המדריך המלא לדיאטה קיטוגנית

אחד הטרנדים הנפוצים כיום בעולם, הוא טרנד תזונת הקטוגנית. למי זה יתאים, למי לא? מה מותר לאכול ומה לא? שאלות על התזונה הקדומה ביותר בעולם, שמתבססת על תבניות אבולוציוניות שקיימות בכולנו. בואו נדבר על הדיאטה הפופולארית.

אנשים רבים בעולם כבר החליטו: דיאטה קיטוגנית. אם בעבר דיאטה זו הייתה שיטת טיפול בחולים במחלות שונות (מיד נרחיב על זה), הרי שכיום המציאות היא כבר אחרת לגמרי. מיליוני אנשים ברחבי העולם כבר הבינו שזוהי סוג הדיאטה המועדפת עליהם, ולא בכדי. אז מה הופך את התזונה הקיטוגנית לכל כך פופולארית?

 

רקע על התזונה הפופולארית בעולם

דיאטה קיטוגנית למעשה הומצאה באזור שנות ה-20, והיא בכלל נועדה לטפל בחולי אפילפסיה. זאת, משום שתזונה זו גורמת לגוף לפעול על אנרגיה נקייה יותר, כך הסתבר בדיעבד. ושומן זה בעצם אנרגיה מאוד נקייה לגוף. כשהעבירו חולי אפילפסיה בשנות ה-20 לתזונה זו, מערכות הרפואה המערביות הבחינו כי תזונה זו פועלת לחיוב על אותם חולים. מאז, הכול היסטוריה.

ב10 השנים האחרונות, תזונה זו מאוד נפוצה בכל העולם, ולא מומלצת אך ורק עבור חולי אפילפסיה. מחקרים רבים גם הוכיחו כי יש לתזונה זו לא מעט יתרונות, אפשר לקרוא להם יתרונות ניצול אנרגיה של הגוף.

 

מה הכוונה דיאטה קיטוגנית? אוכלים אך ורק שומן ובשר?

אז מה זה אומר תזונה קיטוגנית? דיאטה קיטוגנית מבוססת על אכילת לא מעט שומנים, למעשה 70% ועד 80% שומן. ועדיף שאלו יהיו שומנים טבעיים ובריאים. חשוב להבין כי תזונה זו מאוד דלה בפחמימות. סך הקלוריות והפחמימות שאנחנו אמורים לקבל מתזונה זו, הוא בערך 40 גרם.

יחד עם זאת, נתון זה בהחלט משתנה מאדם לאדם. במילים אחרות, 40 גרם פחמימה ב-24 שעות עבור רוב האנשים, אך יש להתאים זאת בעזרת תזונאי מומחה. בכל מקרה, בשורה התחתונה, תזונה קיטוגנית כוללת מעט מאוד פחמימה.

 

איזה תהליך הגוף עובר בדיאטה זו?

במהלך דיאטה קיטוגנית, מאגרי הגליקוגן בגופנו (מאגרי הסוכר) יורדים ויורדים, עד למצב בו הגוף למעשה לא מנצל אותם יותר. בשלב הזה, הגוף עובר לנצל את מאגרי השומן בגופנו. היות ואנחנו לא מזינים את הגוף בהרבה סוכרים, הגוף בעצם משתמש במאגרי השומן שלו.

הגוף משתמש במאגרי השומן שלו בכדי להזין את תאי הגוף השונים. במוח קיימת רשת מאוד צפופה של נימי דם (B.B.B.). רשת זו אמורה לשמור על מוחנו מפני מולקולות זרות שעשויות להיכנס למוח, או מולקולות בעייתיות אחרות. בעוד שמולקולות שומן גדולות לא מצליחות לעבור את הרשת הזו, מוחנו למעשה יהיה מוגן מאותן מולקולות זרות. במקביל, הגוף מעביר את השומנים דרך הכבד, והכבד מפרק את השומנים לגופי קטון (מכאן מגיעה המילה " קיטוגנית"). בשלב זה, הגוף מספק למוחנו אנרגיה הרבה יותר נקייה ויעילה. זה למעשה התהליך שהגוף עובר במהלך דיאטה קטוגנית. בכדי לפשט את זה במילים, אפשר להגיד שסוג התזונה הזו למעשה יוצרת ניצול אנרגטי הרבה יותר טוב ובריא של הגוף.

אוכלים עדיין פחמימות כל היום? הגיע הזמן לעשות משהו לגבי זה!

נתח בשר

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת

4 סיבות לשים מכשיר שמיעה
בריאות
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה

למרות שבעיות שמיעה אינן דבר נדיר, עדיין יש לא מעט אנשים שמסרבים לשים מכשירי שמיעה. מבחינת המוצר עצמו, בדיוק כמו שמשקפיים עוזרות לעיניים שלכם לראות טוב יותר, כך מכשירי שמיעה

5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית
כללי
5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית

אין ספק שטיפוח אישי נכון הוא תנאי הכרחי לגוף בריא. טיפוח הגוף אינו מושג מודרני ונשים רצו להיראות אטרקטיביות מאז ימיה הראשונים של הציוויליזציה. מדובר בהרגל שכל אישה חייבת לסגל