האמת על קרינה סלולרית – מה באמת המדע גילה בשנים האחרונות

אחת לכמה זמן אנחנו שומעים בתקשורת ובטלוויזיה על הסכנות של "הקרינה הסלולרית המסרטנת". אך האם באמת נמצא קשר מדעי בין השניים? מה יש למדע לומר לנו על הנושא?

במהלך עשרות השנים האחרונות נעשו מספר מחקרים מקיפים ביותר במטרה לענות על השאלה הזו בדיוק. והתשובה לפניכם: לא נמצא קשר מובהק בין מחלת הסרטן או מחלות נוספות לבין קרינה סלולארית.

מחקר אפידמיולוגי אוסטרלי שבחן 35 אלף נבדקים שנחשפו לקרינה סלולארית במשך 30 שנים לא מצא שינוי בשיעור הלוקים בסרטן המוח מאז שהטלפונים נכנסו לשימוש.

עם זאת, מחקר אחר של סיגל סדצקי ממשרד הבריאות טוען כי אף שלא נמצאה הוכחה מובהקת לקשר בין עלייה בתחלואה לשימוש בסלולר, נראה ששימוש במכשיר צמוד לאוזן למשך שיחה של מעל חצי שעה אכן עשוי לסכן את

בעליו.

 

הסכנות בשימוש ממושך לאורך זמן

כאמור, למרות שטרם נמצאו הוכחות מובהקות לכך שהקרינה הסלולרית מסכנת את הבריאות, נמצאים כיום מומחים רבים שטוענים כי לאורך זמן ולאחר תקופת שימוש ממושכת לקרינה הסלולרית יש השפעה גדולה.

ד"ר גיל יוסף שחר מהמרכז הרפואי רמב"ם בחיפה מסביר כי ההשפעה של הקרינה מצטברת כמו טפטוף של מים על סלע. אף שלטיפת מים בודדת אין את הכוח לגרום לנזק לאבן הקשה, אם נטפטף טיפות מים לאורך זמן מספיק גם באבן ייווצר חור באותו מקום. לכן ההמלצה היא להימנע ולצמצם את החשיפה לקרינה הסלולרית ככל האפשר.

 

האם קיים חשש לקרינה מוגברת בשל ריבוי מפעילות הסלולר?

מסיבה זו ישנם כאלו שמוטרדים מריבוי מפעילות הסלולר והרפורמה שנעשתה בשוק בישראל. כיום, במקום 3 חברות גדולות שהציבו אנטנות, קיימות מעל 10 חברות סלולר שונות וישנה טענה שהדבר מגביר את כמות הקרינה הנפלטת סביבנו בצורה מסוכנת.

אולם חשוב לדעת שאין בטענה זו אמת. הסיבה לכך היא שרוב מוחלט של מפעילות הסלולר החדשות שנכנסו לשוק – כלל אינן הציבו אנטנות חדשות, אלא עושות שימוש בתשתית של החברות הגדולות שהייתה קיימת זה מכבר.

כך למשל, חברת רמי לוי תקשורת שהצטרפה לשוק הסלולר בשנת 2011 ומציעה מחירים זולים במיוחד, פועלת למעשה על התשתית של חברת פלאפון ולכן לא מגדילה את כמות האנטנות הקיימות.

 

המלצות משרד הבריאות

בשורה התחתונה ולמרות שלא נמצאו הוכחות מובהקות לכך שהקרינה גורמת לעלייה בתחלואה, ההמלצה הרשמית של משרד הבריאות היא עיקרון הזהירות המונעת. במשרד ממליצים להימנע משימוש ממושך באופן ישיר במכשיר ועל דיבור באמצעות אוזניה שמונעת הצמדה של המכשיר לאוזן.

המלצות נוספות הן למעט בשימוש בסלולר במקומות בהם יש קליטה חלשה, שכן הדבר מגביר את כמות הקרינה הנפלטת מהמכשיר, וכן למעט בשימוש במכשירים בקרב ילדים ונוער שרגישים יותר מבחינה בריאותית.

 

בדיקה בבית חולים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת