איזו הכנה צריך לעשות לפני בדיקת מיפוי עצמות

אז מהי בדיקת מיפוי עצמות, מתי הרופא ישלח אדם לבצעה והאם היא מצריכה רבה מראש?

אם אתם חווים כאבים שאינם מוסברים בעצמותיכם, ייתכן כי גם אתם זקוקים לבדיקת מיפוי עצמות.

בואו נבין מה היא הבדיקה הזו.

באמצעות בדיקת הדמיה המשלבת שימוש בחומר רדיואקטיבי, יהיה ניתן לאבחן אי-אלו מחלות עצם אשר אדם עשוי לסבול מהן. לאחר שחומר הסינון נקלט באזורים בגוף בהם קיים תהליך של פירוק עצם או בניית עצם, יהיה ניתן לערוך צילומי רנטגן ולראות עדויות לכך בשטח, או מאידך, לשלול סברות מסוימות. בעוד שכאבים בעצמות עשויים להיגרם כתוצאה מוסברת וודאית, במקרים אחרים הרופא לא בהכרח יידע להגיד לכם כי כאבים בעצמות נובעים מ-X ו-Y סיבות רפואיות. מידע חשוב לגבי בדיקת מיפוי עצמות וההכנות הנדרשות לשם כך:

 

כאבים לא מוסברים בעצמות

במקרים אלו כאשר הכאבים הם אנם מוסברים, בדרך כלל ההמלצה תהיה לעבור בדיקת מיפוי עצמות. באשר להכנה לבדיקה, היא לא מורכבת מדי, אך יש צורך לציין כי היא עשויה להיות לא מומלצת עבור אנשים מסוימים.

בדיקת מיפוי עצמות למעשה מספקת מידע על תהליכים המתרחשים בעצם, לעיתים גם עבור האיתור של גרורות סרטניות בעצמות האדם ובאזורים נוספים בגוף. לידיעתכם, בבדיקת מיפוי העצמות ניתן לאתר שברי מאמץ, שברים שלא ניתן לראות בתצלומי רנטגן רגילים, שברים בחוליות, זיהום בעצם, מחלות מטבוליות הפוגעות בהרכב העצמות ועוד.

 

האם בדיקת מיפוי עצמות מלווה בהכנה מורכבת מראש?

בניגוד לבדיקות רפואיות אחרות, בדיקת מיפוי עצמות אינה מצריכה מהפציינט הכנה רבה מראש. אם אתם עונדים תכשיטים וצמידים, לפני המיפוי יהיה צורך להסיר את התכשיטים האלו. נוסף על כך, בדיקה זו לא מומלצת לנשים בזמן הפריון וההיריון.

אם פציינטית חייבת לעבור את הבדיקה של מיפוי עצמות והיא גם מניקה, ההמלצה היא לא להשתמש בחלב לאחר הבדיקה. במשך יום ועד יומיים, מומלץ לשאוב את החלב ולהשליכו לפח. מאחר שבמהלך הבדיקה מוזרק חומר רדיואקטיבי דרך הווריד, לוקח זמן-מה עד שהחומר יוצא מהמערכת של המטופל\ת. כמו שאמרנו כאן למעלה, לאחר שמוזרק החומר הרדיואקטיבי לווריד המטופל\ת, מתבצע צילום רנטגן אשר עוזר לרופא למפות את מבנה העצמות בגוף המטופל\ת.

 

האם יש צורך ביותר מצילום אחד במהלך הבדיקה?

חשוב מאוד לדעת, לפעמים יהיה צורך במספר צילומים ובמספר שלבים שונים. למשל, אם המטרה של הבדיקה היא ניסיון זיהוי של זיהומים בעצמות, יהיו מקרים שבהם הפציינט יצטרך לעבור 3 צילומי רנטגן. בעוד שבמקרים אחרים יהיה צורך בצילום רנטגן אחד בלבד, בכל מקרה יהיה כדאי להיערך לזמן בדיקה של מספר שעות. ליתר דיוק, שעתיים ועד 4 שעות.

חשוב לדעת, בדיקת מיפוי עצמות אינה מלווה בשום כאב כזה או אחר, מלבד הצורך בדקירה קטנה של מחט (בדומה לבדיקת דם סטנדרטית). נוסף על כך, ייתכן שתחושו בתחושות מעט לא נעימות בעודכם ממתינים מספר שעות בכדי להצטלם (הצילום יכול להימשך כשעה בממוצע ויותר מכך).

המאמר לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי מכל סוג שהוא.

גוף האדם

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה
בריאות
4 סיבות לשים מכשיר שמיעה

למרות שבעיות שמיעה אינן דבר נדיר, עדיין יש לא מעט אנשים שמסרבים לשים מכשירי שמיעה. מבחינת המוצר עצמו, בדיוק כמו שמשקפיים עוזרות לעיניים שלכם לראות טוב יותר, כך מכשירי שמיעה

5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית
כללי
5 מוצרי טיפוח שאת חייבת בבית

אין ספק שטיפוח אישי נכון הוא תנאי הכרחי לגוף בריא. טיפוח הגוף אינו מושג מודרני ונשים רצו להיראות אטרקטיביות מאז ימיה הראשונים של הציוויליזציה. מדובר בהרגל שכל אישה חייבת לסגל

פטור ממס הכנסה - כך תדע האם אתה זכאי!
כללי
פטור ממס הכנסה – כך תדע האם אתה זכאי!

בדומה למדינות שונות, בישראל כל אדם נדרש לשלם מס הכנסה על הכנסותיו מעבודה על פי מדרגות המס הקבועות בחוק. פטור ממס הכנסה הוא פטור מתשלום מס הכנסה על הכנסות מסוימות.