דרכים להבריא מהתמכרות

התמכרות היא דבר שיכול לקרות לכל אחד. החיים הם לא דבר קל ומזמנים לנו כל מיני אפשרויות שנראות כמו נתיב בריחה מוצלח מהמציאות אך למעשה גורמים לנו לשקוע עמוק יותר בבוץ ולאבד שליטה על החיים שלנו.

אם אתם מכורים ומבינים כי הגיע הזמן לקחת את החיים שלכם בחזרה תוכלו לפנות לתוכנית הגמילה המתאימה לכם.

היום ישנם מרכזי גמילה ותוכניות גמילה מסוגים שונים, וגם אם נתקלתם בתוכנית מסוימת שלא נראית מתאימה לכם בסופו של דבר תוכלו למצוא את התוכנית או הטיפול המתאים שיסייע לכם לנצח את ההתמכרות ולעצור את תהליך ההרס העצמי.

 

טיפולים תומכי גמילה במרכז שבטיא

מרכז הגמילה שבטיא הוא מרכז גמילה פרטי וקטן המטפל במספר מצומצם של מטופלים ומענקי טיפול אינטימי וייחודי המתאים באופן אישי למטופלים. המרכז מציע טיפולים תומכי גמילה מסוגים שונים, ובמאמר זה נפרט על חלק מהטיפולים השונים המוצעים במרכז.

 

קבוצות טיפוליות

אחד מהסוגים הנפוצים לטיפול בהתמכרויות הם טיפולים קבוצתיים. במרכז שבטיא קבוצות טיפוליות נערכות מספר פעמים ביום ועוסקות סביב נושאים שונים. קבוצות טיפוליות נחשבות ליעילות ביותר בטיפול בהתמכרויות בזכות היתרונות הרבים מדרך טיפול זו. קבוצות טיפוליות נחשבות לכאלה שמעוררות הזדהות של הפרט עם האחר והבנה שהתחושות הקשות שהובילו להתמכרות אינן קיימות רק אצלו ותורמות להזדהות עם שאר חברי הקבוצה. בנוסף, קבוצות טיפוליות תורמות להפחת תקווה בעיקר כאשר הן משלבות מטופלים בשלבים שונים של החלמה.

 

הגישה המוטיבציונית

גישה המקדמת מוטיבציה בקרב האדם ודוחפת אותו לפעול לשינוי. הגישה המוטיבציות עשויה להשיג תוצאות יעילות במספר מועט של מפגשים בעיקר כאשר היא מיושמת כחלק מטיפולי תמיכה שונים. הגישה המוטיבציונית מבוססת על שיתוף פעולה ושותפות שנוצרת בין המטפל למכור ומבוססת על נקודת המבט של המכור; העצמת הרעיונות והמוטיבציה לשינוי בקרב המכור, והדגשת תחושת האוטונומיה של המכור, כאשר המטפל אינו דמות סמכות ומי שאחראי על חייו של המטופל זה הוא עצמו.

 

פסיכותרפיה ממוקדת התמכרויות

טיפול נפשי במשברים, מצוקות והפרעות באמצעות שיחה בין מטפל למטופל. במרכז גמילה שבטיא הטיפולים הפסיכותרפיים נעשים בגישה ממוקדת התמכרויות ומתבצעות הן באופן פרטי בחדר הטיפולים והן בקבוצות טיפוליות. טיפולים אלו נעשים בידי פסיכותרפיסטים מוסמכים בטיפול ממוקד התמכרויות ומהווים נדבך חשוב בטיפולים תומכי הגמילה במרכז שבטיא.

 

פסיכודרמה

פסיכודרמה היא שיטת טיפול פסיכותרפית המסייעת למכורים להבחין בין תגובות בריאות לאירועים התרחשים בחיים ותגובות שליליות, וכמו כן לעודד תגובות יצירתיות וספונטניות. כפי שניתן אולי להסיק משמו, טיפול פסיכודרמה כולל סדרת תרגילי דרמה המבוצעים בהנחייתו של מטפל מיומן, בהם מטופלים מתבקשים לחקור תפקידים אישיים או חברתיים ואת הרגשות העומדים מאחוריהם.

 

טיפול בכתיבה

שיטת טיפול העושה שימוש בקריאה ובכתיבה כחלק מתוכנית המסייעת להקל על הטיפול. לקריאה וכתיבה ישנן השפעות המגבירות את מצב הרוח ומכניסות את המטופל למצב רוח טוב יותר ופותחות אותו לשיטות טיפול אחרות. טיפול בכתיבה מטפח את כישורי התקשורת ומהווה חלק מטיפולים תומכי גמילה.

 

מזרק

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת