איך עומס ולחץ משפיעים על הפעילות הקוגנטיבית שלנו?

אנו חווים תקופות של עומס ולחץ במהלך שנות חיינו.

בין אם זה בעבודה, בלימודים, בבית או עם בן הזוג, אבל האם עומס ולחץ יכולים לגרום לנו להרגשת חולי? בהחלט.

לכאבי ראש, לחוסר שינה ושקט ואפילו לגרוע יותר כמו בעיות עיכול, עליה בלחץ דם, מחלות לב ועוד.

 

מה קורה כאשר יש לנו עומס ולחץ?

כאשר אנו חווים עומס ולחץ, ישנה התעוררות מוגברת של הורמונים שגורמים לדפיקות לב מואצות, נשימה מואצת, זרימת דם מוגברת לאזורים מסוימים ועוד. אם מדובר בלחץ ועומס מתמשכים יכולות להיות תופעות לוואי של כאבי ראש, בעיות עיכול, הפרעות שינה, עליה בלחץ דם וגרוע מכך מחלות לב.

 

איך אפשר למנוע זאת באופן ראשוני?

אם מדובר בעומס בעבודה, מומלץ לראות מה יוצר את העומס ולנסות להפחית אותו (לדוגמה – לדבר עם הבוס). אם מדובר בלחץ אז כדאי לראות מה בדיוק מלחיץ – העבודה עצמה, הבוס, האחריות. אם הלחץ מתפתח לחרדה מומלץ לבדוק עם עצמכם האם אתם בנויים לכזאת עבודה אם היא גורמת לכם לחוסר שקט. רלוונטי לגבי שאר הדברים שיכולים לגרום לכם לעומס ומתח. נסו להוריד מעצמכם עומס ולחץ כדי שתחזור אליכם קצת שלווה.

 

דרכי טיפול

אם אתם רואים שהכל בסדר והבעיה לא נפתרה מומלץ לטפל בעצמכם. ישנן מגוון שיטות – טבעיות, טיפות פה, מכשירים ועוד.

 

CBT טיפול

טיפול קוגנטיבי התנהגותי, שמטרתו הוא ללמד אותנו לדעת לנהל את הלחצים שלנו, ולא שהם ינהלו אותנו. הטיפול מתמקד בשני דברים: הראשון הוא המישור הקוגנטיבי (המחשבתי) והשני הוא המישור ההתנהגותי (המעשי). למישור הקוגנטיבי יש חשיבות מכרעת במקרים של לחץ – הרי המחשבות שלנו עלולות להלחיץ אותנו. לדוגמה – המחשבה של "אנחנו לא עומדים בעומס אז אנחנו לא מסוגלים לכלום". מטרת הטיפול היא לאבחן את החשיבה המלחיצה וליצור מחשבה חלופית כמו: "אנחנו לא עומדים בעומס כי הגיוני שהעומס הוא גדול מדי ואנחנו צריכים עוד זמן כדי לסיים איתו וזה הגיוני ובסדר". המחשבה הזאת יכולה להרגיע אותנו מאוד ולהקל עלינו. במישור ההתנהגותי יש פעולות כחלק מהטיפול שאפשר לבצע כדי לחוש שליטה גדולה יותר על החיים, כמו נשימות או הרפיה במידה ואנו חווים עומס ולחץ.

 

מכשיר עיסוי

מכשיר עיסוי נועד לשיכוך כאבים. הוא לא פולשני ויעיל בכאבי גב וצוואר, דלקות פרקים, כאבי גב, מותניים, זרועות, וכאבים הנגרמים על ידי דלקות שאינן זיהומיות. המכשיר בעל 10 תוכניות טיפול שונות, ממריץ את זרימת הדם, מקל על עייפות כללית ומשפר את התפקוד. מרגיע ומקל על השרירים, ומקל על תנועת המפרקים. המכשיר נותן עיסוי רקמות עמוק על מנת לשפר בכללי את תפקוד האדם.

 

טיפות הרגעה

ישנן מגוון טיפות הרגעה ללא מרשם שניתן לקנות בכל בתי המרקחת. הטיפות הן טיפות טבעיות המופקות מצמחים. הטיפות מסייעות להורדת הלחץ ומאפשרות שינה נוחה יותר. כמה טיפות על הלשון וזהו, תוך כמה דקות תוכלו להרגיש שהטיפות עוזרות.

מאחלים לכם בריאות ושלוות נפש.

 

לב

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
תאריך מוצלח.
כללי
6 טיפים לדייט מוצלח

דייט ראשון יכול להיות מלחיץ, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר מישהו חדש ומעניין. קבלו 6 טיפים שיעזרו לכם להפוך את הדייט שלכם למוצלח.   1 – בחרו

איך צריך לפעול באירוע לב
בריאות
איך צריך לפעול באירוע לב?

אירוע לב הוא מצב רפואי חירום המתרחש כאשר זרימת הדם לחלק מהלב נחסמת, וכתוצאה מכך נגרם נזק לשריר הלב. זהו אחד הגורמים השכיחים המובילים לתמותה ברחבי העולם, ולכן חשוב מאוד

עולם ומלואו הכירו 5 סוגים של עדשות מגע
בריאות
עולם ומלואו: הכירו 5 סוגים של עדשות מגע

עדשות מגע חוללו מהפכה בעולם של אביזרים לתיקון ראייה והציעו חלופה נוחה ופרקטית למשקפי ראייה רגילים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יש כיום סוגים שונים של עדשות מגע שזמינות בשוק ויכולות לתת