האם כתר זירקוניה עדיף על כתר זהב?

כתר הוא מעין תחליף מחומרים מלאכותיים, ומטרתו העיקרית היא להגן על שיניים שניזוקו באופן משמעותי. הנזק יכול להיגרם מסיבות שונות, וההגנה שהכתר מעניק לשן מונעת ממנה להתפורר או להתפרק. בנוסף, לכתר יש גם תפקיד אסתטי, מכיוון שהוא יכול להחליף שיניים חסרות, או להשלים שן שבורה.

כיום קיימים בעולם טיפולי השיניים כתרים מכל מיני סוגים של חומרים. יצאנו לדוק בשבילכם איזה סוג של כתר עדיף, כתר זירקוניה או כתר מזהב?

 

כתר זהב

זהב היה במשך עשרות שנים אחד מהחומרים הקלאסיים ביותר לטיפולי שיניים. כולנו זוכרים מהילדות אנשים עם כתרי זהב, וכמובן את כל הבדיחות שזה גרר. הזהב באמת היה חומר מצוין לכתרים מכיוון שהוא חומר יציב וחזק, אבל הבעיה העיקרית שלו היתה כמובן אסתטית. בסופו של דבר, אנשים רוצים פה בצבע לבן ולא פה בצבע לבן עם כתמי זהב.

כתר מוזהב

כתר זירקוניה

כתר זירקוניה הוא אחד החידושים הגדולים בתחום רפואת השיניים בשנים האחרונות, מכיוון שמדובר על אחד החומרים המושלמים ביותר לכתרים. מדובר על חומר עמיד מאוד, שלא משנה את הצבע שלו, שומר על הצורה שלו, ולא נשחק גם לאחר שימוש רב.

הכתרים הללו עמידים יותר בטווח הזמן הארוך וגם נוחים יותר לעבודה מבחינתו של רופא השיניים. יתרון נוסף ומשמעותי מאוד מבחינת המטופלים הוא היתרון האסתטי. הזירקוניה הוא חומר שקוף, מה שאומר שאי אפשר להבדיל בינו לבין מראה השיניים הטבעיות, כך שאין 'כתמי צבע' בתוך הפה.

 

איך מכינים כתר זירקוניה?

בשלב הראשון מודדים את השיניים של המטופל ומעריכים כיצד יש לבנות את התבנית לכתר. מודדים היטב את השן, ומסירים ממנה חתיכה קטנה כדי שהכתר יוכל 'להתיישב' במקום ולהישאר מקובע בלי לזוז. בשלב הבא מדביקים את הכתר לשן. חשוב לדעת שהטיפול זהה לחלוטין לכל טיפול כתר אחר כך שמבחינת המטופל אין שום הבדל בתהליך.

 

אז מה עדיף, כתר זירקוניה או כתר זהב?

לכתר זירקוניה יש עדיפות משמעותית על פני כתר זהב מכמה סיבות שנפרט כאן להלן:

  1. אסתטיקה – זו אולי הסיבה החשובה ביותר מבחינת המטופל. אי אפשר להבדיל בין כתר זירקוניה לשן טבעית, לעומת הצבע הבולט של כתר זהב.
  2. עמידות – כתר זירקוניה עמיד לאורך זמן ומחזיק מעמד הרבה יותר מכתר זהב.
  3. שמירה על השן – כתר זירקוניה שומר הרבה יותר טוב על השן הקיימת מאשר כתר זהב. החשיבות בשמירה על השן הקיימת נובעת מכך שבעתיד תצטרכו כנראה להחליף את הכתר, וככל שיישאר יותר חומר בשן המקורית יהיה יותר קל לשמר אותה גם בעתיד.

 

סיכום

אין ספק שכבודם של כתרי הזהב שמור להם, והם היו חומר מצוין ששימש את רופאי השיניים במשך עשרות שנים. אבל העולם התקדם, וכיום כתרי זירקוניה הם תחליף טוב בהרבה.

כתר זהב

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי

תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת