גישה הוליסטית לבריאות: הבנת היתרונות של לימודי רפואה טבעית

בנוסף לחיבור לכוחות הריפוי של הטבע ולחוכמה העתיקה שמועברת מדור לדור, לימודי רפואה טבעית רותמים את המודע לשמירה על הבריאות. מי שבוחר ללמוד נושאים שקשורים ברפואה טבעית הוא מי שלוקח אחריות על הבריאות הפיזית והבריאות הנפשית שלו, וכתוצאה מכך, מוענקת גם תשומת לב נוספת להתנהלות היום יומית ולתיקונים שנדרשים בה.

 

רפואה טבעית

רפואה טבעית היא כינוי לטיפולים רפואיים שמתבססים על שימוש בטכניקות עתיקות ובמשאבים טבעיים, כמו צמחי מרפא ומאכלים שונים. השימוש במונח רפואה טבעית בא לבדל אותה מהרפואה הקונבנציונלית, שמבוססת על בחינה מדעית, וכוללת שימוש בטכנולוגיות רבות ובתרופות שכוללות תרכובות כימיות שונות. ברפואה הטבעית הטיפולים מבוססים על עקרונות הוליסטיים כמו איזון וכמו חיבור בין מערכות הגוף למערכת הנפש.

רפואה זו משתמשת בעיקר בחומרים טבעיים ובמיצוי חומרים, כפי שניתן ללמוד במסגרת לימודי נטורופתיה, וכן בפרקטיקות עיסוי עתיקות. רבים, שסובלים מפגיעה או חולי שלא זוכים לטיפול מספק לדעתם, במסגרת הרפואה הקונבנציונלית, בוחרים לנסות טיפולים מבוססי רפואה טבעית.

רפואה טבעית

 

ממטופל למטפל

מטופלים ברפואה טבעית שמרוצים מהטיפול, יבחרו פעמים רבות להצטרף גם ללימודים מקיפים אודות רפואה טבעית וטיפולים שקשורים בה. לימודי רפואה טבעית הם לרוב כאלה שמיועדים לקהל הרחב ובדרך כלל אינם נמשכים זמן רב, ולכן הפיתוי להעמיק את הידע ולהכיר את העולם שמאחורי הרפואה הטבעית גדול במיוחד.

הבחירה לעבור ממקום המטופל לדרך של למידה שבסופה תוכל להיות מטפל, היא דרך להביע מסירות ואחריות לבריאות האישית שלך ושל הסובבים אותך. גם מי שיבחר לא להפוך למטפל מקצועי לאחר סיום הלימודים, ירוויח ידע רב ושיטות גם לטיפול עצמי, וכבר קרו מקרים בהם סטודנטית במסגרת לימודי דולה, יצאה למסע שלה כדי לסייע לאחותה בתהליך הלידה.

 

יתרונות לימודי רפואה טבעית

הידע התיאורטי והניסיון המעשי שנרכשים בלימודי רפואה טבעית אינם היתרונות היחידים של הלימודים, למרות שהם חשובים בפני עצמם. בנוסף לאלה, רפואה טבעית מתייחסת אל הבריאות בגישה הוליסטית, ועל פיה הבחירה בלימודים מאופיינת בשינוי פרספקטיבה על הבריאות העצמית.

הידע, ההיכרות עם העולם של הרפואה הטבעית, הכרת שיטות למניעת חולי ולשמירה על הבריאות באמצעות תזונה וכלים נוספים – כל זה מעשיר ומשנה תפיסה. תחושת המסוגלות, שמתפתחת אצל מי שבוחרים ללמוד רפואה טבעית בעצמם, היא עצומה, בעיקר בשל היכולת, הכלים והביטחון לקבל החלטות מושכלות בנוגע לבריאותם ולבריאות משפחתם.

 

מה לומדים?

עולם הרפואה הטבעית כולל תחומים שונים של טיפולים. יש מי שכולל ברפואה הטבעית גם טיפולים מהמזרח הרחוק כמו דיקור סיני, ויש מי שמעדיף לעסוק דווקא בתחומים הקשורים לצמחי מרפא כמו נטורופתיה, רפואת צמחים או ארומתרפיה. לא כולם אבל יש מי שכולל ברפואה הטבעית גם את סוגי העיסוי השונים כמו שיאצו וכן תהליכי ריפוי עצמאיים כמו יוגה ומדיטציה.

 

לסיכום

במסגרת גישה שרואה בבריאות ובחיים עצמם מהלך הוליסטי, יש ללימודי רפואה טבעית ערך וחשיבות משל עצמם, כחלק מתהליך הצמיחה האישית של הסטודנט.

מה לומדים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי

תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת