האם חרדה אצל מבוגרים משתקפת גם אצל ילדיהם

לאחרונה אנו שומעים על עלייה משמעותית במספר ההורים שמדווחים על חרדות שהם חווים. אין ספק שמדובר בתרחיש לא נעים שעשוי לפגוע בתפקוד ההורי. יצאנו לבדוק את העניין, כדי להבין האם החרדה מועברת ומשתקפת אצל הילדים, במטרה להשיג את הכלים שיעזרו להתמודד עם התרחיש. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתגלו את כל האינפורמציה הדרושה לכם בנושא.

 

ההגדרה של חרדה

חשוב להציג את ההגדרה של החרדה, רגע לפני שנעמיק בהשפעות של החרדה ההורית וההשתקפות שלה על הילדים. נסביר שזהו מצב שנחשב להישרדותי. שכן, זהו מעין מנגנון שמשרת את האדם, כדי שזה יזהר מפני סכנות שאורבות לו. הבעיה היא שמדובר במנגנון שגורם לא פעם למצוקה משמעותית בעקבות חשש ודאגה שמופיעה באופן מוגזם ביחד לאירוע. החרדה עשויה לבוא לידי ביטוי בכל מיני תחומים, למשל:

  • התנהגותי: באה לידי ביטוי באופן שבו אדם מתקשה להתנהל שיח מול הסביבה
  • פיזיולוגי: מי שחווה חרדה, עשוי להרגיש כאבים ולחצים באזורים מסוימים בגוף
  • מחשבתי: חרדה עשויה להוביל למחשבות בלתי פוסקות

בריאות נפשית

מהן התוצאות של חרדה הורית?

הורים שחוו חרדה יוכלו להעיד שזו משפיעה באופן ניכר על משימת ההורות. כל אחד חווה את התוצאה באופן שונה. מומחים שיודעים דבר או שניים על טיפול בחרדות ופחדים אצל מבוגרים ציינו בפנינו שילדים להורים חרדתיים עשויים ליטול לידיהם את תפקיד "המרגיע" בבית. כלומר, הם יסייעו להורה ויגידו לו שהכול בסדר. במקרים שבהם מדובר בילדים בוגרים, הם אף יוכלו לתת אוזן קשבת ולהכיל את החששות של ההורה.

 

מהו הטיפול המומלץ עבור הורים שחווים חרדה?

הכותרת שלעיל רומזת על קיומו של טיפול שמותאם להורים חרדתיים. נציין שהדרך המומלצת ביותר היא להגיע למכון שמעניק ליווי צמוד לכל מי שחווים חרדה ומאפשר להם להתמודד עמה על הצד הטוב ביותר. יש רשימה ארוכה של מכונים שמעניקים את השירות הזה והם מתמחים בכל סוגי החרדה באשר הם, למשל: חרדה חברתית, חרדת נטישה ואפילו חרדה שנובעת מפוסט טראומה. ההמלצה היא לפנות למכון שנמצא במקום פסטורלי ושקט. שכן, היציאה מהשגרה כבר תפחית את הסטרס באופן ניכר.

בריאות נפשית

יש גם אפשרויות טיפול נוספות

הורים שזקוקים לטיפול מעמיק בחרדה, צריכים לדעת שניתן לקבל טיפול תרופתי. מדובר במרבית המקרים בטיפול משלים שניתן לאנשים שמתכננים להירשם למכון, אך עליהם להמתין זמן מה. שימו לב, קבלת הטיפול התרופתי מצריכה פנייה לאבחון רפואי שיבדוק את רמת החרדה ויתאים את התרופה המתאימה למצב.

 

מילים אחרונות לסיום

חרדה שנובעת מההורים צפויה להשתקף דרך הילדים שלהם. שכן, לילדים יש יכולת מופלאה "לקרוא" את הוריהם ולהבין באיזה מצב הם נתונים. מי שחווים חרדה ורוצים להימנע מהשפעותיה על הילדים, צריכים לפנות לקבלת טיפול נפשי או תרופתי בהקדם, כדי שניתן יהיה למזער את הנזקים.

בריאות נפשית

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי

תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת