3 הדרכים הנפוצות ביותר לשיבוש פוליגרף

בדיקות פוליגרף מקובלות במגוון רחב של מצבים ובתחומים שונים. בדיקת פוליגרף היא חקירה מילולית של הנבדק תוך כדי שהמכונה בודקת באמצעות סימנים פיזיולוגיים האם אותו אדם הוא דובר אמת או שמא מדובר בשקרן. בדיקות פוליגרף עוזרות בחקירת חשודים, גיוס עובדים ואפילו במקרים של האשמות שווא מסוגים שונים. לפניכם 3 דרכים נפוצות לניסיונות לשבש בדיקה זאת. 

 

בדיקת פוליגרף ואמינות התוצאות בה

בדיקת פוליגרף נעשית באמצעות חיבור של בקרים שונים לגופו של אדם. בקרים אלה מסוגלים לאתר סימנים פיזיולוגיים שונים כמו דופק, נשימה ולחץ דם. בעזרת שימוש בסימנים אלה ובאמצעות שאלות מתוכננות מראש, ניתן להבין לעיתים האם הנבדק מדבר אמת או משקר.

האמינות של בדיקות אלה מוטלת בספק ולא ניתן להשתמש בהן בכדי להרשיע בדין פלילי. בנוסף לכך לעיתים המכונה לא מצליחה לקבוע האם הנבדק משקר או דובר אמת ונותנת תוצאות לא החלטיות בנושא. בדרך כלל הגופים הפרטיים שמפעילים שירות פוליגרף הם משרדי חקירות או חוקר פרטי.

 

שימוש בסמים מסוגים שונים בכדי להשפיע על התוצאה

אחת הדרכים הנפוצות בניסיון לשבש את תוצאות הפוליגרף היא לקיחת סמים מסוגים שונים לפני ההגעה לבדיקה. הסמים הנפוצים לשם כך הם אלכוהול, כדורי הרגעה כמו ואליום, מריחואנה וכו'.

מבלי להיכנס להשפעה הספציפית של כל סם וסם והדרך בה הוא משפיע על הנבדק בזמן הבדיקה, אפשר להגיד שהדרך הזאת אינה יעילה כלל וכלל. בדרך כלל התוצאות שתראה מכונת הפוליגרף יעידו על לקיחת הסם, או שההתנהגות של הנבדק תעשה כן.

 

גרימת כאב מכוון או שימוש במדיטציה בכדי להשפיע על התוצאה

מכיוון שמכונת הפוליגרף בודקת סימנים פיזיולוגיים שונים בכדי לקבוע האם הנבדק בה מדבר אמת או משקר, ניתן להשתמש בכאב או בתחושת רוגע בכדי להשפיע על התוצאות שלה. שיטה זאת יכולה להיות יעילה בשיבוש התוצאות של המכונה, אבל היא מתאימה רק לאנשים שיש להם הכשרה ארוכה ואינטנסיבית בתחום זה.

כלומר רק אנשים שבמסגרת עבודתם למדו בצורה מסודרת איך לשבש את הפעילות של מכונת הפוליגרף. לאדם מן השורה אין כל אופציית שימוש בטכניקה זאת מכיוון שהיא דורשת הכשרה שכזאת.

 

הפרעה פיזית למכשיר הפוליגרף בכדי להשפיע על התוצאה

השיטה השלישית שנפוצה בקרב אנשים שמנסים להשפיע על תוצאות של בדיקת פוליגרף, כוללת שימוש בנקישות ותנודות בכדי לשבש את התוצאות של המכונה. שיטה זאת תוביל בדרך כלל למצב של תוצאות לא החלטיות מצד המכונה מכיוון שההפרעות הרבות גרמו לסימנים הפיזיים להיות לא הגיוניים בעליל.

שיטה זאת יכולה לעבוד וניתנת לביצוע גם על ידי אנשים שאינם מומחים בתחום. בד בבד היא דורשת חוסר תשומת לב מצד מפעיל המכונה, דבר שהסבירות שלו היא נמוכה מאוד, משום שברגע שהמפעיל יראה את ההפרעה למכונה הוא יתקן אותה מיד ויחזור על כל השאלון מהתחלה, או יפסול את הבדיקה לחלוטין.

לשבש פוליגרף

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי

תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת