החומרים הפעילים בצמחים מרפאי דיכאון

רפואת צמחי המרפא צברה פופולריות מצטברת בעבודה הרפואית של ימינו. טיפולים אלה הם סינתזה של חוויות טיפוליות של דורות של רופאים מסורתיים במשך מאות שנים. עם זאת, מרבית היישומים האלו אינם שגרתיים, כאשר למעלה מ- 80% מאוכלוסיית העולם תלויה באיזו צורה של רפואה מסורתית.

הגידול בשימוש במוצרי צמחים נובע מקבילותם התרבותית, זמינותם, סבירותם, יעילותם ובטיחותם. עלייה זו הובילה לשיפור באיכותם ובניתוחם של מוצרי צמחים שיש לבצע עם התקדמות המחקר הקליני בבטיחותם ויעילותם. ארגון הבריאות העולמי הכיר בחשיבות רפואת הצמחים לבריאותם של אנשים רבים. צמחי מרפא רבים מיועדים עבור טיפול במצבים פסיכולוגיים ופיזיולוגיים שונים כמו חרדות, לחץ, בעיות שינה, בעיות עיכול וגם בעיות דיכאון.

 

מהו דיכאון?

דיכאון היא מחלה רפואית שכיחה ורצינית ומשפיעה לרעה על רגשות, על צורת החשיבה ואופן הפעילות בו האדם פועל. דיכאון גורם לתחושות עצב ו/או לאובדן עניין בפעילויות שמהן נהנו. דיכאון יכול להוביל למגוון בעיות רגשיות ופיזיות ויכול להפחית את יכולתו של האדם לתפקד בעבודה ובבית.

סיבות לדיכאון אינן מובנות במלואן ואולי אינן תלויות במקור יחיד. ככל הנראה הדיכאון נובע משילוב מורכב של גורמים הכוללים כמו גנטיקה, ביולוגי – שינויים ברמות העצבים, סביבתי, פסיכולוגי וחברתי או אפילו גורמים כללים כמו אירועים שונים בחיים שלנו, האישיות שלנו המושפעת מטראומת חיים, גורמים גנטיים, תופעות לוואי של תרופות מסוימות, שימוש לרגע בסמים ואפילו פגיעת ראש.

למרבה המזל, קיימות דרכים רבות לטיפול בדיכאון – טיפול פסיכולוגי, הגדלת תדירות הפעילות הגופנית ואפילו הצבת פרחי נוי בחללי הבית הסגורים לשיפור האווירה ומצב הרוח. ניתן להזמין משלוחי פרחים עד לבית ישירות ע"י חנות פרחים בבני ברק ובערים שונות ברחבי הארץ.

בנוסף, שילוב של צמחי מרפא דיכאון המאפשרים טיפול בצורה טבעית נגד מחלה זו.

כורכום

מהם החומרים הפעילים בצמחים מרפאי דיכאון?

הפיטוכימיקלים הם תרכובות כימיות המיוצרות על ידי צמחים, בדרך כלל כדי לעזור להם לשגשג או לסכל מתחרים, טורפים ואחרים. כמה דוגמאות לפיטוכימיקלים עיקריים עם עדויות קליניות להזנת עצמנו כוללות היטב:

  • אליצין בשום – יתכן ששמעתם ששום הוא אנטי בקטריאלי ואילו למאה שנה שימש אותו כמזון וכתרופה. השום מכיל את החומר הפעיל אליצין, הנלחם בזיהום ובחיידקים אבל הדרך בה מעובד שום באמת יכולה לשנות את השפעותיו. כדי לבצע אופטימיזציה, מומלץ לרסק שום טרי להניח לו לעמוד לפני הבישול כדי לגרום לאליצין להשפיע בעת הצריכה שלו.
  • סולפוראפן – נמצא בבצמחים, בעיקר ירקות ומופעל על ידי האנזים מירוזינאז. למרות שמירוזינאז רגיש לחום במידה מסוימת, חימום עדין הוא למעשה שימושי בכדי לסייע לשחרור הסולפראפן מהצמח. שילוב של תאנינים (שנמצאים בתה), ובמיוחד EGCG (Epigallocatechin gallate) עם הסולפורפאן כדי לשפר את ההשפעות שלו על רמות הדיכאון.
  • חומצה רוזמרינית היא נוגדת חמצון טבעית הנמצאת בתבלינים קולינריים וצמחי מרפא כמו לימון מזור, מנטה, מרווה, טימין, אורגנו ורוזמרין לטיפול במחלות רבות.
  • הכורכום – בכורכום קיים הכורכומין המעניק לו את צבעו הכתום. לכורכומין, היעיל מבחינה קלינית ותורם נגד דלקות, מחלות זיהומיות ונוגדנים שונים בגוף, לכן מומלץ לצרוך כורכום כשורש ולאו דווקא רק כתבלין. כורכום גם מונה כניסה של חיידקים למערכת החיסונית וגורם לה להיות עמידה מפניהם. לכן הוספת תבלין זה באופן קבוע לארוחות עשויה להועיל להדחת זיהומים.
תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת