דיכאון ילד הסנדוויץ' – כל מה שצריך לדעת

יש ילדים שעצם היותם האח האמצעי במשפחה (מה שנקרא בסלנג הישראלי "ילד סנדוויץ") הוא מקור לסבל רב עבורם. מחקרים רבים הוקדשו לנושא ההשפעה שיש למיקומו של הילד בתא המשפחתי והאופן בו היותו הבכור, הצעיר או ילד הסנדוויץ', עשויה להשפיע על אישיותו של הילד. אם אתם מבחינים שילדכם האמצעי נמצא לעיתים קרובות במצב רוח מדוכדך, בהחלט יתכן כי הדבר נובע לפחות באופן חלקי ממיקומו בהיררכיה המשפחתית. במאמר שלפניכם ננסה לשפוך אור על המצב שנקרא "תסמונת ילד הסנדוויץ'" במשפחה בת שלושה ילדים ויותר ונסביר כיצד ניתן למנוע את ההשלכות הפחות נעימות של מצב זה.

 

תסמונת ילד הסנדוויץ' – קווים לדמותה

תסמונת הילד האמצעי, היא מצב נפוץ בקרב משפחות שיש בהן 3 אחים ויותר, והיא מהווה אתגר אמיתי עבור ילדים רבים בארץ ובעולם. ילדי הסנדוויץ' במשפחה חשים לעתים קרובות כי הם אינם חשובים כמו הילד הבכור, ובאותה העת גם אינם זוכים לאותה תשומת הלב והפינוק כמו האח הצעיר יותר. תפיסה זו עשויה להפוך ילדים אמצעיים למועדים יותר לפתח דיכאון ועצבות.

 

מדוע ילדי סנדוויץ' עשויים לחוש מקופחים וכיצד זה גורם להם להתנהג?

ילדים אמצעיים רבים מרגישים כאילו קולם אינו נשמע בבית בגלל הקול הדומיננטי יותר של הילד הגדול יותר במשפחה וקולו התובעני של התינוק של המשפחה. זה עשוי להוביל את הילד/ה האמצעי/ת למצב של דיכאון, כאמור, ונואשות לתשומת לב, וכתוצאה מכך – לגרום לילד הסנדוויץ' להתמודד עם המצב בתוקפנות או התנהגות שלילית כשיטה להשגת תשומת לב.

 

על הצורך בייחוד וביטוי עצמי של הילד האמצעי

הורים עשויים להיות מסוגלים להפחית את האפקט הדיכאוני של מיקום הילד בתווך של התא המשפחתי. זאת על ידי חיזוק תחושת הייחוד של ילד הסנדוויץ'. למרות שכל הורה חושב שכל ילדיו הם מיוחדים, הם לא יידעו זאת אם ההתנהגות שלכם לא מראה זאת. נסו להבטיח עד כמה שניתן שלכל ילד בשלישיית הילדים שלכם יהיה משהו שייחד אותו או אותה. לדוגמה, במקום לרשום את כל ילדיכם לכדורגל, עודדו את האמן הקטן שלכם לעסוק בפעילויות יוצרות, את הכוכבת שלכם לטפח את כישורי המשחק שלה, ולפרימה בלרינה שלכם – להציג את כישוריה על רחבת הריקודים.

 

כיצד הורים יכולים להתמודד עם תסמונת ילד הסנדוויץ' בצורה חיובית

ילדי סנדוויץ'רבים חווים דיכאון מכיוון שהם מרגישים שיש להוריהם ילד מועדף שאינו הם. מנעו זאת על ידי כך שתעשו מאמץ מיוחד שלא ליצור מראית עיניים של בן או בת מועדפים.
נסו לאזן את המחמאות שאתם מרעיפים על ילדיכם באופן שווה, וודאו שלא נראה כי אתם מעניקים תשומת לב חיובית ביתר שאת לילד אחד בלבד.

 

חלוקת קשב הוגנת

כדי להבטיח שילדכם האמצעי לא יחוש מקופח, נחוצה הקפדה על חלוקת תשומת לב שווה בשווה בין כל ילדיכם. אם אתם מתקשים להבטיח שתעניקו לילדיכם תשומת לב שווה בכל יום, צרו לוח זמנים. על ידי הצגת לוח הזמנים הזה לילדים, תוכלו לאפשר לכל הילדים לראות שכולם מקבלים את תשומת הלב שהם רוצים ושכולם חשובים לכם באותה המידה, ללא קשר לסדר הילודה שלהם.

 

ילד מדוכא

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת

4 סיבות לשים מכשיר שמיעה
בריאות
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה

למרות שבעיות שמיעה אינן דבר נדיר, עדיין יש לא מעט אנשים שמסרבים לשים מכשירי שמיעה. מבחינת המוצר עצמו, בדיוק כמו שמשקפיים עוזרות לעיניים שלכם לראות טוב יותר, כך מכשירי שמיעה