הבנת הפריה חוץ גופית (IVF) – תהליך, שיעורי הצלחה וסיכונים

הפריה חוץ גופית, IVF, היא אחת מהשיטות המתקדמות והמוצלחות ביותר בתחום הפוריות והיא מסייעת ליחידים וזוגות שמתמודדים עם אי פוריות להרות למרות הכל. הבנה של התהליך, שיעורי ההצלחה והסיכונים הפוטנציאליים היא חשובה עבור כל מי ששוקל את האופציה הזו במסע שלו לקראת הורות, לכן במאמר זה ננסה לשפוך אור על התהליך.

 

מה כוללת הפריה חוץ גופית?

תהליך IVF כולל מספר שלבים.

  1. גירוי השחלות: התהליך יתחיל בדרך כלל בגירוי השחלות באמצעות תרופות הורמונליות, וזאת בכדי לעודד את השחלות לייצר יותר ביציות במחזור טבעי. מעקב באמצעות בדיקות דם ואולטרסאונד ידע להבטיח את העיתוי הנכון והאופטימלי ביותר לתהליך הגירוי.
  2. שאיבת ביציות: לאחר שהביציות בשלות, באמצעות הליך כירורגי קל ניתן לשאוב אותן מהשחלות. לעיתים קרובות זה יתבצע עם הרדמה מקומית כדי להקל על המטופלת.
  3. הפריה: הביציות המתקבלות מופרות עם זרע בתנאי מעבדה בתוך מבחנה. בהפריה חוץ גופית רגילה הזרע יונח בצלוחית עם הביציות, מה שיאפשר להפריה להתרחש באופן טבעי. במקרים בהם יש בעיות אי פוריות שונות בזרע, ניתן להשתמש בהזרקת זרע, שיוחדר ישירות אל הביצית.
  4. גידול עוברים: בתהליך זה ניתן יהיה לעקוב אחר התפתחות העוברים במעבדה במשך מספר ימים ולבדוק שהכל תקין.
  5. החזרת העוברים לרחם: לאחר כ-48 שעות עד 72 שעות מרגע ההפריה, ניתן יהיה להחזיר עובר אחד או יותר לתוך הרחם. זה מתבצע באמצעות החדרת צינור דק לרחם.
  6. הקפאה: במידה ויש עוברים נוספים שהתפתחו, ניתן להקפיא אותם לשימוש עתידי במידה והסבב הנוכחי ישתבש.

מה כוללת הפריה חוץ גופית

שיעורי הצלחה של הפריה חוץ גופית

שיעורי ההצלחה של הפריה חוץ גופית משתנים בעקבות גורמים שונים. הגורמים שיכולים להשפיע הם הגיל של בני הזוג, בעיות הפוריות שיש להם, המומחיות של המרפאה, וכמובן- גם מזל. אך ניתן להגיד בממוצע שאחוזי ההצלחה נוטים להיות גבוהים יותר עבור אנשים צעירים יותר. שיעורי ההצלחה של נשים מתחת לגיל 35 עשויים לנוע בין 40-50 אחוז בהליך תקין.

 

סיכונים הקשורים להפריה חוץ גופית

מאחר ומדובר בהליך רפואי, יש גם מספר סיכונים שנלווים להפריה חוץ גופית. אחד הסיכונים המשמעותיים ביותר הוא הפוטנציאל להריון מרובה עוברים, במיוחד כאשר מועברים חזרה לרחם יותר מעובר אחד. זה מגביר את הסבירות לסיבוכים שונים גם לאם וגם לתינוקות.

סיכון נוסף הוא תסמונת גירוי יתר שחלתי שיכולה להתרחש עקב התרופות שניתנות בתחילת התהליך. גם הריון חוץ רחמי עלול להתרחש ומדובר בתופעה שיש לטפל בה באופן מיידי.

 

לסיכום

הפריה חוץ גופית היא טיפול פוריות מורכב אך בעל יעילות גבוהה, והוא עוזר לאנשים רבים להגשים את החלום שלהם להפוך להורים. קיימים מספר סיכונים נלווים, אך כאשר אתם מודעים אליהם אתם יכולים להיות מוכנים לכך.

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי

תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת