בדיקת שדה הראייה

בעיות ראייה רבות אינן מתבטאות בהכרח בטשטוש הראייה, לפחות לא בשלבים המוקדמים שלהן, אלא דווקא בצמצום שדה הראייה באופנים שונים.

מחלות אלו יכולות לגרום לפגיעה מתמשכת בראייה ועל כן כדאי לאבחן אותן בהקדם.

אז מה זאת בדיקת שדה הראייה, איך היא מבוצעת ומה היא מסוגלת לאבחן? על כך בכתבה הבאה.

 

מי צריך לעשות בדיקת שדה ראייה?

התסמין העיקרי שמוביל להפניה לבדיקת שדה הראייה, הוא תחושה של פגיעה בשדה הראייה. הדבר יכול להתבטא הן בטשטוש, כפל ראייה או קושי בתנועת העין, אשר מובילים ליצירת אזורים מתים, כלומר, אזורים שאינם נראים על ידי המטופל. ישנם סוגים שונים של מחלות אשר עלולות ליצור פגיעה בשדה הראייה. אלו יכולות להיות מחלות עיניים שונות כמו גלאוקומה או מחלות רשתית, וכן מחלות אשר פוגעות במערכת העצבים ובניתוח התמונה, כמו גידולים מוחיים או מחלות דלקתיות של המוח. בנוסף, תיתכן פגיעה בשדה הראייה בעקבות פציעות שונות בעין, הנגרמות ממכות או חבטות שונות. את בדיקת שדה הראייה מומלץ לבצע באופטומטריה מומחית כמו כרמית – אופטיקה.

 

בדיקת שדה הראייה – איך זה מתבצע?

באופן עקרוני, ישנן שתי שיטות שונות לביצוע בדיקה של שדה הראייה. השיטה הפשוטה יותר היא השיטה הידנית, הכוללת כיסוי של אחת מעיני המטופל בכל פעם והזזה של אובייקט (בדרך כלל אצבע) לאורך שדה הראייה. על המטופל לדווח מתי הוא רואה את האובייקט, וכך ניתן לדעת האם שדה הראייה שלו נפגע. מדובר בבדיקה שרמת הדיוק שלה אינה גבוהה, אך היא מאפשרת לזהות פגיעות יחסית חמורות וגדולות בשדה הראייה באופן מהיר. השיטה השנייה לביצוע הבדיקה היא באמצעות מכשיר אלקטרוני מיוחד המופעל על ידי טכנאי. המטופל מתבונן אל תוך המכשיר וממקד מבטו בנקודה מסוימת. לאורך הבדיקה מופיעות נקודות שונות באזורים שונים של שדה הראייה, ועל המטופל לסמן באמצעות לחיצה על כפתור כאשר הוא מזהה הופעה של נקודה. מדובר כמובן בבדיקה מדויקת הרבה יותר, המאפשרת לייצר מפה מדויקת של שדה הראייה של המטופל, ובאמצעותה לזהות בעיות שונות.

 

מה עוד חשוב לדעת על בדיקות שדה הראייה?

כמשתמע מאופן הבדיקה, מדובר בבדיקה בה נדרש שיתוף פעולה רב מצד המטופל. על כן חשוב לבצע את הבדיקות כאשר המטופל ערני ומבין את אופן פעולת הבדיקה ואת ההשתתפות הנדרשת מצידו. בנוסף, מדובר בבדיקה שאיננה פולשנית והיא לא דורשת התאוששות, וכן לא נחווה טשטוש בעקבותיה. כמו כן, אם המטופל עושה שימוש במשקפיים לקריאה או לראייה, יש להשתמש בהם גם בבדיקה.

בהנחה ומזוהה פגיעה בשדה הראייה, יש לפנות לאבחון נוסף על מנת לזהות את טיב הבעיה, וכן לבצע בדיקות תקופתיות על מנת לעקוב אחר התפשטות הפגיעה בשדה הראייה או לאחר תוצאות הטיפול. בנוסף, וכמו בכל בדיקה, חשוב לשמור עותק של תוצאות הבדיקה.

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת