דוגמאות נפוצות לרשלנות רפואית בילדים ומה ניתן לעשות?

ילדים הם בבת עינם של הוריהם. הורים נורמטיביים, כלומר רוב ההורים לילדים, דואגים לילדים שלהם בכל היבט ובעיקר בהיבט הרפואי. לכן, מקרה בו אירעה פגיעה בילד על ידי איש צוות רפואי במהלך טיפול נחשב לחמור במיוחד. בכתבה תמצאו מספר דוגמאות לרשלנות רפואית בילדים ואיך לפעול במקרים אלה. 

 

רשלנות רפואית בעת טיפול ואבחון ילדים

רשלנות רפואית בישראל מוגדרת כתת רשלנות של בעלי מקצוע. כמו כל בעל מקצוע, גם על איש הצוות הרפואי לעמוד בכללים המקצועיים המקובלים, וכמו כן חלה עליו חובת זהירות בעת  עבודתו. רשלנות רפואית יכולה להתרחש בעת הטיפול הרפואי עצמו, בעת האבחון של הבעיה ואפילו בדחיית טיפול מסוים. מי שנפגע מרשלנות רפואית יכול לתבוע את איש הצוות הרשלן ואת המוסד בוא הוא עובד, בתביעת נזיקין. רוצים לקרוא עוד על רשלנות רפואית בילדים? כנסו לאתר קול הזכויות.

 

1 – רשלנות באבחון דלקת קרום המוח

דלקת קרום המוח היא דלקת בחלקים הרכים של המוח ושל עמוד השדרה. דלקת זאת נחשבת חריפה במיוחד, והיא יכולה להוביל לנכות קשה ואף למוות. דלקת קרום המוח נפוצה במיוחד אצל ילדים, והרוב המוחלט של החולים בה הם מתחת לגיל 5. בגלל האופי הקשה של הדלקת, יש חשיבות רבה לאבחון מהיר שלה ולמתן טיפול מתאים בהקדם. רופא שלא אבחן את המחלה בצורה נכונה ולא רשם לה טיפול במהירות הנדרשת, עלול למצוא את עצמו מואשם ברשלנות רפואית.

 

2 – רשלנות רפואית בהעברת מידע והתייעצות עם ההורים

ילדים אינם יכולים להחליט על טיב הטיפול הרפואי שיינתן להם בכוחות עצמם, לכן ההחלטה נתונה בידי ההורים שלהם, המהווים אפוטרופוסים שלהם מבחינת החוק. מכיוון שכך, על כל איש צוות רפואי לדווח על מצבו הרפואי של הילד להוריו, ולהתייעץ איתם לפני כל החלטה על בחירת טיפול רפואי. איש צוות רפואי שלא עדכן את ההורים על מצבו של הילד, או שהעניק לו טיפול רפואי מבלי לשאול אותם, יכול להיות מואשם ברשלנות רפואית אם פעולות אלה הובילו לנזק לילד.

 

3 – רשלנות רפואית בניתוח ילדים

ניתוחים והליכים פולשניים הם מצבים קלאסיים של רשלנות רפואית. רשלנות רפואית בניתוח היא מצב שבו חוסר תשומת לב מצד המנתח או המרדים הובילו לפגיעה במטופל. במקרה של סיבוך ידוע, שהוא מצב שהיה קשה להימנע בו מגרימת נזק, בדרך כלל לא ניתן יהיה להאשים ברשלנות אלא במקרים מיוחדים.

 

4 – רשלנות רפואית במהלך הלידה

אחת מסוגי התביעות הנפוצות ביותר בישראל על רשלנות רפואית, היא תביעה על רשלנות במהלך הלידה. חוסר תשומת לב מצד המיילדות, הרופאים או כל איש צוות רפואי אחר במהלך הלידה, יכול להוביל לנזקים קשים לאם וליילוד כאחד. תביעות אלה מסתיימות בדרך כלל בפשרה מחוץ לבית המשפט.

רשלנות רפואית בילדים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי

תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת