האם זה מסובך לקבל פטור ממס הכנסה?

אחת ההטבות הכלכליות המשמעותיות שהמדינה מעניקה לזכאים, היא פטור ממס הכנסה. הטבה זו יכולה להגיע לסכומים נכבדים במיוחד לאורך השנים. כולנו מכירים את ההליכים המסורבלים והבירוקרטיה המתמשכת בכל הקשור למיצוי הזכויות המגיעות לנו, וכאן עולה השאלה שמצליחה להטריד אנשים רבים – האם זה מסובך לקבל פטור ממס הכנסה?

 

מהי הטבת פטור ממס הכנסה?

מדינת ישראל נוקטת במדיניות סוציאלית, המעניקה מגוון זכויות והטבות כלכליות לזכאים, בכדי להקל מעליהם את הנטל הכלכלי ולאפשר להם לשמור על שגרת חיים נורמטיבית. אחת מההטבות המשמעותיות הללו היא פטור ממס הכנסה, אותה ניתן לקבל בגין הכנסות מיגיעה אישית וכן הכנסות שלא מיגיעה אישית ועד לתקרת הכנסה שנתית בגובה של 406,000 ₪ (נכון לשנת 2023).

הטבת פטור ממס הכנסה

מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה?

את הטבת פטור ממס הכנסה ניתן לקבל בשל מגוון מקרים וסיבות, כאשר הסיבה המרכזית והשכיחה ביותר היא פטור ממס הכנסה בשל מצב רפואי וקיומם של התנאים הבאים:

  1. קיימת הכנסה חייבת במס
  2. למבקש הפטור נקבעה נכות לצמיתות או לתקופה של 185 ימים לפחות על פי אחד מהחוקים הבאים: חוק הנכים, חוק נכות מלחמה / רדיפות הנאצים, חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, חוק הפיצויים לנפגעי גזזת וחוקי ביטוח לאומי.
  3. למבקש הפטור נקבעו אחוזי נכות בשיעור של 90% לפחות (לרבות נכות משוקללת, בשל מספר מחלות, כאשר לפחות אחת מהן צריכה להיות בשיעור 40%) ולתקופה של 185 ימים לפחות.

 

האם זה מסובך לקבל פטור ממס הכנסה?

במציאות מתוקנת, נפגעי תאונות, פציעות ומחלות היו מקבלים את הזכויות המגיעות להם באופן אוטומטי וללא בירוקרטיה מסורבלת ומיותרת, אך במציאות של ימינו, בכדי לממש את הזכויות המגיעות לנו ולקבל פטור ממס הכנסה בגין סיבות רפואיות, עלינו להגיש תביעה לביטוח לאומי בצירוף מסמכים רפואיים רלוונטיים ולעבור וועדה רפואית שתקבע את מידת זכאותנו לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

האם יש דרך מהירה ויעילה לקבל פטור ממס הכנסה?

תהליך הגשת התביעה לקבלת פטור ממס הכנסה הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו, כאשר מסמכים חסרים וכל טעות ואי דיוק במילוי הטפסים, עלול להביא לעיכוב משמעותי בזמני הטיפול בתביעה ואף לדחיית התביעה. בכדי לחסוך את הטרחה והזמן היקר שלכם, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

באמצעות חברה מקצועית ובעלת ניסיון בתחום מימוש הזכויות הרפואיות, תוכלו לקבל מעטפת שירותים מקיפה ונרחבת, החל מבדיקת זכאות באמצעות מספר שאלות קצרות, גיבוש התיק הרפואי והמסמכים הרפואיים הרלוונטיים לצורך הגשת התביעה, דרך הכנה וליווי בוועדה הרפואית ועד לקבלת הפטור המיוחל.

 

לסיכום

הטבת פטור ממס הכנסה היא אחת ההטבות הכלכליות המשמעויות, המגיעות בעיקר לסובלים מבעיות רפואיות שונות. בכדי לקבל פטור ממס הכנסה יש להגיש תביעה ולעבור תהליך בירוקרטי בעיקרו מול ביטוח לאומי ורשות המיסים, כאשר באמצעות שירותיה של חברה מקצועית ומנוסה בתחום, תוכלו לקצר ולייעל תהליכים ולמקסם את סיכויי קבלת הפטור ממס הכנסה.

מס הכנסה

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי

תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת