הפלה טבעית, או הפלה מלאכותית – מה ההבדל?

כרבע מהנשים בישראל עוברות הפלה, לפחות פעם אחת במהלך חייהן. במקרים רבים הן אינן מודעות כלל, שההפלה התרחשה. במקרים אחרים, ההפלה עשויה להתרחש כאשר ההיריון בשלבים מתקדמים יחסית ואז הסיבות הן תהליכים טבעיים כאלה ואחרים. אם ההפלה מתקיימת בעקבות החלטה מודעת של האשה, יתקיים הליך רפואי של הפלה מלאכותית. גם במקרה של הפלה מלאכותית יש אפשרויות שונות. נערוך כאן סקירה קצרה של ההבדלים ביניהן.

ממה נגרמת הפלה טבעית ואיך מתבצעת הפלה מלאכותית?

הפלה טבעית מתרחשת לעיתים בשלבים מוקדמים מאוד של ההיריון והאישה אינה מודעת אליה כלל, כי היא נראית כמו וסת עם דימום כבד מעט יותר מהרגיל.

במקרים אחרים, היא עשויה להתרחש גם בשלבים מתקדמים יותר של ההיריון בגלל גורמים שונים: החל מפגיעה פיזית באם, חשיפה לחומרים מסוכנים, או זיהום, ליקוי באספקת הדם לעובר וכלה בבעיה כרומוזומלית אצל העובר, הנגרמת מבעיה בביצית, או בזרע.

גורמים נוספים להפלה טבעית הם פתיחה מוקדמת של צוואר הרחם, צריכה מוגזמת של קפאין, או אלכוהול ותרופות מסוימות.

הפלה מלאכותית היא הליך רפואי, המתבצע כאשר מתקיים הריון לא רצוי. הסיבות להריון לא רצוי יכולות להיות מצב רפואי רגיש של האישה ההרה, גילה הצעיר ועוד.

במרבית המקרים מדובר בהליך רפואי פשוט – החל מנטילת כדורים וכלה בהליך כירורגי. למרות ההליך הרפואי הפשוט – נשים רבות חוששות מההשלכות הנפשיות העשויות להתקיים בעקבותיו. הבנת ההליך הרפואי עשויה להקל על ההתמודדות הרגשית אתו.

כיצד מתבצעת הפלה מלאכותית?

ישנן שתי דרכים מקובלות וחוקיות לביצוע הפלה מלאכותית – הראשונה היא הפלה כירורגית, המוכרת בשם "גרידה" והשנייה היא הפלה באמצעות תרופות.

הפלה כירורגית, או גרידה, היא ניתוח, שבמהלכו שואבים את תוכן הרחם. כיום ההליך מבוצע בחדר ניתוח, תחת הרדמה.

הרופאים מרחיבים את צוואר הרחם ומחדירים אליו צינורית, שבעזרתה שואבים את תכולת הרחם.

הליך זה נחשב לבטוח וקצר מאוד, עם סיכונים מעטים ונדירים. תופעות הלואי המוכרות של ההליך הן כאבי בטן ודימומים, היכולים להימשך עד שבועיים מביצוע ההליך.

הפלה תרופתית מתבצעת על ידי נטילת כדורים המכילים הורמונים. אלה גורמים להפסקת הריון ולפליטה של תכולת הרחם. הליך זה נמשך על פני כמה ימים ויש להגיע לבדיקת אולטרסאונד לאחר שבועיים. תופעות הלוואי להליך זה הן כאבי בטן, חולשה ודימומים. הפלה מסוג זה יכולה להתבצע עד השבוע השביעי להריון בלבד. לאחר שלב זה, ההליך היחיד האפשרי הוא גרידה.

בכל מקרה – הפסקת הריון מלאכותית בישראל מחייבת קבלת אישור מיוחד של ועדה להפסקת הריון.

דר' גיא גוטמן, מומחה בגינקולוגיה ורפואת צוואר הרחם, מציע שירותי ייעוץ וטיפול לנשים המעוניינות בהפסקת הריון. דר' גוטמן וצוות המרפאה מבינים את הצורך לפעול בצורה שקולה, בלי לחץ ומגישים ליווי דיסקרטי מקצועי ורגיש.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת