דמיון מודרך להפחתת תחושת הכאב

אומרים שהזמן מרפא את כל פצעים, אך זה נכון רק כאשר הפצעים מטופלים כראוי.

כשם שיש לנקות ולחטא פצעים פיזיים, לתפור או לחבוש אותם, על מנת לאפשר לגוף להשלים את מלאכת הריפוי, כך גם עם כאב נפשי.

חשוב שנעניק למוחנו את התשתית הדרושה לו כדי לעבד גם כאב רגשי או פסיכולוגי, אחרת קיים סיכוי לא מבוטל לכך שהכאב הרגשי שלנו ישוב ויופיע בצורות אחרות בשלב מאוחר יותר, ואף יחמיר עם הזמן.

 

איך להשתמש בדמיון מודרך להפחתת תחושת הכאב

להלן תרגיל של דמיון מודרך בו מטפלי NLP נוהגים לעשות שימוש כדי לסייע למטופליהם ללמוד איך להתמודד עם מכאוביהם. המדריך נכתב בהשארת הקורסים והסדנאות של מרכז סטרונגר.

 

שבו בנוחות

התמקמו במקום שקט ונטול הסחות דעת. תנו לזרועות ולרגליים לנוח במנח טבעי ורפוי. נשמו כמה נשימות עמוקות ועצמו את העיניים. בזמן שאתם ממקדים את תשומת לבכם בנשימה שלכם – דמיינו איך עם כל נשימה אתם נעשים יותר ויותר רגועים.

 

דמיינו את עצמכם בזמן ובמקום בו הרגשתם נינוחים פיזית

אנשים רבים אוהבים להתמקד בחופשה מרגיעה על חוף הים, עיסוי או מנוחה במעיינות ריפוי חמים אך זו החוויה שלכם, אז אל תהססו לבחור כל זכרון שמשרת אתכם. לך. זה יכול להיות זיכרון מהזמן האחרון בו הרגשתם יותר רגועים, או זכרון מתקופה שבה לא חוויתם כאבים. הזכירו לעצמכם כמה נינוחים הרגשתם בסיטואציה ההיא. דמיינו ושחזרו במוחכם את אותה חוויה – ראו בעיניכם את המראות, הצבעים, גווני האור וכן הלאה. שימו לב מה אתם יכולים לשמוע – הצלילים הקשורים לחוויה זו. שימו לב גם לתחושות הפיזיות שלכם מאותו האירוע – אולי חום השמש על עורכם, או רוח קרירה על פניכם, והתמקדו גם ברגשות הפנימיים שלכם – התחושות והרגשות הגופניים שאתם חווים. אולי אתם יכולים אפילו לדמיין את הריחות והטעמים הקשורים לחוויה זו. קחו לעצמכם קצת זמן כדי לבנות, לשחזר ולחוות מחדש את הרגע הזה ולמקם אותו באופן מלא וחי בדמיונכם. דמיינו איך כל מראה, צליל ורגש, מרגיעים אתכם יותר ויותר, מכניסים אתכם עמוק יותר לחוויה – ומאפשרים לכם להרגיש יותר ויותר נינוחים.

 

העצימו את החוויה

התמקדו בצבעים, הפכו אותם למלאי חיים, עזים ואמיתיים יותר. הגבירו את עוצמת הקול של הצלילים – הפכו אותם לחזקים יותר, מובחנים יותר בתודעתכם. הרעיון הוא להעצים את התחושות שהזכרון מעלה בכם, ולהפוך את החיזיון לחי ככל הניתן במחשבותיכם, על מנת שניתן יהיה באמת להנות מהחוויה הזו באופן מלא.

 

אמרו לעצמכם שככל שתתרגלו יותר את הטכניקה הזו כך תפיקו ממנה תועלת רבה יותר

אם אתם מתקשים לאתר בתוככם את המוטיבציה או הזמן הנחוץ לתרגול טכניקת הדמיון המודרך הזו, חזרו וספרו לעצמכם כי אתם מרגישים יותר ויותר מוטיבציה בכל פעם שאתם מתאמנים, ותמצאו תמיד זמן מתאים לכך.

נשמו כמה נשימות עמוקות ופיקחו את העיניים

קחו לעצמכם את הזמן כדי לשוב ולהתמצא מחדש בסביבתכם.

 

בשורה התחתונה

לפני שתתחילו לתרגל טכניקות כלשהן לטיפול בכאב, חשוב לפנות תחילה לרופא המשפחה שלכם לצורך אבחון וקבלת טיפול רפואי מתאים. כאב הוא כאמור מנגנון אזהרה חשוב ולא מומלץ לשנות את תפיסת הכאב שלכם לפני שהבנתם על איזו בעיה הוא מתריע.

כמו בכל טכניקות ההיפנוזה העצמית והדמיון המודרך ששיטת ה – NLP מעמידה לרשותנו לטובת התמודדות עם כאב, גם בדוגמא שהבאנו לעיל, יש חשיבות לעשייה מתמשכת. אם סבלתם מכאבים כרוניים במשך תקופה ארוכה, אין זה סביר לצפות לתוצאות מיידיות. עם זאת, תרגול חזרתי של השיטה, ישתלם לכם בסופו של דבר.

 

איש סובל מכאבים

תוכן עניינים
מצאתם את מה שחיפשתם ? שתפו בקליק
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נשמח לעמוד לשירותכם
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מרפאה
רפואת שיניים
איך לבחור את מיקום טיפול השורש שלכם

מי מאתינו לא חווה פעם את התחושה המפחידה מעט, כאשר רופא השיניים, עם שלל מכשיריו ואביזריו, סוקר את שיננו בקפידה ומכריז כי יש חשש לחור בשן, או לחלופין כי עלינו

 4 יתרונות לניקוי הפנים באמצעות פילינג טבעי
אסתטיקה ויופי
 4 יתרונות לניקוי הפנים באמצעות פילינג טבעי

העולם שלנו הופך מתועש יותר ויותר ובמהירות רבה; האוויר מלא בפיח, זיהום מכל עבר, והתחממות גלובלית שגורמת לחום קיצוני. אך במקביל למצב זה, בחיינו הפרטיים אנו מחפשים את ההפך הגמור

מבוטח
בריאות
האם כל סוגי ביטוחי הבריאות מתאימים לכל אדם?

התאמה אישית של ביטוח בריאות למצב הרפואי, לגיל ולרקע הבריאותי חייבת להיות חלק בלתי נפרד ממערכת השיקולים. במאמר הבא נסביר למה יש הבדלים בין ביטוחי בריאות וכיצד בוחרים אותם בישראל