באילו מקרים צריך להיות בהרדמה מלאה בזמן טיפול שיניים

הרדמה מלאה היא הליך מסובך ולא פשוט כלל, ובמיוחד כשמדובר ברפואת שיניים – ישנם מקרים מסוימים וספציפיים בהם נדרש לבצע הרדמה מלאה, או שניתן להיענות לבקשתו של המטופל לבצע זאת.

ההרדמה המלאה פירושה ניתוק מערכות הגוף לכדי מצב הדומה לעילפון, ובכך הגוף לא מגיב ולא מרגיש את הטיפול הרפואי המבוצע בגופו.

ההרדמה הכללית לא מומלצת, משום שהיא כרוכה בסיכונים. לכן רק במקרים מסוימים ובהתאם להמלצותיו של הרופא, ניתן להגיע להרדמה כללית.

 

מטופלים בעלי אלרגיה להרדמה המקומית

הפלא ופלא, ישנה גם אלרגיה מסוימת להרדמות מקומיות. האלרגיה בעיקר מתבטאת ברגישות לחלבוני החומר המרדים, והיא יחסית נדירה. היא נעה בין מקרה בודד לטווח של 5-25 אלף. בכדי להימנע מגילוי של האלרגיה כשכבר מאוחר מדי, מומלץ לעשות בדיקות אלרגיה מיוחדות כדי להיחשף לאלרגיה הזו בזמן. לפני טיפול השיניים שמצריך הרדמה כללית (רוב טיפולי השיניים), חשוב מאוד שרופא השיניים יכיר באלרגיה להרדמה המקומית.

 

מטופלים בעלי לקויות מסוימות

ישנם אנשים שאין לדעת איך ההרדמה המקומית תשפיע עליהם בפן הרגשי, ועל כן נדרשת הרדמה מלאה. אנשים אלו הם למשל בעלי שיתוק מוחין, בעלי אוטיזם, בעלי נזק מוחי הגורם לליקויי דיבור מסוימים. התקשורת עמם אינה פשוטה בחלק מן המקרים, וההרדמה המקומית יכולה לפגוע בהם בצורה משמעותית, ואנו לא רוצים לקחת סיכון שכזה.

 

מטופלים שיש להם מוגבלויות באיזור הפה

ישנם אנשים הסובלים ממוגבלות בתנועת הלסתות ועל כן הרדמה מקומית יכולה לפגוע בהם. בנוסף, אנשים עם מחלות לב למניהן, או מחלות ריאה גם הם נכללים במי שצריך לקבל הרדמה מלאה ולא מקומית כשמדובר בטיפולי שיניים. ישנם גם מטופלים עם דלקות חוזרות של פה, פנים וגם לסת. יש לגשת לקליניקה המוסמכת, ולחשוף בפני הרופא את המוגבלות המסוימת, בכדי להקל עליכם ועליו.

כמו כן, כיום ישנה האופציה לטוס לחו״ל כדי לקבל טיפול הולם ומתאים. ישנו מבחר רחב של קליניקות, ואם אתם רוצים לבצע טיפולי שיניים בטורקיה, הרי זה משובח. הזמינות, הקרבה לארץ והמקצועיות עושות את שלהן כשמדובר בקליניקות שפותחות את דלתותיהן לאנשים שרוצים לבצע טיפולי שיניים מהארץ.

 

מטופלים עם חרדה וטראומה

ישנם מטופלים רבים שבמהלך שנותיהם חוו אירוע ששינה את כל חייהם. ישנם רבים הסובלים מטראומות, וחיים איתן בזהירות ובסובלנות. הרופא חייב להיות רגיש ועדין כלפי מטופליו, לקרוא את התיק הרפואי שלהם ולשאול האם יעדיפו לבצע הרדמה מלאה ולא מקומית בשל המצב הנפשי העדין שלהם.

 

הרדמה מלאה – לא תמיד עדיפה

כמו שניתן לשים לב, ישנם אנשים המקבלים הרדמה מלאה בשל מצבם הבריאותי, אך לא ניתן לבצע הרדמה שכזו לכל האוכלוסיה שמבקשת. הרדמה מלאה כרוכה אף היא בסיכונים, ויש לשקול היטב האם לבצעה. ההרדמה קיימת, אך העדיפות היא תמיד לבצע הרדמה מקומית, ובעת תום הטיפול לחזור לשגרה במהרה.

הלבנת שיניים

 

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת