כן, זה אפשרי: שיטת השתלת שיניים ביום אחד

השתלת שיניים יכול להיות תהליך מסורבל, כואב וארוך. הזמן שלוקח לשתל הכירורגי להיקלט יכול להימשך כמה ימים, ועד שהוא לא מתייצב במקום בו הושתל אסור להפעיל עליו כוחות.

אבל מה אם אפשר לחסוך את התהליך הזה, ולקצר אותו ליום אחד בלבד?

שיטת השתלת שיניים ביום אחד היא שיטה נפוצה ביותר בקרב רופאי שיניים בשל היותה חסכונית, מהירה ויעילה.

שן לפני השתלה

איך עושים את זה?

קידוח ההשתלה פוצע את העצם, ובתוך הפצע רופא השיניים מכניס את השתל.

לאחר חדירת השתל לעצם, הגוף מנסה לרפא את עצמו על ידי צמיחת תאי עצם באיזור הפצע, ובמקרה של השתלת שיניים – באיזור השתל. תאי העצם החדשים עוטפים את השתל ונאחזים בו, וכאשר האחיזה חזקה מספיק וכך גם העצם הצעירה שנוצרה מתאי העצם, ניתן לבנות כתר על השתל.

תהליך האחיזה של תאי העצם על השתל יכול לקחת כחצי שנה, ובמהלך תקופה זו אסור להפעיל שום לחץ על השתל –  כך קבע פרופ' אינגמר ברנמרק, רופא שיניים שוודי שפרץ את הדרך להשתלות שיניים כירורגיות וכתב את משנתו ששינתה את עולם רפואת השיניים לנצח.

ברנמרק עסק באורתופדיה.
את הידע שלו בתחום השתלים שאב מתחום זה, שדומה מבחינה פיזיולוגית לתחום רפואת השיניים מפני שגם באורתופדיה וגם ברפואת שיניים – אנו עוסקים בעצמות, משתילים לתוכן אלמנטים מיוחדים ומחכים שהגוף ירפא את עצמו ויקבע את השינויים שהכנסנו לתוכו, קצת כמו כששמים גבס על יד שבורה.

ברנמרק קבע כי אסור להפעיל כוחות או לחצים על השתל החדש בתקופה של חצי שנה כדי למנוע תנועתיות של השתל החדש, תנועתיות שתפגע בתהליך תאי העצם להיאחז בשתל ולקבע אותו באופן יציב ובריא.

משנתו של ברנמרק נכתבה לפני כ-40 שנה, ומאז עולם רפואת השיניים השתכלל והשתדרג.

היום, בעולם מודרני מהיר שלא עוצר לרגע, לאף אחד מאיתנו אין סבלנות לחכות חצי שנה להחלמה מלאה לאחר השתלת שיניים.

כך נולדה שיטת השתלת שיניים ביום אחד, שבנויה על העמסה מיידית. כלומר, ביום ההשתלה בונים על השתל כתר זמני, והמטופל יוצא מהמרפאה לאחר השתלת שיניים עם כתר (זמני) בפיו.

לשיטה זו מספר הסתייגויות:

  1. העצם לתוכה אנו משתילים את השתל צריכה להיות עצם חזקה וצפופה.
  2. על השתל להיות ארוך ויציב.
  3. בניית הכתר הזמניי חייבת להתבצע מראש ללא מגע, לא במצב מנוחה ולא במצב של תנועה צדדית או קדמית של הפה.
  4. נדרשת התחייבות מצד המטופל שלא לאכול או להפעיל כוחות על איזור השתל.
  5. שיטת השתלת שיניים ביום אחד תבוצע רק באיזור השיניים הקדמיות מטעמים אסתטיים בלבד, שיצדיקו את הפעלת שיטה זו. לא נבצע העמסה מיידית באיזור השיניים הטוחנות מפני שבאיזורים אלה מופעלים כוחות לעיסה חזקים שמשפיעים על יציבות השתל ואין להם חשיבות אסתטית כלל.

השתלת שיניים ביום אחד חייבת להתבצע אצל רופא שיודע מה שהוא עושה, לכן השתלת שיניים ללא כאבים ע"י ד"ר דורון אבניאלי היא האופציה הטובה ביותר עבור מי שבאמת אכפת לו מהשיניים שלו.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת