את בהיריון? 6 בדיקות שחשוב שתבקשי מהרופא

החלטתם להרחיב את המשפחה והצלחת להיכנס להיריון? מזל טוב! היריון הוא מסע מרגש ומטלטל, וכדי לעבור אותו על הצד הטוב ביותר עבורך ועבור התינוק, יש כמה בדיקות שחשוב לבצע בשלבים שונים של ההיריון. במאמר שלפנייך פירטנו 6 מהחשובות שבהן.

 

1 – בדיקת לאיתור מחלות גנטיות

את הבדיקות הללו מומלץ לבצע טרם ההיריון, או מוקדם ככל האפשר במהלך ההיריון. בדיקה זו בודקת האם אחד מבני הזוג הם נשאים של מחלות תורשתיות כמו טיי-זקס, ניוון שרירים, סיסטיק פיברוזיס ומחלות נוספות. מטרת הבדיקה היא לאתר סיכון ללידת תינוק עם מחלות תורשתיות, והיא מתבצעת לרוב באמצעות בדיקות דם לשני בני הזוג. ניתן לבצע בדיקות לאיתור מחלות גנטיות במרפאות נשים כמו מרפאת עלמא.

בדיקת לאיתור מחלות גנטיות

2 – בדיקות דם ובדיקות שתן

עד השבוע ה-12 של ההיריון, יש לבצע בדיקות דם לספירת דם, בדיקת סוג דם ו-Rh, בדיקת סוכר ובדיקת נוגדנים לעגבת. מטרת הבדיקה היא לבדוק סוכרת טרום-הריונית, זיהומים סמויים בשתן, נשאות מחלת תלסמיה ואי התאמה בסוג הדם של בני הזוג. במידה ותוצאות הבדיקה מראות על Rh שלילי, תבוצע בדיקה נוספת של נוגדים ל-Rh ובדיקות נוספות בהתאם לשיקול הדעת של הרופא שלך.

 

3 – בדיקת סיסי שליה

בהמלצת רופא גנטיקאי, מומלץ לבצע בדיקת סיסי שליה בשבועות 10-13 של ההיריון. בדיקה זו בודקת את הכרומוזומים של העובר על מנת לאבחן מחלות גנטיות או מומים בעובר, ומתבצעת על ידי לקיחת דגימה מן השליה ובדיקה מידית שלה. זכאות ציבורית לבדיקה זו ניתנת עבור נשים מעל גיל 34 ונשים שנכנסו להיריון מהקפאת עוברים או תרומת ביצית, או לנשים צעירות כאשר יש סיבה רפואית לכך.

 

4 – שקיפות עורפית

בערך בשבועות 11-13 של ההיריון יש לבצע בדיקת שקיפות עורפית, אשר כוללת גם בדיקת דם. מטרת הבדיקה היא להעריך את הסיכון הסטטיסטי לתסמונת דאון, והיא בדיקה בסיסית בהיריון הנמצאת בסל הבריאות.

 

5 – סקירות מערכות

רצוי לבצע שלוש בדיקות של סקירות מערכות בשלבים שונים של ההיריון אשר בודקות את האנטומיה של העובר. בדיקות אלו מראות את העובר בטכנולוגיית תלת מימד, במטרה לאתר תסמונות גנטיות שונות, והן מתבצעות בגישה בטנית או נרתיקית.

 

6 – דיקור מי שפיר

דיקור מי שפיר היא בדיקה שיש לבצע בשבועות 17-20 להיריון. מדובר בבדיקה חשובה מאוד שמטרתה לחשוף מומים ומחלות גנטיות בעובר ולשלול בעיות כרומוזומליות. במהלך הבדיקה, מוחדרת מחט דרך דופן הבטן אל שק השפיר ונשאב ממנו נוזל.

 

סיכום

כדי לשמור על בריאותך ועל בריאות העובר במהלך ההיריון, חשוב מאוד לבצע את הבדיקות הללו ובדיקות נוספות לפי המלצת רופא. אל תתביישי לשאול את הרופא כל שאלה שעולה על דעתך ולהתייעץ עמו לגבי השלבים השונים של ההיריון. שיהיה במזל!

6 - דיקור מי שפיר

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
רגליים עדינות של תינוקות
כללי
חשיבות בריאות כף הרגל של התינוק שלך

עבור הורים לתינוקות קטנטנים, בריאות רגליהם העדינות של ילדיהם היא נושא חשוב בכל משמעות רבה. כפות הרגליים של התינוק אינן רק חלק קטן וחמוד מגופו הפצפון, אלא חלק חשוב ועיקרי

תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת