזרות לעיניים שלכם לראות טוב יותר, כך מכשירי שמיעה

5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית
כללי
5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית

אין ספק שטיפוח אישי נכון הוא תנאי הכרחי לגוף בריא. טיפוח הגוף אינו מושג מודרני ונשים רצו להיראות אטרקטיביות מאז ימיה הראשונים של הציוויליזציה. מדובר בהרגל שכל אישה חייבת לסגל