השתלות שיניים – סקירה של ההליך והיתרונות

אובדן שיניים הוא תופעה נפוצה מאוד אצל מבוגרים, שמפריעה לרוב האנשים ברמה האסתטית. מעבר לכך, הדבר משפיע על יכולת הדיבור והלעיסה, ולעיתים ישנה גם השפעה על יכולות הנשימה. פתרונות לאובדן שיניים השתכללו מאוד עם השנים וכיום ישנם פתרונות מתקדמים למצב.

בראשם עומד ניתוח השתלת שיניים, שמטרתו להשיב למטופל תחושה, מראה ויכולות שימוש של לסת שיניים בריאה ומלאה. ניתוח ההשתלה הוא השלב המרכזי בתהליך, שסופו חיוך רחב.

 

מה הוא הליך השתלת שיניים?

השתלות שיניים הפכו להליך נפוץ מאוד והליך השתלת שיניים הוא האפשרות המתקדמת והטובה ביותר להתמודדות עם איבוד שיניים אצל מבוגרים, בגילאים שונים. השתלת שיניים הוא תהליך שמרכזו בניתוח דנטלי מדויק בו משתילים תחליפי עצם אל הלסת, במידת הצורך, וקובעים בחניכיים ברגים עשויים טיטניות שעליהם, לאחר תקופת ההחלמה של הניתוח, מקבעים כתרים או גשרים שהופכים את הברגים לשיניים של ממש, יפות, יעילות, נוחות ומשפרות במידה רבה את איכות החיים של המושתל.

 

מה הם היתרונות של ניתוח השתלת שיניים

ניתוח השתלת שיניים הוא הפתרון המושלם למי שחפץ במערכת שיניים מושלמת – הוא אינו הזול ביותר ואינו הקצר ביותר אבל בניגוד לפתרונות אחרים, התוצאה היא באמת יוצאת מן הכלל.

ניתוח השתלת שיניים מבוסס, בין השאר, על הנוחות של המטופל ועל יכולות השימוש של השיניים בניגוד לתחליפים כמו גשרים או שיניים תותבות מלאות או חלקיות שעלולות, למרות מחירן היקר, להקשות על השימוש בלסת ובפה לדיבור וללעיסה. כל אלה עולים כמובן על חוסר טיפול שמוביל להידרדרות של עצם הלסת ועלול להוביל גם למחלות חניכיים.

 

עצות טובות למי שחושב על השתלת שיניים

  • אל תתחייבו על תהליך של ניתוח לפני שתערכו מחקר עצמאי בנושא – גם בעזרת חומרים באינטרנט וגם על ידי פנייה למכרים בעלי ניסיון מהליך דומה, וכמובן, גם מייעוץ עם מומחים בתחום.
  • ניתוח דנטלי הוא לא חוויה קלה עבור כל אחד וכדאי לקחת בחשבון כאבים ואי נוחות בתקופת ההחלמה הראשונית. חשוב לעקוב בדיוק אחרי ההוראות של הרופא בכל מה שקשור בהיגיינת הפה ובשיכוך כאבים.
  • בזמן ההחלמה חשוב לעזור לגוף על ידי הקפדה על מנוחה, שתיים מים ואכילת מזונות עשירים בוויטמינים ובמינרלים. תוכלו לעזור לתהליך גם על ידי הימנעות משתיית אלכוהול ומעישון.
  • תהליך ההחלמה לאחר ניתוח השתלת שיניים הוא תהליך שלוקח זמן וחשוב לזכור זאת – השמירה הקפדנית על בדיקות סדירות, טיפול בשיניים ושמירה על בריאות הגוף הכללית תעזור להגיע לתוצאה הרצויה במהירות וליהנות מהחיוך החדש שלכם.
  • זכרו שהשתלת חניכיים היא תהליך כירורגי לא פשוט. חשוב מאוד לבחור בזהירות ובקפדנות את הרופאים שיערכו את הניתוח ולשים לב גם לשאר הצוות המטפל, כי הם אלה שילוו אתכם בדרך אל השיניים החדשות והיפות שלכם.

השתלות שיניים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי

תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת